kyosho concept 30 conversion

• Topicstarter Topicstarter niels polfliet
  • Startdatum Startdatum
Waarom bevestig je de heckservo niet op een nettere manier? Dit is niet echt een veilig idee, ook al zeg je dat het goed vast zit. Kleef-mousse en tyraps. Geeft me niet echt een veilig gevoel. Houd er rekening mee dat er meer energie in een 30-size (al dan niet electro) formaat heli zit. Bij een Piccolo kun je jezelf zoiets wellicht nog permiteren, dit kan gewoon niet. Een goedkoop en doeltreffend alternatief kan heel simpel gemaakt worden. Stukje carbon/GFK/triplex desnoods.

Mijn Raptor heckservo bevestiging:
raptor_21.jpg

raptor_22.jpg

niels, de belasting voor een heli is vrij anders dan voor een vliegtuig, misschien loopt ie daarom wel zo heet.

Waarom bevestig je de heckservo niet op een nettere manier? Dit is niet echt een veilig idee, ook al zeg je dat het goed vast zit. Kleef-mousse en tyraps. Geeft me niet echt een veilig gevoel. Houd er rekening mee dat er meer energie in een 30-size (al dan niet electro) formaat heli zit. Bij een Piccolo kun je jezelf zoiets wellicht nog permiteren, dit kan gewoon niet. Een goedkoop en doeltreffend alternatief kan heel simpel gemaakt worden. Stukje carbon/GFK/triplex desnoods.
Dat ziet er natuurlijk veel mooier uit maar of 't echt veiliger is betwijfel ik.
Zo'n carbon of triplex plaatje trek je er zo af dus wat dat betreft zit het met tyraps zelfs steviger.
Toch zou ik zelf ook voor jou optie kiezen.

tieske

tieske zei:
Dat ziet er natuurlijk veel mooier uit maar of 't echt veiliger is betwijfel ik. Zo'n carbon of triplex plaatje trek je er zo af dus wat dat betreft zit het met tyraps zelfs steviger.

Dat wil ik jou weleens zien doen. Hoogwaardig machinaal gelamineerd carbon van 2,5mm dik zien breken die in de lengterichting belast wordt, bevestigd met twee geharde M3 boutjes, borgmoeren en locktite.
schater.gif

Hmm, ja heeft hij gelijk in. Triplex is niet de meest ideale manier om zo een constructie te realiseren. Denk alleen wél dat het er netter uit zal zien dan Niels' huidige oplossing. Zoveel krachten komen er niet op te staan. Hoogstens 2kg (maximale stelkracht S9253) in de lengterichting. Dat is te verwaarlozen, al gaat het hier om 2,5mm - 3mm triplex. GFK is daarentegen een goed alternatief. Prima verkrijgbaar en relatief goedkoop. Twijfel er niet aan dat Niels nog ergens een plaatje van dit materiaal heeft slingeren... ;)

Jorrit, waarschijnlijk heb ik me iets verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde meer in vergelijking met de tyraps.
Verder vind ik jou voorbeeld zo goed en simpel dat ik 't zeker op mijn raptor 90 ga toepassen.

tieske

ach zo, het ziet er dus niet uit :D

Nee, ik zal eens kijken of ik het kan veranderen. Probleem is dat ik die carbon aanstuurstaf al had, en de servo dus inderdaad zo ver van het frame verwijderd zit op de boom. (staaf is wat kort). Als ik met zo'n plaatje wil werken moet het dus wel een heel lang plaatje worden. Ook is het frame waar de boom vastzit niet "plat" genoeg, je kan er onmogelijk een vlak plaatje aan vastmaken :? . Dat ga ik niet doen dus, zal wel een plaatje dat op de boom zelf klemt maken. (boomclamp).

Heb nu een klein 12v processorkoelertje vanachter op de motor gemonteerd, nu dus op 18 volt 8O Draai zeer hard en blaast lucht doorheen de motor. Dit zou toch zeer goed moeten koelen. Morgen testen, ben benieuwd of het fannatje niet doorsmelt. Hopelijk kan het nog even blijven tot de nieuwe motor af is (ben iets geks aan het maken, kan nog even duren...)

niels :wink:

ach zo, het ziet er dus niet uit
Niels je hebt tyraps die je zo door midden trekt en je hebt er waar je bij wijze van spreke een ton aan kunt hangen.
Maar een heli die aan elkaar hangt met tyraps ziet er slordig uit.
Zolang je echter in een testfase zit zou ik me daar niet aan storen.Veel plezier verder.

tieske

niels polfliet zei:
Heb nu een klein 12v processorkoelertje vanachter op de motor gemonteerd, nu dus op 18 volt 8O
Op 4S lipo's (16,8V max) houden ze het wel een tijdje uit.
niels polfliet zei:
ben iets geks aan het maken, kan nog even duren...
Met jou kijk ik nergens meer van op :lol:

Tof, wou net met een 6S pakket gaan vliegen :? . Weerstandje ertussen dan maar zeker...

Niels

Back