"Kunstvlucht" binnen twee weken

• Topicstarter Topicstarter Micha
  • Startdatum Startdatum
M

Micha

Guest
Ik kwam dit najaar op het idee een oude hobby weer op te pakken.
Mijn ervaring beperkte zich tot een twee-kanaalszwever 20 jaar geleden.
(maar een paar keer mee gevlogen)

Na vele, vele uren op de E-zone en in mindere mate ook op dit forum werd m'n enthousiasme alleen maar groter.
Zie voor ervaringen van anderen:http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=77666

Omdat ik zelf wilde leren vliegen leek een EPP vliegende vleugel mij het beste. Ik vlieg in de duinen achter mijn huis in Zandvoort. Na twee weken oefenen op FMS heb ik een Swift gekocht:
http://mscomposit.com/MS_Composit_Home/Products/SWIFT/body_swift.html

E-zone:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=098a948896235a455f53807006a3e041&threadid=54739

Filmpje:
http://www.mft.nu/movies/swift300.mov Ca 6MB (Quicktime)

Toen ik in de winkel kwam was hij net uitverkocht, ik heb toen het displaymodel mee gekregen (ready to fly) dus (De winkel waar ik hem gekocht heb verkoopt ze trouwens ook al afgebouwd).

De eerste vlucht ging perfect en duurde 18 min (met speed 280), nu 14 dagen na aankoop heb ik bijna elke dag gevlogen, draai loopings/rollen en rugvlucht is ook geen probleem. Ik heb sinds 7 dagen een speed 300 (6v) en vlieg nu ook met veel wind (5bft). Ik heb inmiddels kokam's besteld (Li-ion) en verwacht daarmee 60 minuten te kunnen vliegen (speed 280) of 30 minuten kunstvlucht(speed 300). De kist is onverwoestbaar en heeft als voordeel dat je hem met de hand kunt vangen als er fanatieke Yorkshire Terriërs in de buurt zijn :).

Ik had niet gedacht dat leren vliegen zo snel en makkelijk zou gaan :D , en ik durf hier dan ook de stelling in te nemen dat de Swift momenteel DE ideale beginnerskist is (als je in het bezit bent van een computer met een flight-sim).

Micha

speed 300?

proficiat micha,

Jij bent de eerste die ik ken die volledig zelf heeft leren vliegen zonder crashen! Wel ken ik mensen die heel snel hebben leren vliegen omdat ze ook oefende op een sim. Dit helpt dus wel degelijk. Je spreekt over een speed 300. Is dat de 6 volt versie? Ik weet niet welke schroef je gebruikt, maar direct drive met deze motor is onmogelijk, een vertraging is nodig. dit motortje draait immers graag veeeel toeren. De 7.2 volt versie is beter voor direct drive.

Niels

J. de Beer: misschien kunnen ze hem opsturen.

gerard_nl: Wat de Swift kaal kost weet ik niet ik zou even Modelbouw Bloemendaal bellen.

Niels: ik ben wel degelijk gecrasht (vaak zelfs) alleen is het toestel bijna onverwoestbaar (van EPP gemaakt). Ik heb de speed 300 6V versie vertraging 1 op 5 en de speed 280 1 op 3 beide met Graupner Cam-slim 20/15.
Ik heb ook nog een speed 280 race gekocht en ik ga daar nog mee experimenteren (1 op 3 of rechtstreeks).

Micha

Micha zei:
EPP?, hoe snijdt je het
snijden met een mesje
NIET! met een gloeidraad want dan komen er zeeer giftige dampen af
ruft.gif

afb420.JPG

(foto even geleend van de site van Paulraaf)

Het zal wel moeten want voor drie euro heb je geen gasmasker,
:twisted: Goed je adem inhouden :oops: dus :twisted:

of juist goed inhaleren: :hammer: :banana: :rolling: :banana:

Ik wacht op onderbouwing van het 3 euro verhaal. (Epp handeltje opzetten!)

Effe serieus:
:?: Was het niet zo dat foam met polyurethaan super giftig bij verbranden/ smelten was. :?: EPP is toch polypropyleen.

Micha

Ik neem m'n woorden terug!
Het kan wel voor 3 euro!
:twisted:
afb423.jpg

(foto even geleend van de site van Paulraaf)

(Sorry Roel en Theo ik kon het niet laten :wink: )

Alle respect als je voor 3 euro een lekker vliegend model kan maken. :worship: alleen had ik dan na een paar keer vliegen ook zo op de foto gekund.

Micha

heb net ook even een swift gehaald, een met fluor gele opdruk
hoe stevig zijn die elevons en de winglets, die vind k er wat fragiel uitzien.
ben zeer benieuwd of ie tegen een stootje kan, heb behoefte aan een no nonsense gooi en smijt kistje

gerard

Swiftjes uit voorraad leverbaar nu..
Ziet er heel netjes uit, goed vertraginkje en een graupner 300 en prop zijn meegeleverd. de tippen zijn van hetzelfde materiaal als de vleugel en daar moet je echt met een Tank overheen rijden om het kapot te krijgen geloof ik..........................Peet..............................8)

inderdaad de tippen kan je gewoon dubbel vouwen en op het epp, kun je (zoals geadverteerd) staan zonder dat er iets sneuvelt.

Back