Kwaliteit helimerken

• Topicstarter Topicstarter Desmo
  • Startdatum Startdatum
D

Desmo

Guest
Ik wil me een nieuwe heli aanschaffen (na een jaar met een T-rex 450 se v2 gevlogen te hebben)

Ik twijfel nog tussen nitro en electro, maar vooral tussen de merken.

Welk helimerk heeft volgens jullie de beste prijs/kwaliteitverhouding:

align - hirobo - mikado ?

graag jullie mening.

bedankt!

tsja daar ga je al. Prijs / kwaliteits verhouding.

Ligt er uberhaupt aan wat je wilt doen. Voor 3d is Align niet te verslaan voor prijs / Q verhouding, spot goedkoop voor wat je krijgt.

Maar zo heb je ook plastic versies die geen drol kosten die dus naar verhouding een heeeeele goede prijs Q hebben, omdat ze zo belachelijk goedkoop zijn.

Bij Align is het ook makkelijker met onderdeeltjes denk ik, meer van te vinden op E-bay etc voor leukere prijsjes.

Dat hangt er helemaal vanaf wat je wil. Rustig vliegen met een trainer, kunstvlucht/3D of schaalvliegen.

Voor schaalvliegen is het Vario.

Het andere zou ik niet weten omdat ik dat niet doe.

Wat wil je ermee gaan doen? Welk formaat?

Mikado is trouwens ook ontzettend goedkoop geworden, de duurste onderdelen kun je nu ook bij helidirect krijgen voor een fractie van de orginele prijs.

Hey,

mijn ervaringen met Align en Mikado.
De Align heli's is goede prijs kwaliteit verhouding, en een perfecte alround heli voor nagenoeg alle doeleinden. De combisets die geleverd worden (met motor en regelaar) voldoen prima, je kan hier perfect mee leren vliegen, en ook nog eens heftig mee 3D'en.
De Mikado heli's is mijn favoriet, maar dat is vooral persoonlijk. Ze zijn iets duurder, al is dat niet heel veel meer. Je koopt ze zonder motor/regelaar, die kan je zelf uitkiezen. Daar zit vaak ook de valkuil... je moet je erin verdiepen en je kan ook een verkeerde combi kiezen, dan ben je beslist duurder uit. Je kan ook een erg goedkope combi zoeken, die overigens ook nog een beter kan zijn dan de standaard Align set.
En wil je perfectie betreffende vlieggedrag, een Mikado is preciezer, en ook nog eens veel duurzamer. Dus vlieg je veel, dan gaat de Mikado veel langer mee als een Align.
Een Mikado is aanmerkelijk stiller. Vooral als je niet extreme toeren wilt draaien (dan overstemd het bladgeluid de overige geluiden), dan is een Mikado erg prettig vanwege het opvallend weinige geluid dat de heli maakt.
Resumé: Wil je voor weinig geld een goed vliegende heli dan is een T-rex 600 perfect. Wil je een duurzamere heli en heb je daar meer geld voor over dan is een Mikado Logo 500 of Logo 600 een perfecte heli.
Nog even een tip betreffende een Logo, de 500DX uitvoering word nu verkocht bij Mikado Duitsland voor 249 euro, de Logo 600DX gaat daar voor 299 Euro.

Mijn voorkeur is duidelijk ;) , toch even benadrukken dat een T-rex 600 een goede heli is. Zelf heb ik er ook echt mee leren vliegen (niet hooveren, maar echt rondtuffen), ik heb daar beslist geen spijt van.

Greetz, Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu je ervaring hebt opgedaan kun je best wat meer kwaliteit in huis halen. Mikado is wat dat betreft een topper, waarvan de onderdelen niet eens zo duur meer zijn. Je hebt dan ook geen last van die ellendig zachte boutjes van Align ;) Upgraden is ook niet meer nodig.

Laat ons toch ook zeker de "Thunder tiger Raptor" serie niet vergeten,
hoge kwaliteit aan een betaalbare prijs.
Deze gaan ook al 20 jaar mee

En vergeet ook de PicooZ niet ! :mrgreen:

Kuch

Zonder gekheid, Robbe had ook altijd de naam erg goede helicopters te maken. Daar zal nog wel niet veel in veranderd zijn. Ook Graupner / Heim was goed, maar ik weet eigenlijk niet meer of Graupner nog serieuse grote helicopters maakt.

Ik ben zelf ook nieuw in heli markt maar mijn ervaringen met mijn T-Rex 600 zijn geweldig. Erg fijne rustige heli. En die boutjes is makkelijk op te lossen door een sleutelsetje van Align zelf te kopen, die zijn precies op maat en dan heb je nergens last van.

Wel een kanttekening, heb ook de Logo's van Aldert zien vliegen en dat is ook erg mooi spul. Zeer mooi frame (maar is persoonlijk) en zo enorm stil en rustig, tja in mijn ogen toch een stapje hoger.

Dus als je je wilt verdiepen in een goede (kan dan ook een goedkope) setup zou ik voor een Logo gaan en wil je gewoon goedkoop/snel en makkelijk koop je een T-Rex. Erg veel waar voor je geld in mijn ogen.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn T-Rex 600, maar kijk toch zo nu en dan verlekkerd naar de rust van een Logo....

