KW88 Pelikaan Boomkorkotter 1:75

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Kees de Mol, 30 nov 2015.

  1. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Gewoon doorgaan met dit prachtige verslag Kees, soms is het zo mooi dat er geen woorden voor te vinden zijn moet je maar denken :)

    Klikken op het plaatje linked naar een inlogscherm van Yahoo! trouwens.

    *edit: grammatica
     
  2. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha Kees. Lekker doorgaan met dit mooie verslag. Ik heb wel een lichtje gezien.....maar het brandt niet.

    Edit:
    Bij de link moet je inloggen. Ik kies bij de app dan voor gallery en krijg dezelfde foto als in je verslag.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2017
  3. horsepower

    horsepower

    Lid geworden:
    29 mei 2008
    Berichten:
    384
    Kees.

    Graag doorgaan met het verslag, ook ik ben meer een volger in deze.
    En zou zo niet weten wat ik zou moeten aanvullen op dit niveau, en bouw methode.
    Een mooi duidelijk verslag met tal van tip's, hoe te maken met duidelijk foto's.
    Hoewel de link in de foto, met het lampje niet krijgt wat je verwacht.
    Compliment.

    Groet en Succes Peter
     
  4. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Sorry ik heb wat ruzie met Flickr. Foto's kan ik gewoon posten maar video's blijken ineens privé te zijn.

    Hier een YT link.

     
    Bald eagle, Roelof_l, Dennist en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Ik heb alvast het licht ook gezien.
    Prachtige vooruitgang weer, net zoals al die andere voorafgaande.

    Kees, ik heb ondertussen geleerd dat de interesse in een bouw verslag niet te meten is aan het aantal reacties, het feit is gewoon dat als je goed tot zelf zeer goed aan het bouwen bent je collega's minder geneigd zijn om nog extra tips te geven gewoon omdat die er niet zijn.
    Als je telkens met wauw en prachtig moet reageren lijkt het wel of je wel wat wil schrijven maar niet weet wat.

    misschien is de" leuk" knop wel een alternatief om een bouwer te laten weten dat je geïnteresseerd volgt maar dat je verder geen positieve of negatieve feedback hebt.
    Je mag dus voortaan van mij een "leuk" ontvangen als ik gewoon geniet van je verslag maar verder niks nuttigs kan toevoegen aan dit verslag.
    doe zeker verder, vgr Marc
     
    Superkeyer, Bert V en Dennist vinden dit leuk.
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooi met al die lampjes Kees, maar laat ze niet al te fel schijnen. Dan lijkt het een beetje onwerkelijk. Hoewel, als ik zie wat er heden ten dage aan licht op die schepen brandt vraag ik me wel eens af of men ook nog iets ziet om te kunnen navigeren. Varen denk ik min of meer blind op de apparatuur. Succes verder! Zal ook wel eens doorbijten zijn met die seriebouw. Gr. Klaas.
     
  7. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Als alles af is ga ik het nog wat aanpassen want nu branden ze op de minimaal nodige weerstand. Op de video lijkt het ook veel feller dan het echt is. Waarschijnlijk door m'n telefoon
     
  8. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Kees , gelukkig ben je net als ik beter in modellen bouwen dan werken met de pc.
    de licht sterkte vertoont op foto of film meestal niet de juiste sterkte , hoe dat komt ! hier heb ik ook geen flauw idee van .
    Het komt helemaal goed bij je daar heb ik het volste vertrouwen in , het ziet er super netjes uit.:thumbsup:
     
    Kees de Mol vindt dit leuk.
  9. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Inderdaad Erwin. Ben al blij dat ik een foto van m'n EI-Foon naar m'n windowscomputer krijg. Pffff.....

    En die lichtsterkte komt wel goed. Ik ga de boel als alles af is aansluiten en dan een dagje er naar kijken en dan misschien weer aanpassen en weer een dagje kijken. Komt wel goed.
     
  10. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    De schijnwerpers hebben in ieder geval sowieso een andere kleur dan de gewone verlichting.
     
  11. Modelsmurf

    Modelsmurf

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Noordoostpolder
    Hoi Kees ,
    zojuist een beetje je verslag door zitten lezen ,,
    buiten dat het echt allemaal prachtig om te zien is , is het ook nog leerzaam :) !!
    Vooral de vele duidelijke details ,,
    werkte vroeger altijd veel met triplex ,
    maar nu ik eea zie met polystyreen en ook het gieten denk ik heel snel eens te moeten veranderen als het zover is dat ik weer ga bouwen :)
     
  12. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Iedereen z'n methodes toch?

    Volgend model ga ik buiten de polyester romp alleen hout en metaal gebruiken.

    Ik ben zelfs al met de voorbereidingen bezig voor een model volledig uit messing (duurt nog wel even;))
     
    Modelsmurf vindt dit leuk.
  13. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Komt helemaal goed Kees ,wees vooral trots op je werk het worden 3 plaatjes !!! misschien tot een Zaterdag.
     
  14. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    MikeMohawk en Dennist vinden dit leuk.
  15. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Mooi werk Kees.
    Ga zo door.
     
  16. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Kees, Weet je straks nog welke welke is? Stel je voor dat de verkeerde uitlevert. Gekheid natuurlijk, ziet er patent uit! Gr, Klaas.
     
  17. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Ziet er puik uit Kees!! , een heel ander zicht met een laagje verf erover .
    het einde begint in zicht te komen , nog even volhouden en dat 3 x natuurlijk!!
     
  18. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Eerste laagjes zien er prima uit.
     
  19. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Helaas wat problemen met de hechting van de verf op de romp. Waarschijnlijk door achtergebleven losmiddel. Ik heb de romp goed schoongemaakt met aceton maar helaas. Komt goed, ik ga een oplossing zoeken. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.....
     
  20. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Das balen Kees ik doe het met thinner maar dat is te agressief voor polystyreen natuurlijk !
    anders waterproofschuren en heb je al is geprobeerd op een stukje met wasbenzine dat is wat minder agressief .
    Erg jammer ik heb het gehad met de 7P de lak vrat in op de primer en alleen de boeg aan BB zijde erg vreemd voor de rest nergens terwijl de romp 2meter lang is.
     

Deel Deze Pagina