Indoorvlieger
Forum veteraan
Zoals gezegd, de stuurservo is weer ingebouwd:
Het was even afstellen om de besturing nergens te laten aanlopen, maar het is gelukt.
De shims waren gisteren ook binnen, dus kon ik verder met de achterwielophanging. De meegeleverde banden waren intact, maar erg droog. Die bewaar ik wel voor een model dat op de plank staat, voor rijden heb ik een paar Dirt Paw 2.0 banden gepakt, die ik jaren geleden bij Conrad had gekocht voor de Optima. Ze passen goed op de Kyosho velgen, slippen niet snel door, ook zonder gelijmd te zijn.
Wel blijkt nu dat 1 asje wat krom is, en het wiel daardoor slingert. Misschien dat ik nog aan een vervanger kan komen. Deze auto hoeft niet hard te gaan voorlopig, maar het is niet zo best voor de lagers en de ophanging als een wiel slingert.
Verder loopt de transmissie erg licht gezien dat er alleen kogellagers in de wielblokken zitten. Het diff loopt zwaarder dan de aandrijflijn naar de motor. Op zich prima, bij een 2WD mag een diff wat stroef lopen, om meer grip te hebben met optrekken.

Het was even afstellen om de besturing nergens te laten aanlopen, maar het is gelukt.
De shims waren gisteren ook binnen, dus kon ik verder met de achterwielophanging. De meegeleverde banden waren intact, maar erg droog. Die bewaar ik wel voor een model dat op de plank staat, voor rijden heb ik een paar Dirt Paw 2.0 banden gepakt, die ik jaren geleden bij Conrad had gekocht voor de Optima. Ze passen goed op de Kyosho velgen, slippen niet snel door, ook zonder gelijmd te zijn.

Wel blijkt nu dat 1 asje wat krom is, en het wiel daardoor slingert. Misschien dat ik nog aan een vervanger kan komen. Deze auto hoeft niet hard te gaan voorlopig, maar het is niet zo best voor de lagers en de ophanging als een wiel slingert.
Verder loopt de transmissie erg licht gezien dat er alleen kogellagers in de wielblokken zitten. Het diff loopt zwaarder dan de aandrijflijn naar de motor. Op zich prima, bij een 2WD mag een diff wat stroef lopen, om meer grip te hebben met optrekken.
Laatst bewerkt: