De "gewone" Mid heeft inmiddels al een paar testritjes, weliswaar nog zonder spoiler en spoiler-steun, achter de rug. Na wat gedoe met een defecte ontvanger, rijdt de auto nu goed. Snelheid op NiMh (3000 mAh) ligt rond de 38 km/u, maar met een LiPo rijdt de auto echt lekker, "hangt" beter aan het gas, en de top gaat naar boven de 42 km/u.
Nu zat ik te denken om er een iets kleinere lipo in te doen dan waar ik mee heb getest, om zo een beetje het relatief hoge rijklare gewicht (metaal is mooi, maar vaak iets zwaarder) te compenseren, en nog betere acceleratie te krijgen. Dat de rijtijd dan lager zal uitvallen is geen probleem, rijden met deze auto's is toch meer een "uitje" dan dat ik er dagelijks mee ga crossen. Daarvoor heb ik de Blast en de Minion, en sinds kort de LC Racing EMB buggy.
Qua specs is deze interessant, ook omdat hij in 1/14 auto's zou passen, dus waarschijnlijk ook in mijn 1/14 LC Racing EMB buggy. Als ik dan niet rijdt met de Optima, kan de accu daarin worden gebruikt, ipv in storage mode te moeten.
Turnigy nano-tech 2200mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2820 Traxxas 1/16 models)
Enige nadeel, hij is wat kort om op de batterijsteunen van de Optima vastgezet te kunnen worden met de tie wraps.
Deze is iets langer, wat op zich mooi is, maar zou dezelfde capaciteit hebben, toch 20 gram zwaarder zijn, en desondanks een lagere C-waarde, dus mogelijk minder presteren:
Turnigy nano-tech 2200mah 2S 35~70C Lipo Pack (EU warehouse)
3e kandidaat is iets groter, maar nog wel 75 gram lichter dan de accu waarmee ik heb getest (230 gram), heeft ook iets meer capaciteit dan de 1e twee, en duidelijk betere C-waarde dan optie 2.
Turnigy nano-tech 2650mah 2S 45~90C Lipo Pack (EU warehouse)
Ik denk dat optie 1 en 3 het meest interessant zijn, qua specs vergelijkbaar, waarbij de eerste lipo ook in mijn andere auto kan, en dat als voordeel heeft, maar de andere lipo weer zo zou passen (op de connector na, maar dat speelt bij allebei de accu's) en iets meer inhoud heeft.