Owja en Nitro of electro, ik ben begonnen op Nitro wat ik geweldig vond in het begin. Voornamelijk het geluid en de techniek hebben mij altijd veel aangesproken. Maar aan de andere kant, vaak weer moeten afstellen en dan weet je nog niet wat hij volgas doet.
Met electro heb je meer kracht, sneller de kracht tot beschikking, minder lawaai (wildvliegen), rusigere , geen brandstof troep, niet hoeven tanken en noem maar op. 1 nadeel, accu's zijn in begin aanschaf niet goedkoop en erg lang vlieg je er niet op. Maar het is laden, inprikken en klaar. Je snapt ik ben om voor electro al heb ik mensen jaren geleden voor gek versleten omdat ze mij toen al vertelde dat electro beter vloog....

Let wel op, ik ben echt een beginner dus kan wezen dat deze ervaringen niet door iedereen worden gedeelt, maar ok.

Laatst bewerkt:
Over de logo, de DX uitvoeringen zou ik meteen links laten liggen. Ook zal zijn ze zo goedkoop. Krijg je naderhand weer spijt van, en de onderdelen apart upgraden is vrij prijzig.

De align's zijn prima voor het geld, qua motor, esc wat minder maar voldoen zeker. Ik heb ondertussen ontzettend veel lol met de 450 pro, geen enkel probleem tot nu toe gehad.( wel scorpion erin )

Op een 600 heb ik een keer een flybar tijdens het vliegen laten breken, verder was de heli prima (niet gekeken naar het lager/hoofdas probleem).

De 500 van Align vind ik eigenlijk de sterkste uit de reeks, ontzettend veelzijdige machine en niet duur om te vliegen. De schroefjes, align imbusset helpt, of meteen Rcscrewz erin.

Ondertussen heb ik ook nog wat geproefd ( bah nitro ) aan een Henseleit NT en wat geknald met een XLE. Beide degelijke heli's, maar toch heeft elke heli wel iets(negatiefs).

Van de merken waarvan de onderdelen goed beschikbaar zijn ( dat is eigenlijk het belangrijkste ), goede kwaliteit en betaalbaar dan is Mikado voor mij nummer 1.

Bij een merk zou ik ook kijken, wat vliegen ze veel op je club, waar is veel info over te vinden. Helifreak bouwvids kunnen bijv. ontzettend handig zijn. Of een lijst met dingen die je normaal misschien over het hoofd zou zien. (daarom was mijn eerste echte heli een trex 500, finless!)

Begin eens met een budget en dan rustig kijken wat er te krijgen valt. Koop je een hele zooi bij fast lad etc. dan krijg je vaak ook lekker wat korting.

Laatst bewerkt:
Hey,

misschien ook eens de moeite waard om naar te kijken zijn de heli's van Compass !! Ik hoor hier alleen maar praten over Align en Mikado, maar er zijn nog andere merken op de markt die ook zeer degelijk zijn.

Compass (Document sans titre) is een relatief nieuw merk maar levert goeie heli's (zowel electro als nitro), degelijke kwaliteit en makkelijk om aan te werken.

Kijk ook eens naar de heli's van Outrage RC, dit schijnen ook heel degelijke heli's te zijn.

Grtz,
Dirk

Hallo,

Ik vlieg 2 Heli's van Hirobo en ben net klaar met het bouwen van mijn Vario Benzin Trainer.
Ik heb een Hirobo Shuttle ZXX van 1999 en een Hirobo Lama 30 van 2008, beide heli's lijken op elkaar, ik vindt dat de heli's makkelijk te bouwen zijn en stabiel vliegen, ook kan er vlot rondgevlogen worden met de heli's, loops en rolls zijn geen probleem.
Ik vindt Hirobo een behoorlijk goede kwaliteit leveren, de kit's zijn attaractief,alles ziet er keurig uit,je kunt zien dat de zaken in de fabriek goed geregeld zijn, controle en afvinklijsten om niks te vergeten. ook de verpakking is erg mooi. de heli's zijn niet te duur, een shuttle kit kun je op internet kopen voor 189 euro zonder motor.

Nitro of Heli;
Ikzelf vlieg alleen met brandstof motoren, het is als je je niet verdipet in die motoren best lastig en vies, mijn ervaring is dat als je je er goed in verdipet en je hebt de juiste afstelling dat de motoren goed lopen en niet te veel olie spugen, je moet het leuk vinden, ik houdt van motoren en het afstellen en sleutelen is voor mij een belangrijk onderdeel van de hobby. de 23cc zenoah in de vario is nog veel gaver..

Overigens vlieg ik veel in het wild en ervaar niet dat nitro een nadeel is, ik neem gewoon en fles brandstof mee en kan lang vliegen.
Ook zal elektro voordelen hebben maar voor mij is het de techniek die het leuker maakt.
denk eraan 90% van het succesvol vliegen met een modelheli is de afstelling voor de vlucht, bij een brandstof motor is er dus meer afstelwerk, dit moet ookje ding zijn.

succes!

Back