krijg kk bord niet goed werkend.....

Hallo allemaal,

Ben nu een paar dagen bezig met het installeren van een kk multicopter v5.5 maar krijg een en ander niet goed werkend....

De zender die ik gebruik is een futaba 4EX.

Nu het vogende werkt niet zoals het zou moeten.

Als ik de throttle (chl 3) openzet op 1/4 gaan er maar 2 moteren draaien, motor 1 en 4.

Als ik dan de elevator naar voren zet gaan de beide motoren uit.
Geef ik dan meer throttle dan gaan wel alle 4 de motoren draaien.
Dit gaat niet werken omdat dit een center stick is.

wat ook niet goed gaat is de manier om de kk bord te "armen"

als ik de functie "center stick" gebruik op kk bord dan krijg ik het kk bord niet in de "arm" functie.
Dit lukt alleen als ik de elevator naar voren druk en dan "center" op kk bord instel.

Ben bezig geweest met kanalen omwisselen, kanalen in reverse zetten alles wat ik doe blijft hetzelfde alleen zit dan de functie op een ander kanaal.

Heb toch nieuwe firmware geprobeert ook al had kk bord de nieuwste firmware.

heb kk bord al een paar keer opnieuw geinstalleerd volgens de beschrijving, maar de fout blijft.

Wie o wie kan mij uitleggen wat ik moet doen, ik kom er in iedergeval niet meer uit.

heb je wel je regelaars los gecalibreerd voor ze op het bord te zetten? dat zou de verschillen in opstarten bij gasgeven kunnen verklaren.

Niet al het software werkt op een V5.5. Ik had het zelfde probleem. Probeer eens andere software op je bord.

verschillende firmwares werken met verschillende arming procedures en verschillende prop/motor posities.

welke firmware staat er nu op?

eerst eens met 1 motor checken of de throttle uberhoubt wel goed werkt.
dit werkt voor nagenoeg alle firmwares gelijk. 4.7 wilt wel eens de yaw pot precies andersom hebben...(ook de motor positie en prop richting is anders trouwens)

sluit alleen de throttle aan op het board en 1 esc en motor.ZONDER PROP OP DE MOTOR!!
draai de yaw pot helemaal naar min (als yaw pitch en rol naast elkaar op een rijtje staan: yaw pot helemaal naar links draaien)
doe je zender aan en throttle stick helemaal naar beneden.
sluit de spanning op je multicopter aan.
de ESC moet nu 1 piep geven(niet meer!). doet hij dit niet dan alles weer uit zetten en de throttle op de zender reversen.

als de esc 1 piep heeft gegeven heeft hij een goed signaal.. breng de throttle stick omhoog en de motor moet gaan draaien en toeren maken.
doet hij dit niet moet je waarschijnlijk je esc('s) opnieuw programmeren.

haal de kabel van de throttle uit de ontvanger en stop hem in het rudd kanaal van de ontvanger.
zet je zender aan en druk je rudd kanaal naar links en houd hem hier (elastiekje wilt wel helpen als je niet met 3 of 4 handen geboren bent..)
zet weer spanning op je multi. de ESC moet nu weer 1X piepen.. doet hij dit niet maar meerdere malen.. rudd kanaal op de zender reversen.

als je motor draait en toeren maakt gelijk aan je stick positie kan alles weer uit en sluit je alle esc's en motoren aan.ZONDER PROPS!
zet je zender aan en geef full throttle (stick volledig omhoog)
zet nu weer stroom op de multicopter. de esc's zullen 2 piepjes geven (of een paar meer afhankelijk van het merk/model) breng nu je throttle weer terug naar nul en wacht op de piepjes van de esc's.
zet de stroom van de multi weer uit.
je esc's zijn nu gecalibreerd en je throttle en rudder staan in de goede richting.

nu kan je weer proberen je board te armen.
zender aan, stroom op de multi en de throttle naar beneden en rudder naar rechts en je board zal moeten armen.

Had ook een KK bord, kreeg dat ding ook niet aan het werken, dus maar een HK geplaatst werkte beter nu alleen nog vliegen:rolleyes:

ik heb hier evt wel een hk bordje liggen welke je kunt overnemen, wil hem ook wel met de goede firmware flashen als je wilt. pb maar bij intresse.

