koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik moet zeggen, het ging lekker!.... krijg de auto steeds beter door, en ik denk eerlijk gezegd, dat er nog wel een 2 tot 3 tiende vanaf kan....
Als laatst een kwalificatiestint gereden met soms wat langzaam verkeer, 19R in 5.14.
Volgende ZAC ben ik alleen op vakantie jongens, sorry......

Mooie resultaten Martin, je gaat lekker vlot over de baan zo te lezen :D

En dan te bedenken dat er nog relatief weinig grip ligt en de temperaturen ook nog lang niet optimaal zijn... Top!

Ik voorzie dat er einde seizoen een hoge 14er eruit geperst gaat worden:-)

Idd jammer dat je er bij de volgende zac ernog niet bij bent Martin.

Halewijn

Rondetijd van 15.88 is heel goed, nu hoop ik dat het deels door de hogere grip komt die de 1/8 en 1/10 nitro weer neerleggen anders zie ik toch wat uitdagingen voor me hihi :p.

Het lag wel in lijn met de verwachtingen in ieder geval. Eerste zac al 16.4 sec snelste tijd door meer dan 1 rijder gehaald en nu beneden de 16 sec. We zijn pas in het begin van het seizoen dus daar moet inderdaad meer inzitten. Ik hoop dat we die tijden voor 7 minuten kunnen volhouden. Dat zou wat zijn :alien:

Even relativerend. Ik sprak frans heinsbroek tijdens het NK op den haag, die gaf aan dat hij met zijn Corally C10X met 2000mAh nicad cellen en brushed motor rondetijd van 16.7 had gereden tijdens wedstrijden op de mach. En dat is al prehistorisch lang geleden.:p

Laatst bewerkt:
Ik had vorig jaar iets van 16.1 dacht ik? en 101.4 op het rechte stuk.. martin ging inderdaad hard :cool:

1e paar stints reed ik op achterbanden van 55mm, en toen was de roll-out 47.7 (76 spur / 21 pinion) later met die banden die ik aan het afdraaien was toen je wegging, zat ik op een rol-out van 52mm.
Xceed asfalt zacht achter en medium voor.
De medium band gaf net zoveel stuur eigenlijk als de harde band in de langzame stukken, maar ik kon de kantinebocht volgas nemen!

Middendemper was een ouder type 1/8 demper, waarvan de demping in 4 stappen instelbaar is (heel mooi klik systeempje van Serpent van een aantal jaar terug) Tamiya witte veer, 14.82 lbs (gekregen van Niels vorig jaar, dus hij weet zeker of het een Tamiya veer is)
Het mooie ook van de 1/8 demper, is dat de demperas 3mm dik is, en daar kunnen dan als "downstop" hele mooie zogenaamde 1/8 casterclips op, i.p.v. een silicone slangetje, werkt perfect, chassis met inveren stopt echt, en kan niet nog verder inveren zoals dat wel met een slangetje gaat.

Hier een linkje naar de clips die ik bedoel:
Serpent Model Racing Cars - Product - Spacer-set caster (3)

Ik voorzie dat er einde seizoen een hoge 14er eruit geperst gaat worden:-)

Idd jammer dat je er bij de volgende zac ernog niet bij bent Martin.

Halewijn

Even gekeken naar wat cijfers uit 2008-2009 maar wat ik zo zag is 14.7 één van de snellere 1/8 rondetijden. Wat ik zo zie was 15.5 sec al vrij snel voor overgroot deel van de 1/8 (met open motor regelement).

Als Martin en hopelijk ook anderen ;) dit jaar nog meer 15 secondes scoren met 7 minuten rijtijd dan gaat het toch best hard.:shock:

Eventjes wat getallen om het vergelijk eerlijk te houden. :mrgreen:
13.9 is het snelst ooit gereden met een 1/8, zowel door Rick Vrielijnck als door Marc Green uit Engeland.
14.0 / 14.1 zijn de toptijden door meerdere gereden in de 1/8.
Ik haalde 14.9, maar denk dat (als ik met vol vermogen motoren mag rijden op de MACH) nu 14.6 - 14.7 kan rijden.

Maar Alex, inderdaad, met een 10.5T Pro10 de 15 seconden in, daar zijn zelfs de Duitser jaloers op. :wink:

Ik ook hihi ;-)

Zitten wij net tegen 16.9 aan te hikken, gaan ze weer 15ers rijden. pfff zo kunnen we aan de gang blijven hihi ;-)

Die 13,9 en lage 14 sec werden neem ik aan op een internationaal 1/8 evenement gereden met rijders uit de wereld top die 2 dagen met gekietelde turbo motoren gaan gummen waarbij de tractie enorm toeneemt? haha

Het zou kunnen dat ik die lage 14 sec gemist heb maar op de 1/8 clubraces in 2008 en 2009 zie ik andere getallen en daar had ik mijn vergelijking op gebasseerd. We zijn (of in ieder geval de meeste) "maar" clubrijders en we rijden ook nog eens met lagere grip dan aanwezig op een 1/8 evenement.

Maar kan me vergissen......komt wel vaker voor. :D

gaan ze weer 15ers rijden. pfff zo kunnen we aan de gang blijven hihi :wink:

Dan heb je een doel Kees. :mrgreen:

Die 13,9 en lage 14 sec werden neem ik aan op een internationaal 1/8 evenement gereden met rijders uit de wereld top die 2 dagen met gekietelde turbo motoren gaan gummen waarbij de tractie enorm toeneemt? haha

Het zou kunnen dat ik die lage 14 sec gemist heb maar op de 1/8 clubraces in 2008 en 2009 zie ik andere getallen en daar had ik mijn vergelijking op gebasseerd. We zijn (of in ieder geval de meeste) "maar" clubrijders en we rijden ook nog eens met lagere grip dan aanwezig op een 1/8 evenement.

Maar kan me vergissen......komt wel vaker voor. :D

Helemaal waar Alex, dat zijn inderdaad de echte toppers die dat rijden. Tijdens clubraces is het 15.0 wat zo'n beetje het snelst is. En met de huidige clubmotoren heb ik 15.85 gereden, dus ben ik met de Pro10 3 honderdste langzamer dan met me 1/8...... Dus, die Pro10 gaat dat nog wel winnen..... :cool:

Gisteren de "foam "versie van de F103 getest op het Mach circuit.

Met een silvercan.
De snelheid is prima 60 km/h
en de rondetijden gaan al onder de 22 seconden.

De auto kreeg ik echter niet echt in balans,
de voorbanden (Blade Hard 202 foam) hadden echt te veel grip.

Ik moet even op zoek naar een hardere voorband.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back