Kyosho Offroad Elektro algemeen

nee het word tamiya. de wielbasis van tamiya komt beter uit dan bijvoorbeeld een minion ;)
ik heb nog een tamiya blazing star staan daar kan ik denk ik wel wat mee

er is iemand die erg zijn best heeft gedaan :D

8x9v.jpg

d4sl.jpg

De "gewone" Mid heeft inmiddels al een paar testritjes, weliswaar nog zonder spoiler en spoiler-steun, achter de rug. Na wat gedoe met een defecte ontvanger, rijdt de auto nu goed. Snelheid op NiMh (3000 mAh) ligt rond de 38 km/u, maar met een LiPo rijdt de auto echt lekker, "hangt" beter aan het gas, en de top gaat naar boven de 42 km/u.

Nu zat ik te denken om er een iets kleinere lipo in te doen dan waar ik mee heb getest, om zo een beetje het relatief hoge rijklare gewicht (metaal is mooi, maar vaak iets zwaarder) te compenseren, en nog betere acceleratie te krijgen. Dat de rijtijd dan lager zal uitvallen is geen probleem, rijden met deze auto's is toch meer een "uitje" dan dat ik er dagelijks mee ga crossen. Daarvoor heb ik de Blast en de Minion, en sinds kort de LC Racing EMB buggy.

Qua specs is deze interessant, ook omdat hij in 1/14 auto's zou passen, dus waarschijnlijk ook in mijn 1/14 LC Racing EMB buggy. Als ik dan niet rijdt met de Optima, kan de accu daarin worden gebruikt, ipv in storage mode te moeten.

Turnigy nano-tech 2200mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2820 Traxxas 1/16 models)

Enige nadeel, hij is wat kort om op de batterijsteunen van de Optima vastgezet te kunnen worden met de tie wraps.

Deze is iets langer, wat op zich mooi is, maar zou dezelfde capaciteit hebben, toch 20 gram zwaarder zijn, en desondanks een lagere C-waarde, dus mogelijk minder presteren:

Turnigy nano-tech 2200mah 2S 35~70C Lipo Pack (EU warehouse)

3e kandidaat is iets groter, maar nog wel 75 gram lichter dan de accu waarmee ik heb getest (230 gram), heeft ook iets meer capaciteit dan de 1e twee, en duidelijk betere C-waarde dan optie 2.

Turnigy nano-tech 2650mah 2S 45~90C Lipo Pack (EU warehouse)

Ik denk dat optie 1 en 3 het meest interessant zijn, qua specs vergelijkbaar, waarbij de eerste lipo ook in mijn andere auto kan, en dat als voordeel heeft, maar de andere lipo weer zo zou passen (op de connector na, maar dat speelt bij allebei de accu's) en iets meer inhoud heeft.

ik vind geen van je accu's interessant eerlijk gezegd...

zie hier, kijk eens naar dat gewicht...

2820-lipo-7107-Battery-door.jpg

het kost iets meer maar dan heb je ook serieus goede accu's

tra2840__09394_zoom.jpg

178 gram

de accu rijdt ik altijd mee en ik heb er 2 stuks van. verder niks.
290 gram
l_trx2843__32630_zoom.jpg

alle gegevens staan ook op de accu's, ideaal als je wat wilt vergelijken. je tikt het 4 cijferige nummer in op google plaatjes en je kan alles in 1 oog opslag zien

Die eerste uit mijn lijstje is ook 120 gram, en kreeg van deze Brit deze review:

"These are great little batteries. Although designed to fit in the Traxxas E-Revo and the like they fit really well into cars like the Losi Mini 8ight and the Carisma GTB. They are a little shorter than the battery bays in the cars so you can even move them fore and aft to alter weight distribution within your vehicle. They give excellent run time and have plenty of power on tap. I have been using them in my Carisma GTB mini off-road car for 8 months now and all 4 packs are still going strong. They have powered my car to 2 UK National championship round victories so I can highly recommend these Lipos. You simply can't go wrong for under £9 per battery. Craig Harris"

Op zich zal die Traxxas accu best goed zijn, maar voor 50 euro kan ik ook een leuke Gen's Ace hardcase stickpack lipo kopen van hogere capaciteit, of 2 iets kleinere.

Back