koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

show.php

Hebben ze het ene uiteinde niet afgesloten? Wordt leuk als daar vuil inkomt en je moet het schoonmaken...

Bij de holle carbon assen die ik heb zit er een soort alu stop in die voorkomt dat er troep inkomt.

Morgen als alles goed gaat de HPI RS-10 maar eens proberen (EIN-DE-LIJK :banana:)

Hebben ze het ene uiteinde niet afgesloten? Wordt leuk als daar vuil inkomt en je moet het schoonmaken...

Bij de holle carbon assen die ik heb zit er een soort alu stop in die voorkomt dat er troep inkomt.

Morgen als alles goed gaat de HPI RS-10 maar eens proberen (EIN-DE-LIJK )

De kans dat daar vuil in komt lijkt me klein, en wat dan nog denk ik,

Maar het afdekken met iets lichts kan geen kwaad

Die HPI RS-10 is een oval pancar zie ik...

42837d1089209360-wtb-hpi-oval-pan-car-rs10-go-hpi-rs10go.jpg

Wat zal je daar hard door de kantinebocht mee kunnen;).

Waar ga je hem uitproberen?

Halewijn

Gisteren na lang wachten (eindelijk) mijn nwe XRAY X10 binnen gekregen, de X12 had ik al een tijdje in huis, dus kunnen we beginnen met het bouwen en creëren van mijn X1012 235mm W. edition voor het komende buitenseizoen!!!

Mss wel even handig om eerst beide chassies in autocat te (laten) zetten;).

Of mss zelfs een verlengde X12 te maken, hmmmmm....

Ik zal jullie van tijd tot tijd op de hoogte houden!

Kan mijn huidige X10 na een (slopend) indoor seizoen gebombedeerd worden tot regenauto voor nog meer Pro10 plezier:p.

Halewijn

Heb je nog hulp nodig bij het AutoCad?

Ziet er erg goed uit Niels, was het gelukt met verzinken? Ik heb die ene frees niet meer te pakken kunnen krijgen. Ze deden geen zaken meer met dat bedrijf...

Ziet er erg goed uit Niels, was het gelukt met verzinken? Ik heb die ene frees niet meer te pakken kunnen krijgen. Ze deden geen zaken meer met dat bedrijf...

Thanks. De freesjes van de Gamma doen het ook (zo'n 7 gaatjes en daarna dan . . . .;-) )

Op zich lukt het wel met die verzink boortjes. Kost alleen wat meer tijd.

Niels, mooi gefreesde delen. Een klein puntje is wellicht dat de rood omcirkelde gedeelte wel wat weinig materiaal heeft. Zou wel eens een zwak punt kunnen zijn in het geheel. Tijd zal het leren of dat ook zo is maar is mischien een puntje van aandacht.

Hallo heren,
Zoeken jullie freesjes/boortjes voor de carbon zelf te bewerken? Ik heb men spul hier gekocht voor een goede prijs:
http://stores.benl.ebay.be/Angelikas-hartmetallwerkzeuge?_rdc=1
Gaan echt lang mee, maar ik weet niet of ie nog bestaat (ik zie nog maar 1 set boortjes staan).
Verzinken doe ik met:
McMaster-Carr
Klikken naar solid carbide countersink en dan scrollen naar de onderste reeks: double end smooth finish versie.
Vrij goedkoop en 2 countersink koppen, blijven scherp!

Heb men Corally verbouwd naar een voorkant die de asso R5/ serpent /Yok R12 vooras kan monteren :) zal straks wel een fotootje uploaden.

Ik gebruik voor het verzinken een carbide rotating burr van SGS tools in 90° voor metrische schroeven. Werkt ook echt super.

Voor het frezen zelf heb ik niks nodig want dat doet en heeft degene die het freeswerk voor me doet (Oscar). :D

Yay:D
Vandaag regelaar binnen gekregen voor de Pro10:)
Hobbywing Xerun 1S 120 amp regelaar met programbox er bij.
Nu nog wachten op carbon,freeswerk en dan bouwen:cool:
Jippie....Weer een stukje dichterbij het nieuwe race seizoen.

mvg Roy

Ik gebruik voor het verzinken een carbide rotating burr van SGS tools in 90° voor metrische schroeven. Werkt ook echt super.

Voor het frezen zelf heb ik niks nodig want dat doet en heeft degene die het freeswerk voor me doet (Oscar). :D

Yep, je moet wel hardmetaal hebben, het gewone spul slijt als gek!
Hier zijn men foto's. Iemand setup tips voor de asso vooras? Of een std setup misschien...

p1020455r.jpg

p1020453s.jpg

Binnenkort weer als we weer buiten rijden, dan heb ik weer een setup voor de voorkant. De laatste die ik in mijn bestand heb is van 2009 dus...

Ik rij over het algemeen met .020 veertjes voor en 2mm spacers tussen de casterblokken en de bulkheads. Verder eigenlijk weinig speciaals. Veertjes zonder voorspanning monteren en alles soepel laten lopen.

Back