koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
  2. kramxel

    kramxel

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    370
  3. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    @Kramxel.....Dit had ik idd ook gezien.
    Onze Duitse buren stellen ook erg extreme eisen aan de auto's ;)
    Ik denk dat als je daar een andere(lees) dichte chassis plaat onder zet van 2.5MM met een 3MM motorpod je al een aardig end op de juiste weg bent.

    Mvg Roy
     
  4. John Matrak

    John Matrak

    Lid geworden:
    22 jul 2014
    Berichten:
    13
    Maar wel voor NK en LMP2?

    Maar als VBC niet je ware is wat adviseren jullie dan?

    Ik bedoel, jullie rijden toch zelf allemaal met vergelijkbare auto's?

    En de exoten zie ik eigenlijk nauwelijks. Volgens mij omdat het wel erg duur is.
     
  5. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    @john....Ik rij reeds 4 jaar met een Prototype net als Joost K.
    Ook dit is een in jou ogen exoot omdat hij in gelimiteerde oplage gemaakt word.
    Om een paar voorbeelden aan te halen.
    Zie foto's

    Mvg Roy
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. John Matrak

    John Matrak

    Lid geworden:
    22 jul 2014
    Berichten:
    13
    Het traditionele T-bar model.
    Is die dan wél geschikt voor mod?
    Zo ja, waar kan ik die kopen en voor hoeveel geld?
    Alleen interesse als het een complete kit betreft.
    Ik heb de indruk dat het is op basis van de Asso.

    De VIP is interessant maar teveel gedoe met het bij elkaar verzamelen van de ontbrekende onderdelen.

    En de Serpent S100? Op Heemstede rijdt iemand mod met verbredingsset. Gaat top, zegt 'ie.
     
  7. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Ook het "traditionele" T-bar model gaat prima in mod.
    Joost en ik hebben er verleden jaar indoor het EK in Jestetten mee gereden.
    Deze kit is niet te koop daar het en prototype is.
    De VIP kun je tegenwoordig met Corally en met Asso of IRS onderdelen compleet maken dus is niet echt moeilijk.
    Serpent is idd een optie maar heb ze nog niet echt veel rond zien rijden tijdens een NK of RC-Lemans dus kan er niet echt wat over zeggen.
    Jou eerste struikelblok is je budget.
    dan kan ik je advies geven welke richting op te gaan
    Ik weet trouwens nog een 2ehands VIP kit te koop ook.
    Geheel geserviced zodat hij er weer een lange tijd tegen kan.

    Mvg Roy
     
  8. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Hi John,

    Het is een beetje aan wat je wilt.
    Ik ga dit seizoen de rc lemans rijden in de 10.5 blinky klasse.
    Daar ga ik rijden met de S100. Daar kan je gewoon in 200mm rijden en heb je geen ombouw etc voor nodig. Er zijn ook nog kappen in 200mm zoals een porsche en nissan en die kun je gewoon rijden.
    Als je mod wil rijden, dan is het puur even kijken naar wat je wilt in het budget. Als je denkt van ik wil het eerst even aankijken en kijken hoe het is, dan zou ik starten in de 10,5 blinky klasse. Gaat niet al te snel en blijft allemaal wat heel.
     
  9. John Matrak

    John Matrak

    Lid geworden:
    22 jul 2014
    Berichten:
    13
    @spaceman

    Interessant alternatief.

    Dus dan rij je met een Porsche of Nissan kap en niet WGT kap en dan de S100 als 200 mm auto?

    Het NK Pro10 bestaat dat nog? Is het op sterven na dood... :-(

    Of stappen jullie allemaal over naar LMP1 of LMP2 van RC Le Mans?
     
  10. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Klopt. Ik rij dan met een 200mm porsche of nissan. Dat is het plan. Niet met een wgt kap. Maar die heb ik liggen dus mocht het van pas komen, dan zal ik dat eens proberen. Maar ik de k dat je daarmee veel snelheid te kort komt in de bochten.