Over het flashen van een hk v2.1 ben ik ook niet echt te spreken, ben nu al een maand aan het kloten om de xcopter te laten vliegen. Eerst via delta mix van + naar x geprobeerd wat totaal niet lukte toen maar een usb programmer gekocht. De flash software xcopter op v4.7 gezet en toen deed kanaal m4 het niet meer. Toen v2.5 en dan kan je de gyros niet meer reversen door de roll potmeter op 0 te zetten, dan maar v1.1 erop toen luchte het wel om de gyros te reversen, daarna weer v3.5 erop waarom weet ik niet en de gryos stonden weer de verkeerde kant op. Ik vlieg nu met kk xcopter v1.1 en dat werkt goed. Oja ik las ook als je kk v2.5 erop zet dan is m5 het reverse kanaal voor de gryo, alleen weet ik niet wat roll en yaw is dus heb toen v1.1 erop gezet.

ik heb er al meerdere naar plus en x geflasht, met alles wat je beschrijft geen enkele problemen.;)

Op rcgroups zijn er wel meerdere met dit probleem alleen dan met de kk y6 flashware... Ik stuurde je toen nog een pb dat was ergens rond februari dacht ik toen ik er mee begon maar het einde is in zicht heb er al mee gevoverd nu nog alle kabels netjes wegwerken en de lipo en ontvanger vast zetten.

Alvast bedankt voor de reacties...

@dutchcommando

Alle esc's zijn gecalibreert.
Ben nog aan het testen dus heb er nog geen prop op gehad.

firmware/software is versie:
Quadrocopter v4.5 , gehaalt van de kkmulticopter site.

Het probleem zit hem, denk ik, in het "center stick" instelling.

Throttle laag en elevator laag, dan gaat led aan, elevator veert terug naar midden even wachten, led knippert op bord en dan zou alles gecenterd zijn.
Maar als ik dit doe krijg ik het bord niet "ge-armed"

Als ik de center fuctie doe en dan de elevator omhoog duw even wacht tot led kinipperd, wat dan waarschijnlijk een verkeerde center is, krijg ik mijn bord wel in de "arm" functie maar dan klopt er niks van de motoren sturing.

Dit is wat er tot nu toe dus fout gaat, wat ik ook doe deze fout blijft...

Is er misschien nog andere firmware die op dit kk v5.5 bord past die ik kan proberen ? (andere als van de kk site)

Heb ook nog even een oude zender uit het stof gehaald om te kijken of ik hiemee kk bord aan de praat kreeg, maar die werk niet samen met bord.
(graupner 314)

Als iemand nog ideeen heeft/weet ik hoor/lees het graag.
Heb nu totaal niets aan de multicopter.

heb hem, denk ik, werkend.......

eindelijk.... het kk bord werk eindelijk zoals het moet...

Het probleem zit hem in de software en het flashen ervan.

De software/firmware die standaard meegeleverd word bij waar ik dat bordje heb gekocht deugt dus niet.

Nu dacht ik dat ik het bordje geflahed had, maar er blijkt niets gebeurt te zijn.
Geflashed met meegeleverd mini usb>icsp... dit ding werkt dus niet.

Mijn stk500 heb ik een tijd terug opgeblazen dus die viel ook af. (moet een nieuwe up in)

Maar... ik maak nu altijd gebruik van winpic800 samen met de bijbehorende programmer en na een verloop kabeltje gemaakt te hebben kon ik het kk bordje zonder problemen van nieuwe firmware voorzien.

Na opstarten kreeg ik hem zonder moeite in de "arm" functie.
En als ik nu de throttle openzet op 1/4 dan draaien ook alle 4 de motoren.

de gyro's werken ook zoals het hoort, volgens beschrijving, dus nu ff wachten op mooi weer en eens kijken of ie wil vliegen.....

Ook ik krijg mijn kk board niet (meer) goed werkend.
Ik wilde de software van mijn board veranderen naar + configuratie.
Maar toen ik de flash tool opende, gaf deze een foutmelding die met java te maken had.
Ik heb vervolgens de flash tool eraf gegooid, en java geupdate tot versie 7.

Maar na het nog een geprobeert te hebben met versie 0,62 krijg ik deze niet geopend. Ik krijg heel even een kadertje met zwarte achtergrond en witte letter te zien, waarna dit verdwijnt en er vervolgens na een half uur nog niks is gebeurd:(

Daarna heb ik versie 0,53 gedownload, en geprobeerd maar dan krijg ik dit:
foutmelding.png

Precies hetzelfde krijg ik bij de versie hier weer voor.

Ik loop dus vast, wie kan me helpen?
De drijvers zijn geinstalleerd en doen het wel goed.
Ik gebruik een USBASP V2.0 Lcsoft Studio 'flasher' bij het kk-plus 5.5e board.

Super bedankt alvast!

Je hebt java niet in je path staan, daardoor kan ie 'm niet vinden.
Even de nieuwste java installeren via sun.java.com, om precies te zijn heb je de JRE nodig.

Back