Ja, ik sloeg tijdens het proefvaren achteruit en hij deed niets... Bleef gewoon een beetje dom liggen... Ik dacht: Huh? Nu is het water verhoudingsgewijs 20 keer dikker dan in het echt, die spitsen kunnen het echt niet, dat afstoppen en achteruit varen.
Dat is voor mij de hoofdreden voor de kopschroef geweest. In "ruste" staat het rooster ook naar voren gericht, dan hoef ik alleen maar een tik tegen de kopschroefknuppel te geven en dan moet er iets van achteruit zijn. (ik moet 'm nog testen, maar ik kan hem in de lucht al voelen blazen, dus ik verwacht dat het allemaal wel snor zit.
Wat betreft jouw achteruit: Gekoppeld zit je altijd goed, als ik je filmpje bekijk waarin je een schip een kopschroeftest liet varen (je had de motor toen met een lijmklem vaststaan) moet het goed komen, daar zat knap kracht in.
Als ik de vorm van je tunnels zo bekijk moet het met je achteruit wel oké gaan worden.
Trouwens, die kopschroef van het schip zelf, die gebruik je toch nooit als je gekoppeld bent? Dan gebruik je die van de bak toch?
Dus die ene keer dat je met je duwschip los vaart is het sowieso behelpen volgens mij, die vierkante kop zal wel niet erg pretting varen.