Zo, voorbije weken af en toe wat gedaan met het laatste chassis.
Waar gezaagd en gevijld was, wat netter gemaakt, regelaar en nieuwe banden gekocht. De banden waren het duurste en pakweg 2 keer zo duur als al de rest samen, incl reserve chassis en zo.. Dure dingen, wel mooi nu.
Velgen geschuurd en een paar lagen mat zwart gegeven.
Stuurinrichting beter uitgelijnd, iets betere servo, verstevigd,... Het zwarte plaatje bovenaan is gelaserd uit een plaatje ABS, stevig geheel nu. De shocktowers zijn ook zo emaakt, de tekening had ik nog van de alu versies van de blauwe raider, alleen wat smaller gemaakt.
De voorwielen lopen tegen de bumper aan, spijtig, want heel goeie (originele) bumper. Ik zou deze kunnen afsnijden, maar doe ik liever niet. Ik zal een andere moeten maken.
Buiten een hoekige raider kap (die ik niets vind), had ik nog niets. Deze vorm had ik nog, ooit van een beurs als sample meegenomen. Vorm is wat grof, maar wel leuk. En ik ben uiteraard voor de kevers. Plastic is net polyethyleen of zo, in elk geval geen ABS, PS of PC. Voor mij mogen alles body's daar uit gemaakt zijn. Enorm taai, alleen wat moeilijker te versnijden.
Meestal zijn bij deze soort stadium of monster, de achterkant afgesneden. Wat erg spijtig is voor een kever. De spatborden en de voorkant moet er al redelijk aan geloven, ik laat de kont er liever aan. Een spoiler komt er ook niet op denk ik. De blauwe stift was nog als hulp bij het snijden, ondertussen er af gehaald met aceton.
Raampjes maken in zwarte sticker, en ik heb nog oude stickers van de originele raider om het wat af te maken. Misschien deze week ergens. Maar de kap loopt ook nog aan aan de vorwielen wanneer deze gedraaid staan. Ik zal toch nog wat de kever moeten molesteren en de spatborden vooraan wat verder afsnijden ter hoogte van de trede. Dju toch.
Die trede hou ik liever, maakt de kap wat steviger en ziet er vollediger uit.
Zoek de verschillen:
Ook eens vergelijking met mijn tamiya blitzer beetle. Ik heb mijn kap wat lager gezet, omdat het kon. Heb het niet zo voor lege hoogte. En de motor zit natuurlijk in het midden, niet achteraan. Rijdt minder leuk, maar bon, zo blijft de keverkont wel behouden.
Rijdt leuk, alleen: heb een NiMH van 4400mAh dacht ik, en daarmee kan er zo 2minuten gereden worden zoals het hoort, en de volgende 10 op een slakkengangetje. Zou dat te maken hebben met de regelaar? In mijn tamiya blitzer beetle zit er een (beetje duurdere)LRP regelaar in voor 13T, ook naar remmen en zo vind ik dat hij beter is. Tips? De regelaar is wel afgesteld.