Kyosho inferno MP7.5 Porsche 911 custom

De wielbasis paste niet op de onroad-carrosserie, dus heb ik offroad-buggywielen gemonteerd en de carrosserie ingekort, zodat ik de wielbasis op de carrosserie kon aanpassen. De auto kreeg een grotere bodemvrijheid en offroad banden, waardoor mijn auto een rallyauto werd in plaats van een asfaltauto.

upload_2025-4-15_13-57-54.jpeg




upload_2025-4-15_13-58-17.jpeg




upload_2025-4-15_13-58-41.jpeg



upload_2025-4-15_13-58-59.jpeg
 
Vandaag heb ik voor het eerst een echte proefrit met de auto gemaakt. Hij is sneller dan alle nitro-auto's die ik ooit heb bestuurd.
Er zit geen automatische transmissie in, maar de motor is een Hobbywing Ezrun met 3300kV en de ESC is ook een Hobbywing met 150 ampère.
Ik neem aan dat de topsnelheid 80-100 km/u is.

Dit beest is echt razendsnel.

Mijn auto accelereert zo snel dat de voorwielen ongeveer 10 cm van de grond komen als ik vol gas geef.
En dat terwijl er een middendifferentieel in zit.

Ik ga asfaltwielen kopen voor een auto op schaal 1:7.
17mm hex.
Doorsnede van 103 mm.
En dan ik wil Zwart velgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk deze wielen wordt mooi. Die zijn 7mm groeter dan Kyosho 1:8 wielen en zijn bedoelt voor schaal 1:7. Maar die zijn minder dan de wielen ik nu heb.

1.jpg
 
Ik ben bezig met het bouwen van een rolbeugel op mijn Inferno Carbon racer.Het is niet de eerste keer dat ik Lego Technic gebruik om onderdelen te maken. Het plastic is flexibel en toch sterk.De gaten in de technic beams zijn 4,6 mm groot, waardoor het perfect past en met 4mm schroeven vastgeschroefd kan worden. Ik heb gaten in het carbon chassis geboord en de beugel met 4 schroeven bevestigd.Het plan is om aluminium buizen te kopen die aan de rolbeugel worden bevestigd en deze beter ondersteunen.

Ik dacht dat mijn motor 3300 kV had. Maar dat was een 1:10 buggy die ik had. Ik heb de motor gecontroleerd en ik heb een Hobbywing Ezrun-motor met 2200 kV en een Max8 ESC met 150 ampère.Nu begrijp ik beter hoe hij de voorwielen omhoog kon krijgen toen ik vol gas gaf tijdens het sturen. Want - dit is echt een bad boy.




4.jpg


3.jpg

2.jpg


3.jpg
 
Laatst bewerkt:
als je rijdt, hou even de temperatuur van de motor en de regelaar in de gaten.
die brushless motoren zijn mooie dingen, maar als de boel te zwaar vertand is, gaat er iets in vlammen op.
en meestal zijn wagens die erg snel zijn, hier erg gevoelig voor.

motor en regelaar moet je aan kunnen raken met de blote hand, en op zijn minst 5 secondes vast kunnen houden.
regelaar zeker.
motor mag wel wat warmer, maar weet dat het niet 100% goed is voor de levensduur van de motor.

zelf heb ik een Rustler, 3s, rijd ook makkelijk op de achterwielen.
jouw auto is heel anders
maar ze hebben wel met elkaar gemeen dat er veel vermogen in zit, en dat moet je echt in de gaten houden.
bij verkeerd gebruik, kan met een paar ritten de aandrijfassen afbreken, of vlammen uit de motor en/of regelaar komen.
 
Bovenste foto: offroadwielen - originele spoiler.

Onderste foto: asfaltwielen met offset op de achterwielen en een nieuwe spoiler.
De achterwielen zijn 56 mm breed en 7 mm groter.
IMG_0647.jpeg



IMG_1070.jpeg
 
Back
Top