Kyosho Inferno MP-7.5 als snellere buggy

Een 14 klok heb ik ook wel liggen.

Mijn afwegingen om de 16 eerst te gebruiken:

De motor is krachtiger dan de orginele kyosho motor.
De grotere vertanding levert iets minder trekkracht en meer snelheid.

Mijn idee hierachter is dus dat de motor de trekkracht compenseerd en ik wel een hogere snelheid op de rechte stukken van het circuit haal.

Corrigeer me als ik dit verkeer redeneer aub. Ik ben ook nog maar een half jaartje bezig.

Ik heb wel een thermometer bij me als ik ga testrijden. En hou dus wel de temp in de gaten. Ik ga uit van max 130 graden wordt ie warmer dan toch maar wat kleiner. Daarnaast moet ik dan zien wat andere auto's tov. die van mij doen.
grtn Slome

Je beredenering klopt theoretisch wel maar, in de praktijk is 2 stappen groter op de koppelingsklok teveel.
De sportwerks motor heb ik zelf vroeger ook gereden en hoewel die zeker meer kracht heeft als het standaard blok, heeft deze motor van onderuit zeker niet genoeg power om een 16t klok te trekken (trekt het wel maar met moeite).
Onze motortjes moeten toeren kunnen draaien, daarom altijd een zo kort mogelijk verzet rijden op een offroad circuit.
Ik zou eerst 14/46 testen en je zult zien dat de topsnelheid je zal doen schrikken maar wat belangrijker is, de sprintjes van bocht naar bocht waar het omgaat bij circuit rijden doet ie optimaal.
Ben je iemand die alleen maar op straat op en neer rijd zou je wel de 16/46 kunnen proberen.

Op welke kunstgras baan ga je trouwens rijden, grote kans dat ik er al ooit geweest ben.
 
Die baan ken dan weer netr niet maar, aan de hand van de foto's zou ik niet groter dan 14t op de koppelingsklok gaan.
 
Een paar onderdelen eindelijk gekregen. Snel de nieuwe frontstabilizer er op gezet. En eerst voor deze testdrive de standaard schokbrekers er op.
Ik heb de medium (blauwe) veren gebruikt.

Gisteravond even testgereden in een manege. Met de 16T klok.
Mul en hard aangestampt zand en hobbelig.

In de tweede bocht ging 't mis, auto ging rechtdoor, servo stuk.
Snel maar een standaard kyosho servo ingebouwd. Sturen gaat nu iets minder. Nog even servos opnieuw afstellen en daar gaat ie als een speer.

Op de lange rechte stukken loop ik uit (zelfs op de ervaren 'wedstrijdrijders') en in de bochten verlies ik. Dit is niet enkel de trekkracht (16T minder trek meer speed) maar ook de servo. Servosaver iets strakker gezet, dit verbeterd nu enigzins. Het zand is een beetje hobbelig, eigenlijk staat de vering hiervoor iets te strak (voor dikkere olie en medium veren), maar op kunstgras moet dit dus goed gaan.

Vandaag ander klokje 14tands gehaald, die ga ik dit weekend maar is inbouwen.

Trouwens de temperatuur van het blok was na 3 tankjes achter elkaar leegrijden 122 graden C Dus best wel acceptabel.

Conclusie na eerste testdrive: De uitgevoerde zaken zijn 'echt' verbeteringen. Nu maar eens zorgen dat ik het rijden met deze verdubbelde snelheid onder de knie krijg.


Wordt vervolgd.
 
Back
Top