Indoorvlieger
Forum veteraan
Al een tijdje speel ik met de gedachte om een auto voor onze dochter klaar te maken. Ze heeft een 1/43 auto, en rijdt daar leuk mee, maar het heeft geen proportionele besturing, geen wisselbare accu's, je kan er vrijwel alleen op een gladde ondergrond mee rijden, etc. Eerst wilde ik mijn 1/18 HSP Eidolon aan haar geven, waar ik sinds de aanschaf van de 1/14 LC Racing EMB niet meer naar om heb gekeken. Maar die heeft wat moeite met rechtuit rijden, de stuurservo blijft soms hangen, er is maar 1 accu voor, en nog wat meer redenen waarom dat geen handige keuze leek. En toen kwam ik een netjes geprijsde Raider Pro ARR tegen op Marktplaats. Omdat de restauratie van de Optima Mid (zie restauratie-kyosho-optima-mid-4wd-buggy-swb-oftewel-de-versie-met-korte-wielbasis) even stil ligt, deze Raider aangeschaft, en besloten rijklaar te maken voor dochterlief.
Even een korte samenvatting van de auto, de Raider Pro is een 2WD buggy, vrijwel gelijk aan de rode Raider, dus mid-motor opstelling, geen slipper (wel de optie, net als bij de Ultima II, voor het vervangen van het pinion door een torque limiting clutch-pinion) en gewone frictie-dempers, geen olie gevulde.
Zo zag de auto er onder de, overigens nog nette kap, uit, na uitpakken:
Kan wel een opfrisbeurtje gebruiken, en die kabel-spaghetti kan er ook niet meer mee door. Dus het chassis gestript, servo's (2x Futaba S3003) eruit net als de mechanische regelaar en de AM ontvanger, waarvan de antenne blijkbaar was afgeknipt. Bedoeling is er een 2.4 GHz ontvanger in te zetten, eenvoudige ESC, 6 cel NiCad en waarschijnlijk de originele "Stock05" motor. Daarmee zal de auto niet supersnel worden, maar dat is ook niet de bedoeling. Eerst zal de nieuwe chauffeuse aan de besturing moeten wennen, dan kan er altijd nog een betere motor en accu in komen.
Inmiddels begonnen met de gearbox, daar binnenkort meer over.
Even een korte samenvatting van de auto, de Raider Pro is een 2WD buggy, vrijwel gelijk aan de rode Raider, dus mid-motor opstelling, geen slipper (wel de optie, net als bij de Ultima II, voor het vervangen van het pinion door een torque limiting clutch-pinion) en gewone frictie-dempers, geen olie gevulde.
Zo zag de auto er onder de, overigens nog nette kap, uit, na uitpakken:

Kan wel een opfrisbeurtje gebruiken, en die kabel-spaghetti kan er ook niet meer mee door. Dus het chassis gestript, servo's (2x Futaba S3003) eruit net als de mechanische regelaar en de AM ontvanger, waarvan de antenne blijkbaar was afgeknipt. Bedoeling is er een 2.4 GHz ontvanger in te zetten, eenvoudige ESC, 6 cel NiCad en waarschijnlijk de originele "Stock05" motor. Daarmee zal de auto niet supersnel worden, maar dat is ook niet de bedoeling. Eerst zal de nieuwe chauffeuse aan de besturing moeten wennen, dan kan er altijd nog een betere motor en accu in komen.
Inmiddels begonnen met de gearbox, daar binnenkort meer over.
Laatst bewerkt door een moderator: