kyosho caliber m24

• Topicstarter Topicstarter Brutha
  • Startdatum Startdatum
B

Brutha

Guest
wie heeft er een kyosho caliber m24?ik wil info over het vliegen van deze heli. ik heb nu zo'n 10 keer geprobeert (niet echt vliegen) maar als ie licht word heb ik een probleem namenlijk: hij kanteld naar links en als ik m dan bij stel dan doet ie het niet maar dan gaat ie als ik een beetje aan het hobben ben dan gaat ie weer helemaal naar rechts komt dit door een crash ofzo?? (hij is wel een paar keer gekanteld..)

marijn balkema zei:
wie heeft er een kyosho caliber m24?ik wil info over het vliegen van deze heli. ik heb nu zo'n 10 keer geprobeert (niet echt vliegen) maar als ie licht word heb ik een probleem namenlijk: hij kanteld naar links en als ik m dan bij stel dan doet ie het niet maar dan gaat ie als ik een beetje aan het hobben ben dan gaat ie weer helemaal naar rechts komt dit door een crash ofzo?? (hij is wel een paar keer gekanteld..)

Hoi,

Is dit op de grond?
Zo ja.. Dan gaat ie altijd naar links door de lucht die onder de heli komt..
Als die het in de lucht zou doen dan moeten werken met je trims.. Lukt dit niet.. kijk dan of die goed in balans is..

Succes!

heey ja dit is op de grond bedankt voor de tip dit wist ik nog niet.
en ik had nog een vraagje, ik heb lang getwijfeld of ik nou de caliber m24 moest kopen of een picollo fun die is een stuk goedkoper maar ik dacht dat dat wel beter te vliegen was. maar heb ik nu wel een goede keuze gemaakt??(ik koos de caliber m24)

ooh sorry ik heb deze account ding ofzo pas vanaf vanmiddag ik weet nog niet hgoe het werkt

marijn balkema zei:
heey ja dit is op de grond bedankt voor de tip dit wist ik nog niet.
en ik had nog een vraagje, ik heb lang getwijfeld of ik nou de caliber m24 moest kopen of een picollo fun die is een stuk goedkoper maar ik dacht dat dat wel beter te vliegen was. maar heb ik nu wel een goede keuze gemaakt??(ik koos de caliber m24)

Van horen zeggen weet ik dat de Caliber M24 beter vliegt dan de piccolo fun.. Echt ervaring heb ik er niet mee..
Succes iig :)

Ik weet alleen dat de m24 wat stabieler is omdat hij vlakkere bladen heeft. Dus dat hij meer toeren maakt dan een piccolo.

Verder heb ik er geen ervaring mee.

Die stabiliteit wordt wel een beetje opgeheven doordat er standaard Bell Hiller mixing in de kop zit. (wat hem wel weer directer maakt)

ok..... heeft iemand de handleiding van de kyosho caliber m24? ( mijn vader was zo slim m op te bergen en te vergeten waar het was :? of als iemand een andere manier weet hoe ik er aan kan komen meld het dan ook even bedankt! :)

Goed dan, even opletten:
Aan de rotorkop zit 1 linkje. Draai de rotorkop zo dat dit linkje naar je toe staat. Plak een rood stuk plakband op de tip van het linker blad, en een blauw stuk plakband aan de rechter tip.
Zet een bril op (je weet maar nooit!) hou hem op ooghoogte en geef gas.
Als het rode blad boven is dan schroef je het schroefbare linkje (wat je dus aan 1 kant los moet halen)wat aan de swashplate (tuimelschijf) wat losser (dus de linkkoppelingen gaan verder uit elkaar). Als het blauwe blad boven is schroef je het linkje wat vaster (dus de linkkoppelingen komen dichter bij elkaar).

ooh ok bedankt maar ik heb (voor men gevoel) nog een hele domme vraag :oops: wat is een linkje precies? :oops: :oops: sorry voor de domme vraag maar ik weet het echt niet :oops: :oops:

Je hoeft je niet te verontschuldigen om een vraag te stellen hoor. ;)

Een linkje is een koppeling tussen 2 kogeltjes.
afb14158.jpg

Waarmee bewerk je die foto hé?..
Mare..Breken die bolletje's net zo snel af als bij de Hummingbird..Bij mij zijn er nu al 4 afgebroken..Zit nog steeds op dat @#$! onderdeel..

afb14159.jpg

Anders gaan we die maar kopen.. :evil:

ok ik heb gekeken de rode kant (links) zit boven maar ik vraag me af hoe je dat linkje moet los halen?

@Paul. Photopaint, en ik heb nog nooit een bolletje van m'n bladhouder af gebroken. (en toch al wat stevige klappers gemaakt ;) )

@Marijn: gewoon een punt tangetje, achter de link-koppeling en op de top van de bal:
afb14165.jpg

ok bedankt! kost het veel moeite om hem er weer op te zetten?? zonder schade? (sorry maar deze heli koste me veeeeeeeeeeeeelll zakgeld haha) :wink: :roll:

heey ik heb het gedaan maar ik heb m nog niet laten draaien omdat de batterijen van mijn zender niet erg vol meer zijn ik heb het gevoel dat als ik m laat draaien dat hij dat verkeerde signalen uitzend kan dit?? ooh ja heeft iemand nog een tip voor goede batterijen die lang mee gaan? :wink:

Back