Kyosho Offroad Elektro algemeen

strakke rb indoor!
hij maakt wel een hool geluid, in dat nou de transmissie?

leuke snelheid, kan je hem een beetje onder controle houden?
ik heb de sidewinder set in de twister op 60% staan anders is het niet te doen plus dat de slipper nog eens erg los staat. beetje over powered

Geluid is puur de transmissie. Komt vooral door een wat minder fris pinion, dat er bij aankoop op zat. Ik heb een nieuwe liggen, en ook een nieuw spur, maar op zich rijdt het zo als de brandweer, en het geluid lijkt harder dan het is. Je hoort meer dan een Twister, maar hij is wel stiller dan de Team C Jekyll.

Controle is prima. De Team C banden die eronder zitten geven goede grip, en de auto stuurt lekker strak. Bij veel grip iets onderstuur, als je teveel gas blijft geven, maar bij een ietsje minder ruwe ondergrond kun je de achterkant ook mooi laten "hoeken" om dan weer weg te sprinten. Power is wat mij betreft met deze setup precies goed. De slipper springt alleen aan als ik echt hard gas geef met optrekken. Anders slipt hij niet, in het filmpje geef ik gedoseerd gas met optrekken, en het gaat dan nog vlot genoeg, zoals je ziet.

Maar ik kan me dus wel voorstellen dat je bij jouw setje de power wat moet terug schroeven, de set in de RB5 zal iets minder power hebben.

De slipper springt alleen aan als ik echt hard gas geef met optrekken. Anders slipt hij niet, in het filmpje geef ik gedoseerd gas met optrekken, en het gaat dan nog vlot genoeg, zoals je ziet.

Maar ik kan me dus wel voorstellen dat je bij jouw setje de power wat moet terug schroeven, de set in de RB5 zal iets minder power hebben.

netjes! zover heb ik de twister dus ook maar dan op 60% ;)

mooi karretje!! die shocks moet ik nog eens een keer zien te bemachtigen ;)

ik ben een rb5 aan het opbouwen. ik mis wel wat plaats. het is zoeken om de snelheidsregelaar er in te krijgen. vind zelfs geen oplossing om het mooi te doen passen. zeker de ventilator op de regelaar zorgt voor problemen.
iemand een oplossing voor.

ik ben een rb5 aan het opbouwen. ik mis wel wat plaats. het is zoeken om de snelheidsregelaar er in te krijgen. vind zelfs geen oplossing om het mooi te doen passen. zeker de ventilator op de regelaar zorgt voor problemen.
iemand een oplossing voor.

Bij mij zit de regelaar liggend aan de linkerkant. De ventilator kan dan in theorie minder verse lucht aanzuigen, maar bij mijn huidige motor geeft dat geen probleem, regelaar wordt nog niet handwarm.

tuurlijk... heb je even?
htuu.jpg

The "Show Off Your Off-Road Wiring" Thread - R/C Tech Forums
have fun!

als je even laat zien wat de situatie nu is kunnen we met je mee denken :D
foto's zijn we hier gek op

er staat nog niets vast. servo komt uit een traxxas en zal ik nog een stukje moeten voor aanschaffen zodat dit kan werken.de regelaar kan zo staan maar het spant fel en de kap raakt er niet op met ventilator. het printplaatje van de regelaar staat ook boven het opkanthe wat ik ook niet ok vind. vind de midden opstelling eigenlijk wel ok

een servoarmpje heb ik nog wel voor je, waarschijnlijk past die wel.
misschien dat indoor even de servo arm van de twister en de rb5 kan vergelijken?

de middenopstelling is leuk maar dat gaat meestal net wel, net niet...
ik heb er bijvoorbeeld een airscoop bij op dak moeten maken omdat de vent anders klem tegen het dakje zit en naar mijn mening geen frisse lucht krijgt
middenopstelling is wel weer in het voordeel voor de gewichtsverdeling

kiekzie
0pw9.jpg

ja wit past er goed bij dat klopt, momenteel heb ik allerlei verschillende. vooral zo open mogelijk i.v.m. zand wat er anders in blijft hangen
ik de lrp topic kan je hem wel zien.

groetjes

De standaard Kobra heeft een borstel motor (brushed) waarmee je waarschijnlijk tussen de 30 en 35 km/u zal halen. De Orion versie heeft een brushless motor, die nauwelijks zal slijten vanwege het ontbreken van koolborstels, en ook sneller zal rijden.

