Kwalificatie WK 2012

GJ, als jij echt van mening bent dat ik niks bijdraag vraag ik mij af waarom ik met jou in een team op een WK zou willen staan.

Ik ben naar het WK gegaan voor Nederland in 2008 in mijn eentje omdat niemand anders mee wilde of mij wilde helpen. Ik schrijf elke dag dingen op de forums om mensen te helpen en ik wind geen doekjes om de problemen die ik tegenkom als een echte Nederlander. Ik ben de tel kwijt van het aantal mensen die ik heb geholpen hun weg te vinden in de klasse, zowel in Nederland dan wel over de hele wereld.

Veel plezier op het WK.

OK,

seizoen Formule 1...
We rijden 17 wedstrijden en daarna doen we even 10 rondjes om te kijken wie er wereldkampioen is.
Schaatsen.. sven kramer schaatst het hele jaar op nummer 1.
Dan even 1 kwalifikatiewedstrijdje om te bepalen wie er naar het WK mag... goh, en dan is ie ineens ziek, jammer van dat hele jaar.
tja, en wat ze in de USA doen, dat moeten zij weten, ze bouwen ook Hummers, dat is ook niet helemaal normaal.

En over vorige jaren.. hoe kan je je kwalificeren als er geen wedstrijden zijn?
Als de hele klasse niet bestaat.
Dat is dus ook en non-argument.

Mensen die zich het hele jaar inzetten voor F5B in Nederland, dus proberen elke wedstrijd te vliegen, die dragen wat bij, dus hebben recht op een plaats naar het WK als ze als ze een goed overall resultaat neerzetten.
Dat er dan even iemand 46 rakken komt vliegen en de plaats afpikt, dat is pas oneerlijk.

Maar misschien zie ik het verkeerd.
Ik zie deelname aan het WK als het gevolg van een jaar inzet en goed vliegen, niet als een doel om even snel de titel te en dan stoer te mogen doen op het wk.
Je vertegenwoordigd nederland, niet alleen in prestaties maar ook als persoon en we moeten als nederlanders trots en blij kunnen zijn op die persoon..

GJ

Ik zeg niet dat je geen rakken kan vliegen, want dat kan je wel.
Maar je instelling is een beetje raar... tenminste, dat vind ik.

En ik denk niet dat ik het WK haal wat resultaten, er zijn genoeg mensen die beter kunnen vliegen dan ik.

Maar waarom dram je zo door... we hebben gezegd, afwachten.
En met je voeten stampend op de grond en vingers in de oren proberen de regels naar jouw hand te zetten helpt helemaal niks.

Dus... afwachten, en dat is het laatste wat ik erover geschreven heb.

GJ

Ik ben dag en nacht met F5B bezig zoals jullie best weten maar ik heb slechts beperkte middelen. Iedere keer naar Nederland komen zit er gewoon niet in.

Het enige wat ik vroeg was hoe de kwalificatie zou verlopen en ik wilde nog vragen of dat wellicht een beetje vriendelijk richten mijn situatie zou kunnen worden opgezet.

Het blijkt dat GJ mij nog steeds niet respecteerd. Jammer.

Ik ben dag en nacht met F5B bezig zoals jullie best weten maar ik heb slechts beperkte middelen. Iedere keer naar Nederland komen zit er gewoon niet in.

Het enige wat ik vroeg was hoe de kwalificatie zou verlopen en ik wilde nog vragen of dat wellicht een beetje vriendelijk richten mijn situatie zou kunnen worden opgezet.

Het blijkt dat GJ mij nog steeds niet respecteerd. Jammer.

En dat word ook gewaardeerd Jos.
Ik weet dat F5B een belangrijk deel is van jouw leven, en dat je super gemotiveerd bent en iedereen helpt die dat wil. Een WK kun je alleen niet ff afdingen op het forum
ook al weet ik dat dat belangrijk voor jouw is.

Gewoon ff afwachten wat de Sub Commisie beslist betreffende de af te leggen
route naar t wk.

PS: Waar een wil is is een weg

Frank, bedankt voor je lieve woorden.

Het was niet de bedoeling af te dingen. Echter wel een volwassen gesprek over wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn. Bijvoorbeeld slechts de beste 2 wedstreiden van iedere piloot te laten tellen.

Voor mij is het simpel;

4 wedstreiden mee vliegen = gaat niet lukken

hopen dat er maar 2 mensen willen gaan = te laat

voor de UK vliegen = in Engeland kwalificeren

voor Turkije vliegen = lijkt mogelijk, moet ik nog achter aan

Andere mogelijkheid, ik ga alleen naar de open cup en bespaar me de extra week kosten en het inschrijvingsgeld voor het WK.

Laatst bewerkt:
Even los van het kwalificatieverhaal ben ik eigenlijk best wel benieuwd wie er eigenlijk graag op een WK willen vliegen of juist niet. Van Jos en Gerben denk ik het wel te weten, maar van de rest eigenlijk niet.
Ik wil op zich best bij een WK vliegen, mits ik er aan toe ben. Als helper zou ik waarschijnlijk eerder gaan.

Knvvl

Op de vergadering van twee weken geleden werd gesteld, dat je lid moest zijn van de KNVVL of een dekkende WA verzekering moest hebben. Het ging toen vooral over veiligheid en verzekerd zijn.
Nu lees ik in het reglement, dat wanneer je geen lid bent van de KNVVL, dat je niet meedoet voor de eindklassering 2011.
Betekent dit, dat je prestaties van de wedstrijddagen helemaal niet worden geregistreerd?

Het kan overigens zijn dat het document nog op kleine punten wordt aangepast om het beter bij de al bestaande documenten van de afdeling Modelvliegsport aan te laten sluiten. Maar de strekking van het document zal hetzelfde blijven.

Mijn aanvraag voor de zomer vakantie dagen moet voor de 15de December ingeleverd zijn. Dat is dus voor de hele zomer 2011.

Bij deze dus graag bekend maken wanneer de wedstreiden worden gehouden indien mogelijk.

Of als het nog niet allemaal rond is, PB mij graag minimaal 2 wedstreid datums zodat ik die kan opgeven.

De bedoeling is toch 2 keer mee te doen komend jaar.

Back