Een 14 klok heb ik ook wel liggen.
Mijn afwegingen om de 16 eerst te gebruiken:
De motor is krachtiger dan de orginele kyosho motor.
De grotere vertanding levert iets minder trekkracht en meer snelheid.
Mijn idee hierachter is dus dat de motor de trekkracht compenseerd en ik wel een hogere snelheid op de rechte stukken van het circuit haal.
Corrigeer me als ik dit verkeer redeneer aub. Ik ben ook nog maar een half jaartje bezig.
Ik heb wel een thermometer bij me als ik ga testrijden. En hou dus wel de temp in de gaten. Ik ga uit van max 130 graden wordt ie warmer dan toch maar wat kleiner. Daarnaast moet ik dan zien wat andere auto's tov. die van mij doen.
grtn Slome
Je beredenering klopt theoretisch wel maar, in de praktijk is 2 stappen groter op de koppelingsklok teveel.
De sportwerks motor heb ik zelf vroeger ook gereden en hoewel die zeker meer kracht heeft als het standaard blok, heeft deze motor van onderuit zeker niet genoeg power om een 16t klok te trekken (trekt het wel maar met moeite).
Onze motortjes moeten toeren kunnen draaien, daarom altijd een zo kort mogelijk verzet rijden op een offroad circuit.
Ik zou eerst 14/46 testen en je zult zien dat de topsnelheid je zal doen schrikken maar wat belangrijker is, de sprintjes van bocht naar bocht waar het omgaat bij circuit rijden doet ie optimaal.
Ben je iemand die alleen maar op straat op en neer rijd zou je wel de 16/46 kunnen proberen.
Op welke kunstgras baan ga je trouwens rijden, grote kans dat ik er al ooit geweest ben.