Berrie,
Het gaat in feite om twee vleugelsets.
a/ wil ik de "oude" ST opknappen, de Orastick begint slecht te worden, met name aan de onderkant. Deze vleugel heeft al ingelijmde (flap) scharnieren die ver uitsteken, dat gaat een probleem worden, ja.
b/ de nieuwe ST heeft nog "maagdelijke" vleugels, uiteraard ingedekt met Abachi, en ik wilde dit procedé uitproberen voordat ik er in ga hakken.
Op zich is het niet erg dat de folie/glasmat niet overal komt, ik zal ongetwijfeld op een aantal plaatsen gewoon op de oude manier moeten werken.
Ik hoop alleen dat de winst te halen is uit het feit dat de grootste oppervlaktes slechts één bewerking, cq, laag, nodig hebben.
Mijn grootste zorg is dus het gewicht.
Het klopt dat de ST een hele lichte Styro soort heeft, de korrels zijn de grootste die ik ooit gezien heb in modelbouw toepassingen. En ik was me dus al bewust dat een te grote onderdruk de hele zaak zou kunnen beschadigen.... Ik vermoed dat 0,8abr al voldoende onderdruk is.
Als ik het vacumeren te omslachtig ga vinden, dan kan ik altijd nog een wat dikker plastic gebruiken, daar overheen bvb 1mm triplex, dan de kappen erover en verzwaren.