Kyosho Inferno Brushless Conversion

Knap gezien. Eéntje is inderdaad iets bol, maar dat is echt beperkt. Heb jij slechte ervaringen hiermee? en de Zippy's zijn die veel beter?

Ik heb nog diverse testen en ervaringen gelezen over de Winforce Lipo’s en de conclusie is dat je hiermee niet het uiterste vermogen kan leveren aan dergelijke set-ups. Om toch uiterste uit de auto te halen heb ik daarom een set Turnigy Nano-Tech 45-90c besteld. Zodra ik hiermee getest heb zal ik mijn ervaring delen.

Nieuwe On Road wielen gemonteerd. Om de slijtage tegen te gaan ook maar meteen de center diff gevuld met 20.000wt oil. Hopen dat ik er nu wat langer mee kan doen. Helaas de nieuwe Lipo’s zijn nog niet binnen, dus daar wachten we nog even op.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou graag wat pic's willen van de Lipo's.
En ook wat het resultaat is want ik durfde ze niet bestellen omdat niemand dat ik ken er ervaring met heeft..

@ Amateur ; Bandjes vind je zulke op conrad vooral. Ansmann ed..;)

Zoals al geschreven de wielen zijn van Ansmann en afkomstig van Conrad. De 5-spaaks wielen die ik eerder op de foto heb staan zou ik niet adviseren. Ik heb deze retour gestuurd omdat het hier om twee verschillende producties ging. Een set (nieuwe productie) was met 37mm (moet 41mm zijn) toch te smal.

De Lipo’s heb ik in deze auto nog nauwelijks getest. Het ziet er naar uit dat het voltage bij volle belasting verder dan wenselijk wegzakt. De beveiliging heb ik 3.5volt staan en deze slaat nu wel in. Ik heb hem nu lager gezet, maar niet meer gereden. Dit wordt nog vervolgt.
Echter in mijn Losi DT, deze auto is een stuk lichter, werkt het perfect en kan ik het voor die prijs zeker aanraden. Natuurlijk zijn er ook dan betere, maar dat staat niet in verhouding met de prijs. Zeg maar 4x zo duur levert 15% meer vermogen op. Voor wedstrijd rijders is dat natuurlijk dan wel belangrijk, want hier maak je het verschil mee.

Zodra ik meer tijd heb en de nieuwe Lipo’s zijn binnen ga ik verder met testen. Ik heb dan hopelijk ook een vermogens meter waarmee ik het ook in cijfer kan uitdrukken.

Ik heb zelf Winforce accu's gehad in mijn Tamiya DF02 buggy,

maar was lekker aan het rijden met lipocutoff op 3,4 maar zijn gewoon ontploft dus NIet aan te raden

altijd met balancer geladen dus ja!

AFGERADEN BIJ DEZE

Winforce lipo's staan bekent als WinCRAP lipo's.
het is altijd 5 keer laden en weggooien omdat ze anders ontploffen.
btw kan je filmpje maken met je nieuwe turnigy nano-tech erin.
wil dat ding wel eens zien vliegen.
en kijk ff: how to dispose a lipo zodat je die winforce troep veilig het huis uit krijgt.
ik heb er ook 3 gehad en eentje was ook gwn spontaan geexplodeert na een weekje stil liggen.
maar die turnigy's zijn wel goed;). zelf rij ik met zippy flightmax wat ook erg goede lipo;s zijn. btw je inferno is wel echt nice. heb zelf ook maar een hong nor x2 CRT gekocht en omgebouwd naar brushless. heb alleen geen verslag xD. maar die heeft een neu 1512 1800kV geloof ik en tekin esc. gaat ook lekker hard

De Lipo’s zijn binnen alleen nog de plugs solderen.
Zodra ik weer ga rijden zal ik zeker even een filmpje schieten.
Maar de conversie van jouw x2 crt klinkt ook erg goed!!
Het blijft leuk speelgoed.

1900kv op 6S met 16T gearing? Hoe hard ga je dan 100km/u? Je motortje draait 42k rpm, tel daar bij op dat het niet de meest efficiente motor is dan moet het toch bijna warm worden.

Zoals je hebt ervaren die Winforce is grote junk, netjes onschadelijk maken en weg doen. Winforce maakt meer kapot dan je lief is ;)

ps. die 3S LiPo's op je chassis guards zien er gevaarlijk uit. Vrij gevoelig voor klappen op de kap en die plastic chassis guards zijn niet zo stevig als een alu chassis. Als je vooral onroad rijd zal dit nog niet zo'n probleem zijn, maar zodra je gaat racen en jumpen raad ik je toch zeker wat extra stevigheid aan.

Vandaag even gereden met de nieuwe Lipo’s.
Het betreft hier de Turnigy nano-tech 2200mAh 3S 45 ~ 90Cen kunnen dus tussen de 99A continu en de 198A. piek leveren. Ik heb voor de 2200mAh gekozen omdat deze kleiner en lichter zijn. Het vermogen moet ruim voldoende zijn en wat capaciteit betreft kopen we gewoon een setje extra. Echter het verbruik valt wel mee, want ik kan er nu +/- 20 minuten mee rijden. Daarbij zijn deze tot 10C te laden. Ik heb gebruik gemaakt van een Power Meter en hieruit is duidelijk geworden dat het voltage niet onder de 21,49 volt (3,58 per cell) is geweest. Dit was dan ook duidelijk te merken, want het vermogens verschil is gewoon te zien en daar heb je geen meter voor nodig. Ondanks de midden diff komen de voorwielen toch even van de grond.

Tot nu toe dus zeer tevreden.

Zodra ik iemand heb om te filmen zal ik de link plaatsen.

Einde van het project.

En zoals altijd moet de auto dan plaats maken voor een andere. Deze is verkocht (kan helaas niet alles bewaren (ruzie met de vrouw) en een ander is gekocht.

Het volgende project wordt weer een Kyosho maar dan een Truggy. Om een klein idee te geven, deze krijgt een 4,8 PK Brushless Motor!!! Verder zal het gewicht belangrijk zijn en zal bijvoorbeeld een lichtgewicht Chassis één van de opties zijn.

Ook dit project zal straks weer te volgen zijn.

Het volgende project wordt weer een Kyosho maar dan een Truggy. Om een klein idee te geven, deze krijgt een 4,8 PK Brushless Motor!!! Verder zal het gewicht belangrijk zijn en zal bijvoorbeeld een lichtgewicht Chassis één van de opties zijn.

Ook dit project zal straks weer te volgen zijn.

Donders, een 4,8pk Brushless?! Dat zal wel gruwelijk hard gaan dan, lots of torque :cool:

Ga ik zekers volgen! :o

Back