Hey,
mijn ervaringen met Align en Mikado.
De Align heli's is goede prijs kwaliteit verhouding, en een perfecte alround heli voor nagenoeg alle doeleinden. De combisets die geleverd worden (met motor en regelaar) voldoen prima, je kan hier perfect mee leren vliegen, en ook nog eens heftig mee 3D'en.
De Mikado heli's is mijn favoriet, maar dat is vooral persoonlijk. Ze zijn iets duurder, al is dat niet heel veel meer. Je koopt ze zonder motor/regelaar, die kan je zelf uitkiezen. Daar zit vaak ook de valkuil... je moet je erin verdiepen en je kan ook een verkeerde combi kiezen, dan ben je beslist duurder uit. Je kan ook een erg goedkope combi zoeken, die overigens ook nog een beter kan zijn dan de standaard Align set.
En wil je perfectie betreffende vlieggedrag, een Mikado is preciezer, en ook nog eens veel duurzamer. Dus vlieg je veel, dan gaat de Mikado veel langer mee als een Align.
Een Mikado is aanmerkelijk stiller. Vooral als je niet extreme toeren wilt draaien (dan overstemd het bladgeluid de overige geluiden), dan is een Mikado erg prettig vanwege het opvallend weinige geluid dat de heli maakt.
Resumé: Wil je voor weinig geld een goed vliegende heli dan is een T-rex 600 perfect. Wil je een duurzamere heli en heb je daar meer geld voor over dan is een Mikado Logo 500 of Logo 600 een perfecte heli.
Nog even een tip betreffende een Logo, de 500DX uitvoering word nu verkocht bij Mikado Duitsland voor 249 euro, de Logo 600DX gaat daar voor 299 Euro.
Mijn voorkeur is duidelijk

, toch even benadrukken dat een T-rex 600 een goede heli is. Zelf heb ik er ook echt mee leren vliegen (niet hooveren, maar echt rondtuffen), ik heb daar beslist geen spijt van.
Greetz, Aldert