Kyosho is op zich wel goed te verkrijgen, maar veel shops bestellen pas als jij hebt besteld. Andere merken worden meer gepromoot. Wat ik zelf vaak doe is wat onderdelen die je sneller verwacht te kunnen vervangen in de VS bestellen, of Japan. Dan betaal je soms tot meer dan de helft minder dan hier, en als je onder de 22 euro blijft, hoef je geen invoerrechten te betalen. Maar mijn ervaring is dat het over het algemeen wel degelijk spul is, en lekker rijdt.

Heb mijn oog nu laten vallen op
Kyosho DBX VE 2.0 brushless buggy RTR - TopRC.nl
Qua budget en specs lijkt ie mooi te passen in wat ik nu zou willen.

Ik kan online weinig ervaringen/review vinden, op dit forum alleen van mensen die hem net hebben, heeft iemand ervaring met deze auto?

Over wat ik denk dat versie 1 moet zijn geweest lees ik dat de motor niet al te best zou zijn geweest, en de enkele ervaringen met versie 2.0 zijn goed/lovend.

Heb mijn oog nu laten vallen op
Kyosho DBX VE 2.0 brushless buggy RTR - TopRC.nl
Qua budget en specs lijkt ie mooi te passen in wat ik nu zou willen.

Ik kan online weinig ervaringen/review vinden, op dit forum alleen van mensen die hem net hebben, heeft iemand ervaring met deze auto?

Over wat ik denk dat versie 1 moet zijn geweest lees ik dat de motor niet al te best zou zijn geweest, en de enkele ervaringen met versie 2.0 zijn goed/lovend.

Ik heb deze auto sinds kort ook en ik ben er meer dan tevreden over

Laatst bewerkt door een moderator:
Kyosho DBX VE 2.0

full

Ik heb deze auto sinds augustus 2013. Een prachtige auto, degelijk gebouwd met metalen onderdelen. Snel, en stabiel op de kleibaan. Echt een mooie kwaliteit. In Duitsland gekocht compleet rtr voor 260 euro! Let op Kyosho verkocht de auto als 1:10, het is echter een 1:9 buggy. In de 2014 catalogus staat hij als 1:8 Light!

Ik heb een Duitse test in PDF waarin deze Kyosho DBX VE perfect uitkomt.. Ik heb echter geen idee hoe ik hier een PDF moet toevoegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Test Kyosho DBX VE 2.0

Beste adspirant-koper

Der DBX VE 2.0 ist ein Buggy im Maßstab 1:10 ?????, der sich aufgrund seiner starken Motorisierung an ambitionierte Hobbyeinsteiger aber auch an erfahrene RC-Car-Fahrer richtet. Das Modell ist solide aufgebaut und kann mit seinem starken Antrieb sowie weiteren Features wie der Pivotball-Aufhängung und dem kompletten Lieferumfang des Readysets punkten.

Dit is de lovende conclusie van de test van de Kyosho DBX VE2.0 op CARS & Details - Test & Technik für den RC-Car-Sport.

Testlink:

http://www.kyosho.de/?page=shop/fly...sgqmlfh98sc2ts2&mod_title=product&setlang=deu

Daar kun je ook de volledige test in PDF vinden,

Met groet,

Kyosho Bert

Laatst bewerkt:
Tof dank je wel. Ik zal het eens (proberen te ) lezen :)

Ik lees inderdaad veel verschillende posts mbt de schaal van de auto, 1/8, 1/9, 1/10, mag je met deze auto wel races rijden, hij lijkt nergens echt bij te horen :)

Bij de voor mij bekendere shops zie ik hem steeds staan voor ongeveer 320, goedkoopste 289 (maar vooral klagende reacties van mensen over de shop).

Ik woon niet echt in de buurt van de grens, dus heb dan ook nog niet verder gekeken dan de NL sites. Ik vind het daarnaast ook wel een fijne gedachte dat als er iets mis is de winkel in NL zit.

Wat zou een goede lipo (+ snellader) zijn voor deze auto?

Back