    Ik denk dat iedereen naar de rc lemans stapt. Het nk is inderdaad niet veel meer. Maar bij de rc lemans denk ik wel een leuke groep.
     
  11. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Deze dus??

    Mvg Roy

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Ja die.
     
  13. John Matrak

    John Matrak

    Lid geworden:
    22 jul 2014
    Berichten:
    13
    Super.
    Waar kan ik het beste zo'n ding kopen?
    In de buurt of het verre oosten?
    Waar ben ik het beste met continuïteit v.w.b. onderdelenlevering en zo?
     
  14. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    De kap of de auto??
    De auto's in 200MM kun je bij verschillende leveranciers vandaan halen waarbij Xray de makkelijkste is qua onderdelen.
    Serpent zou ook nog kunnen.
    Die kap van mij komt bij Carson vandaan maar bij HK Modelbau in Duitsland hebben ze hem ook.

    Mvg Roy
     
  15. John Matrak

    John Matrak

    Lid geworden:
    22 jul 2014
    Berichten:
    13
    Allebei eigenlijk.
    Maar je zegt het zelf al.
    Trouwens zijn er meer mensen die dan bij LMP2 of NK met 200 mm rijden of gaan rijden?
    Behalve Tim.

    Je zegt, die kap van jou. Is dat ook 200 mm?
     
  16. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Er zijn mensen van Den Haag(HFCC) die 200MM rijden, ook op de club.
    Een aantal van hen rijd wel mee met de Benelux wedstrijd in Rucphen maar of zij NK of RC-Lemans rijden kun je het beste aan hun vragen.

    Mvg Roy
     
  17. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Hallo,

    Ik rij zelf ook op de HFCC.
    De pancar klasse is daar dit jaar niet als clubklasse.
    Wel kan er natuurlijk met voldoende aanmeldingen een klasse bijgezet worden.
    Voor onderdelen, tja dat is even kijken. Ik weet zelf dat abc rc shop hier in Nederland ook onderdelen leverd van Serpent.
    Wie er allemaal 200mm lmp2/nk gaan rijden weet ik niet.
    Ik zelf wel. De serpent s100 kan ook met 200mm mee op het nk, maar volgens de nk regels zal waarschijnlijk alleen de benelux+ race gereden worden. Er zijn momenteel nog geen aanmeldingen bij het NK voor de pro10 klasse.
     
  18. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Iedereen levert onderdelen van Serpent, de vraag is echter of Serpent het wel heeft..
     
  19. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Op de RC-LeMans races die ik mee kan doen (door werk en kids) zal ik ook in de 10,5 blinky klasse (LMP2) gaan rijden. Gewoon met een 235mm auto. Ik weet dat Mathijs Hermens en Sascha Lennartz ook 10,5 blinky rijden in de RC-LeMans dus de meeste NK rijders zijn die kant op gegaan of gaan die kant op.

    RC-LeMans kiest de banen net wat mooier uit voor de breedte en snelheden van een Pro10.

    Binnen NL zal er op de banen van AMCA, Velp, Rucphen en ik meen Heemstede gereden worden. In Belgie nog eentje op Genk en in Luxemburg ook een race. Genoeg mooie en ruime banen voor de Pro10.
     
  20. spaceman

    spaceman

    Lid geworden:
    28 mei 2009
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Voorhout
    Inderdaad.
    Zoals Joost hier aangeeft, de meeste kiezen de weg naar de rc lemans omdat die banen mooi en groot zijn. Daarom natuurlijk uiterst geschikt voor de pro10 omdat die modified klasse daar ook lekker op los kan gaan.
    Zoals Joost al zei dan zijn het er al 3 man. Ikzelf ga ook stock rijden bij de rc lemans en ik weet nog 1 iemand. Dus dat zijn al 5. Wie weet ook nog een paar Duitsers.
     

Deel Deze Pagina