koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hmm... Typisch Associated... De klant moet aan de winkelier gaan vragen of ze alsjeblieft aan Asso willen vragen om alsjeblieft door te gaan met het maken van een auto... Lijkt me toch ietwat de verkeerde manier...

De onderdelen blijven er wel en gelukkig hebben we de Oval nog waar we onderdelen van kunnen trekken ;)

De onderdelen blijven er wel en gelukkig hebben we de Oval nog waar we onderdelen van kunnen trekken ;)

De onderdelen moet je niet van je oval aftrekken, met deze auto moet je komen rijden bij de HFCC.
In de zomer hebben we altijd wel een thunder day, alleen ovals op de baan.

grt Arnold

Hoi Arnold,

Hij bedoelde dat er nog de RC10r5Oval auto is die veel dezelfde onderdelen heeft als de RC10r5 en dus altijd onderdelen voorradig zijn.

Als we op de mach indoor circuit 5 balkjes weghalen heb je een oval circuit. Wellicht een idee een voorstel te maken voor 2011-2012 (als de mach indoor circuit dan nog aanwezig is?) om vijf balkjes demontabel te houden voor een paar keer oval te rijden indoor?:D

Ik heb nog een hele mooie oval auto in de kast staan waar ik echt nog geen meter mee gereden heb :rolleyes:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de F1 maar eens onder het stof vandaag gehaald.
Rubber er onder accu er in en rijden maar, oja er moest nog een motor in.
Dit is voor vandaag een oldskool 27 turns silvercan geworden.

Heee, ik heb dit verzoek al een keertje bij Xray neergelegd om een verbreedingsetje te produceren voor de X10. Hiermee boren ze namelijk een veel grotere doelgroep aan. Grappig dat de Nitrosisters er nu mee komen. (of zou Nitrosisters een knappe spionne rondlopen bij Xray;)?).

Het begint nu wel zo langzamerhand wel erg aantrekkelijk te worden om de overstap te maken, om ook met deze klasse te gaan beginnen. Enkel, ik zie de Xray X10 niet veel rijden. Heeft iemand ervaring met deze pan car?

Halewijn

Je kunt ook met een 200mm auto tussen de 235mm rijden. De voor en nadelen die beide auto's hebben kun je wel tegen elkaar wegstrepen als je 10.5t of hoger rijd. Het is gewoon welke je mooier of makkelijker vind.

Voor buiten rij ik 235mm omdat de pod breder is en persoonlijk vindt ik de 235mm met de brede achterwerk er mooier uitzien. Door de bredere pod heb je veel plaats voor de motor etc. Ook vindt ik de lemans kappen mooier. Iemand anders die met een 200mm rond rijd komt er net zo goed mee rond. Het maakt allemaal niet veel uit. Belangrijkste is dat je setup voor het type circuit goed is.

Op rucphen heb ik mijn 200mm gereden en die ging in de finale (toen mijn setup eenmaal goed was) geweldig tussen de 235mm auto's.

Rucphen was een van de mooiste NK races van vorig jaar. Veel zon, geweldige grip en de autos lagen kwa snelheid en bochtenwerk heel dicht bij elkaar.

Dat Nitrosister simpelweg een reeds gemaakt concept copieert (of ik het concept goed vind laat ik achterwege) vindt ik wel wat goedkoop. Ook de omschrijving van dit product op RED RC is bijna zo gecopieerd van de beschrijving van CRC. Weinig origineel. :rolleyes:

Wel mooi is te zien dat er in ieder geval meer interesse is voor de 235mm pancars

Laatst bewerkt:
Het begint nu wel zo langzamerhand wel erg aantrekkelijk te worden om de overstap te maken, om ook met deze klasse te gaan beginnen. Enkel, ik zie de Xray X10 niet veel rijden. Heeft iemand ervaring met deze pan car?

Halewijn
In Duitsland zijn er al enkele ermee onderweg in hun Euro GT klasse (200mm klasse). Wat ik lees is het een goede auto.

Er zijn een paar filmpjes op joetjoep, deze bijvoorbeeld geschoten in Slowakijen. Ik wist niet dat ze daar zo'n grote circuits hadden!:D

Tn2FQpQQLrY[/media] - XRAY Challenge 2010 Tren

[media=youtube]wUCqlaUprNM[/media]

De X-ray is gewoon een erg goede auto en met deze "breit-version" kan je zeker goed weg komen Halewijn...

Kunnen we al zeggen "welkom bij de club" ;)

Zoals Alexander al zegt kan je met een 200mm ook erg goed meekomen hoor. Geen probleem. En als je echt een bredere pod wil op bijv. een X-ray dan valt daar ook wel een mouw aan te passen denk ik...

Er staat trouwens ook nog een 235mm corally 10x NG te koop in het te koop gedeelte. Het is de koolstof versie. Met 2 andere hubs is die ook vrij simpel 200mm te maken om mee binnen te rijden bijvoorbeeld.

Dezelfde type auto heeft de NK wedstrijd op RC hotwheels gewonnen dit jaar dus is gewoon een goede auto.

Heren,
Ik zit nog een beetje te twijfelen over welke auto ik zou gaan kopen,
Ik heb een xray x10 link voor 225 te koop zien staan.
En een tamiya f104 pro voor 215 euro.
Maar nu is mijn vraag eigenlijk, is xray of corally al bezig met een link formule 1 auto?
Ik kan namelijk weinig goede formule 1's vinden waar ik een stickpack lipo in kan doen

Ik heb niets gehoord over eventuele plannen voor een Corally link formule 1 auto. Tevens heb ik ook niets van een x-ray formule 1 auto gehoord. Je wilt een keuze maken tussen een xray x10 link en een corally F1? Het zijn twee autos uit 2 verschillende klasse. Persoonlijk zou ik eerst kijken welke klasse er bij jou op het circuit rijden. is dat een formule 1 dan is de corally formule 1 een goede auto. Wel helaas alleen saddlepacks dan. Komt er dit buitenseizoen een 200mm - 235mm lemans, GT, GTP etc klasse op jou club dan is de Xray X10 link een goede keuze. Maar dat zijn de andere merken auto's ook. Zelfs de hele oude chassis kunnen nog gewoon meekomen.

Ik wil het liefst een formule 1, maar het nadeel is dat ik dan saddle packs moet gaan kopen en dat wil ik niet,
een vaste baan heb ik niet omdat ik geen mogelijkheden heb daar voor (vervoer)
Maar ik rijd altijd wel de hele winter in een hal in duitsland,
Daar rijd ik met een tamiya f103 en mijn vader met een corally cct,
maar die modellen beginnen nu ook al wat ouder te worden..
dus er moet een vervanger komen waarmee ik een aantal jaren mee vooruit kan

De X-ray is gewoon een erg goede auto en met deze "breit-version" kan je zeker goed weg komen Halewijn...

Kunnen we al zeggen "welkom bij de club" ;)

Ik moet zeggen Joost dat het (ook dankzij Kees) het wel lonkt. We zullen zien...:D

Er staat trouwens ook nog een 235mm corally 10x NG te koop in het te koop gedeelte. Het is de koolstof versie. Met 2 andere hubs is die ook vrij simpel 200mm te maken om mee binnen te rijden bijvoorbeeld.

Dezelfde type auto heeft de NK wedstrijd op RC hotwheels gewonnen dit jaar dus is gewoon een goede auto.

Dat het goede auto is twijfel ik geen seconde over, maar ik heb niets met Corally. Binnenkort ben ik jarig, eens kijken of ik dit jaar zelf mijn cadeautje mag uitzoeken hahaha....

Ik wil het liefst een formule 1, maar het nadeel is dat ik dan saddle packs moet gaan kopen en dat wil ik niet,

Wel eens naar een 3Racing F109 gekeken?

3rac_f1-09_news_002.jpg

Er past namelijk een "normale" lipo in.

f109_chassie.jpg

3RACING F109 - 1/10 Formula 1 EP Car

Succes met je keuze.

Halewijn

Ik las een paar berichten terug dat het chassis van de 3racing te stijf is, is hier wat aan te veranderen?
En kan ik Corally/grp banden op deze auto zetten?

@2wd, eigenlijk alle auto's in dit topic;)
nee ik heb het over de 3racing, heb er alleen nog nooit iemand mee zien rijden.. ben benieuwd hoe goed die is in verhouding tot een f103

De 3Racing F1 is goed! Er passen geen Pro10 wielen op maar wel de gangbare F1 wielen als het goed is. Er is veel af te stellen aan deze auto en je hebt er absoluut geen miskoop aan op F1 gebied.

@Halewijn: Hoop het man! Zou erg leuk zijn om je erbij te hebben...

Back