Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
een dif hoort niet te slippen. Deze moet zo vast gedraaid zijn dat bij het optrekken de diff niet slipt. Dit betekend over het algemeen dat je bij modified de diff wat strakker moet zetten dan bij stock.
Als je de diff compleet herbouwt hebt en hij voelt nog steeds niet goed dan is of de buitenste kogellager kapot (buitenste in de hub) of je diff balletjes zijn versleten.
( persoonlijk gebruik ik alleen maar ceramische dus heb daar geen last van).
De stuur armpjes:
als de servo plat op het chasis staat en evenwijdig aan de stuurblokken heb je last van bumpsteer. Bij inveren creer je toe in. Dat wil je meestal niet. De servo iets naar voren plaatsen heft dat op.
De stuurstangen kun je ook nog onder een hoek plaatsen om de ackerman te beinvloeden. dit wordt gedaan dmv de servosaver naar onder te laten wijzen waardoor de stangen schuin omhoog steken. Hierdoor beinvloed je de ackerman. vandaar ook dat de oude auto's de servo onder een hoek hebben geplaatst. De rc10ls en rc10l2 hadden dit al zo'n twintig jaar geleden. Waarom ze daar nu van af zijn gestapt weet ik niet. Maar ik heb het zelf gezien bij een corally 10x vorige week zaterdag dat hij wel een beetje bumpsteer had. Of dit voor jou wat uit maakt weet ik niet. De corally met bumpsteer werd 2de vorige week dus ja......het ligt eraan wat je zelf fijn vind rijden met meer of minder ackerman, meer of minder bumpsteer of nul bumpsteer (toe in of toe out) Maar het is iets om af te stellen naar jouw rijgedrag.
Het ackerman verhaal ben ik nog bezig mee te experimenteren. Ik weet wel dat de meeste de stuurstangen evenwijdig schuin plaatsen als de bovenste A -arm.
Dat de diff wat meer weerstand bied naarmate je de diff aandraaid is wel normaal. Maar zanderig moet hij niet aanvoelen.
Ik had ergens een goed plaatje maar ik krijg het nu niet erop. Een foto zegt meer dan 1000 woorden maar zal even duren.
@2wd, bedankt ondanks ik de originele manuals nog in bezit heb want suspension kit waren toen 2 apparte A4tjes lijkt het me dat deze nog iets uitgebreider is.
En dan heb ik waarschijnlijk de 10L met het kitje om er een 10Ls van te maken? Zo leer ik ook weer bij.
Eerste fototje geeft hem ook perfect weer hoe ze hier vroeger stonden incl. de Novak 410 regelingen die er nogsteeds opzitten.
Had van familie die nogsteeds aktief in het wereldje is vernomen dat de classe vooral in Nederland weer opleeft maar dat ze hier aan de grensstreek Belgie/Nederland ook volop spullen uit de hoed/zolder toveren (meestal iets jongere modelletjes).
En ondanks de vrij simpele opbouw van de wagens zodus vrij gelijke kansen dit niet echt een instappertje is als eerste wagen. Des temeer ik erover lul hoemeer zin ik krijg om hem zo snel mogelijk weer rijdend te hebben.
Locale Asso dealer had het niet in vooraad maar intussen wel besteld +-3weekjes. Maar ga toch wat voor oplossing proberen zoeken zodat ik weer stapje dichter ben. Is het tegen die tijd dubbel is het niet verloren en die paar centjes gaan het ook niet maken.
@Joost, ga eerst eens kijken hoe die eerste stapjes me bevallen zonder mezelf er in te rushen.
Maar uit eigenkennis vermoedt ik dat je wel een mailtje kan verwachte.