Kyosho Offroad Elektro algemeen

Dus traag rijden verbruikt even veel als volgas rijden maw? Of zie ik dat verkeerd? In elk geval, met zo een ESC zou je in theorie langer kunnen rijden dan.. Aangezien hier niet zoveel energie verloren zal gaan. Kan je een bruikbaar voorbeeld posten van hobbyking? Ik weet niet goed waar op te letten
 
moet die ESC dan niet speciaal worden geprogrammeerd? En nog een vraag, net zoals de auto is de zender die ik gebruik ook een antiek geval van 10-15 jaar oud (met zo een antenne van een meter en half). Ik weet niet hoe de zenders geëvolueerd zijn in de RC-auto wereld (ik gebruik een frsky taranis voor m'n drone), maar moet voor zo een ESC je zender niet aan bepaalde eisen voldoen? (geen idee hoor, alleen even dubbel checken)
 
Deze ESC kun je maar 2 dingen programmeren, wel of geen beveiliging tegen diep ontladen van je accu, en wel of geen rem. Verder moet je gewoon de trim op nul zetten, en dan zal het moeten werken.

Een oude zender hoeft geen probleem te zijn, wel is het aan te raden minimaal FM te hebben. AM zenders willen nog wel eens storen, misschien omdat er tegenwoordig meer radiosignalen in de lucht zitten dan vroeger.

Zelf gebruik ik de GT-2 zender. Prima ontvangst, en de bijbehorende 3 kanaals ontvanger kan geprogrammeerd worden om de motor te stoppen, of zelfs te laten remmen, als het signaal een keer weg mocht vallen.
 
Ik heb maar een 2 kanaalszender. Dat is idd een probleem, de sturing gaat bv minder ver dan mijn fpv beeld. Als ik uit bereik ga gaat hij maar zelf wat rijden :-)
 
Met een ontvanger met failsave kun je dat voorkomen, dan stopt de auto gewoon, je doet wat stappen naar voren totdat je weer bereik hebt, en dan kun je terug rijden
 
45A ESC van HobbyKing erin, heeft hele goede regeling ook in het lage toerengedeelte, en je kan de rem uitschakelen, Prijs, ca een tientje, ex verzenden. Ik gebruik ze veel in mijn vintage Kyosho buggy's.

Goede Tip Indoor ! , heb er gelijk twee besteld voor de komende Nissan en Lotus

:thumbsup:
 
Graag gedaan, Rob. Ik ben er erg tevreden mee, een groot deel van mijn vintage buggy's hebben deze ESC. Let wel op, ze hebben geen lipo-saver, en het kan zijn dat zelfs standaard ook de gewone onderspanningsbeveiliging uit staat. Dan krijg je dat bij een bijna lege NiMh de auto ineens de controle verliest. Maar in principe moet je bij elke ESC de settings nalopen.
 
Dat is vreemd aangezien de beschrijving op hobbyking spreekt over "Lipo-cutoff". Of is dit nog iets anders? Ik heb er alvast ook 1 besteld
 
Dat is vreemd aangezien de beschrijving op hobbyking spreekt over "Lipo-cutoff". Of is dit nog iets anders? Ik heb er alvast ook 1 besteld

Hij heeft een cutoff, en inderdaad staat er voor LiPo, maar die cutoff staat op 2.8 volt per cel, belast. Dat is aan de lage kant, zelf heb ik hem liever boven de 3 volt per cel staan. Maar in theorie heeft de ESC een lipo cutoff, daar heb je gelijk in.
 
Ik heb er gewoon een lipo-alarm bijgekocht. Gaat piepen wanneer hij onder 3.7 komt ofzo.
Maar soms ook als je de accu te hard leeg trekt ;)
 
Heb ik ook, eentje met leds en buzzer. Kan ik zien wanneer de accu in begint te zakken, en rij ik langer door, dan gaat hij ook piepen. Eerst alleen met optrekken, en later ook bij stilstand als je langer blijft rijden. Maar ik stop meestal eerder.
 
Als de esc's er zijn zal ik een keer met de eagletree datalogger gaan rijden , dan kan ik hopelijk zien waar ongeveer de cut-off op ingesteld staat .
 
Back
Top