Kyosho Offroad Elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Indoorvlieger, 21 feb 2013.

  1. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Dus traag rijden verbruikt even veel als volgas rijden maw? Of zie ik dat verkeerd? In elk geval, met zo een ESC zou je in theorie langer kunnen rijden dan.. Aangezien hier niet zoveel energie verloren zal gaan. Kan je een bruikbaar voorbeeld posten van hobbyking? Ik weet niet goed waar op te letten
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
  3. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    moet die ESC dan niet speciaal worden geprogrammeerd? En nog een vraag, net zoals de auto is de zender die ik gebruik ook een antiek geval van 10-15 jaar oud (met zo een antenne van een meter en half). Ik weet niet hoe de zenders geëvolueerd zijn in de RC-auto wereld (ik gebruik een frsky taranis voor m'n drone), maar moet voor zo een ESC je zender niet aan bepaalde eisen voldoen? (geen idee hoor, alleen even dubbel checken)
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Deze ESC kun je maar 2 dingen programmeren, wel of geen beveiliging tegen diep ontladen van je accu, en wel of geen rem. Verder moet je gewoon de trim op nul zetten, en dan zal het moeten werken.

    Een oude zender hoeft geen probleem te zijn, wel is het aan te raden minimaal FM te hebben. AM zenders willen nog wel eens storen, misschien omdat er tegenwoordig meer radiosignalen in de lucht zitten dan vroeger.

    Zelf gebruik ik de GT-2 zender. Prima ontvangst, en de bijbehorende 3 kanaals ontvanger kan geprogrammeerd worden om de motor te stoppen, of zelfs te laten remmen, als het signaal een keer weg mocht vallen.
     
  5. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ik heb maar een 2 kanaalszender. Dat is idd een probleem, de sturing gaat bv minder ver dan mijn fpv beeld. Als ik uit bereik ga gaat hij maar zelf wat rijden :)
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Met een ontvanger met failsave kun je dat voorkomen, dan stopt de auto gewoon, je doet wat stappen naar voren totdat je weer bereik hebt, en dan kun je terug rijden
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Goede Tip Indoor ! , heb er gelijk twee besteld voor de komende Nissan en Lotus

    :thumbsup:
     
  8. Penzes

    Penzes

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Limburg
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Graag gedaan, Rob. Ik ben er erg tevreden mee, een groot deel van mijn vintage buggy's hebben deze ESC. Let wel op, ze hebben geen lipo-saver, en het kan zijn dat zelfs standaard ook de gewone onderspanningsbeveiliging uit staat. Dan krijg je dat bij een bijna lege NiMh de auto ineens de controle verliest. Maar in principe moet je bij elke ESC de settings nalopen.
     
  10. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Dat is vreemd aangezien de beschrijving op hobbyking spreekt over "Lipo-cutoff". Of is dit nog iets anders? Ik heb er alvast ook 1 besteld
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Hij heeft een cutoff, en inderdaad staat er voor LiPo, maar die cutoff staat op 2.8 volt per cel, belast. Dat is aan de lage kant, zelf heb ik hem liever boven de 3 volt per cel staan. Maar in theorie heeft de ESC een lipo cutoff, daar heb je gelijk in.
     
  12. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik heb er gewoon een lipo-alarm bijgekocht. Gaat piepen wanneer hij onder 3.7 komt ofzo.
    Maar soms ook als je de accu te hard leeg trekt ;)
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Heb ik ook, eentje met leds en buzzer. Kan ik zien wanneer de accu in begint te zakken, en rij ik langer door, dan gaat hij ook piepen. Eerst alleen met optrekken, en later ook bij stilstand als je langer blijft rijden. Maar ik stop meestal eerder.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Als de esc's er zijn zal ik een keer met de eagletree datalogger gaan rijden , dan kan ik hopelijk zien waar ongeveer de cut-off op ingesteld staat .
     
  15. Penzes

    Penzes

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Limburg
    De eerste test zijn geweest, ook de eerste crash, maar goed, ik wil hem gebruiken.....

    Eindelijk had ik een beetje tijd en kon spuiten. Ik ben niet ontevreden over mijn "eerste" project.

    [​IMG]
    Painted.... [Kyosho Scorpion 2014]
    by Istvan Penzes, on Flickr
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Fraaie kleuren, beetje geïnspireerd door de klassieke Optima?
     
  17. Penzes

    Penzes

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Limburg
    Dank je, ik wou in elk geval geen 100% gele hebben. :cool:
     
  18. Penzes

    Penzes

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Limburg
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooie auto, en hele mooie foto's steeds!
     
  20. Penzes

    Penzes

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Limburg
    Dank je!
     

Deel Deze Pagina