Kyosho Raider Pro!

Ik ken alleen brushed. Weet ook niet wat de raider aan zou kunnen. Denk dat wat onderdelen van de aandrijving het wel eens kunnen begeven.
En moet je wel meteen alles eens bekijken denk ik: vering ed.

Haha wat ontzettend grappig dat ik dit topic lees want RaRa wat heb ik bij mijn ouders letterlijk onder het stof vandaan getrokken?

Een Kyosho Raider Pro !!!

Tadaaaa

IMAG0044.jpg

IMAG0048.jpg

IMAG0050.jpg

IMAG0051.jpg

Zie ook hier ;)

mooi, aan de snelheidsregelaar te zien, heeft die nauwelijks gereden. Ik herinner dat ik mijn eerste regelaar op de duur begon te herstellen door de doorgesleten gaten dicht te solderen. Exact dezelfe als de mijne, ook ARR. Zelfs met originele achterbanden zie ik.
Ik antwoord wel eens in het andere topic. Waarom trouwens 2 topics?

mooi, aan de snelheidsregelaar te zien, heeft die nauwelijks gereden. Ik herinner dat ik mijn eerste regelaar op de duur begon te herstellen door de doorgesleten gaten dicht te solderen. Exact dezelfe als de mijne, ook ARR. Zelfs met originele achterbanden zie ik.
Ik antwoord wel eens in het andere topic. Waarom trouwens 2 topics?

In het licht van de foto's ziet het er wel mooier uit hoor. Ik wou jou topic niet overnemen daarom dacht ik og ik open nog een topic. Laten we hier maar gewoon blijven dan laat ik die andere wel sluiten.

Die motor is de standaard. Wil je er deftig mee rijden, dan voldoet de raider waarschijnlijk niet echt.
Beetje sneller maken met een motor met wat minder turns en een esc. Maakt het je niet zoveel uit, kijk dan enkel voor een cheape esc, laat de motor (voordeel van de standaard is dat hij enorm robuust is). Een standaard esc heb je wel voor 20 euro denk ik, gewone batterij 7,4V ook zoiets denk ik (check eens of je lader ze aan kan).

Ik had er een ladertje van Robbe bij maar die laad met max 450ma ofzo dus dat schiet niet op.
Kan dit motortje niet op 11V draaien?

Mijn raider die hoger gepost is, doet ondertussen goed dienst bij mijn zoontje. Kan er goed weg mee.
Net de tandwielen in het diff vervangen, die waren versleten. Wel begrijpbaar, heb die auto sinds mijn 12de ongeveer, eerste keer die vervangen, is niet slecht denk ik!
Vorige week zag ik nog in een zoekertje, verstopt tussen andere onderdelen en 7kg stof, nog een raider!
Deze:

Grappig die joekels van banden. Ook de stuurinrichting is veranderd, vergelijk even met eerdere foto's van de mijne zoals het origineel is.
Er is hier en daar wat grof aan het chassis gezaagd en gevijld. De schokdempers die erop gezet zijn, op zich niet slecht, maar ze zijn slecht gemonteerd, geen olie erin,...
En nu mijn zoontje met de blauwe rijdt, wilde mijn dochter ook weer eentje. Mijn andere auto's gaan wat te snel, en heb zo'n 4 gedeeltelijke chassis van een raider, onderdelen in overvloed dus. Dus dacht ik: ik kan er nog ene samenstellen. Zal proberen ook grotere banden te gebruiken (deze zijn kapot, maar iets in de zin van een stadium truck).
Motortje van 14T dat erin zat, werkt goed, heel goeie staat zelfs van het anker en zo. Die kan grotere wielen wel aan denk ik, kan eventueel de originele kleine spur nemen.
Er zitten fusees op van een ander merk (tamiya denk ik), maar beter dan de originele. Er zit een leuke alu shocktower op vooraan, maar hij past niet goed. Zal een nieuwe maken.
Dus ik ga maar rustig aan de slag.
Gezien er hier en daar in geboord is, neem ik de beste onderdelen van verschillende donoren. Waaronder 2 chassis die er nagenoeg nieuw uit zien... Met mijn blauwe erbij heb ik er 4, waarvan 1 nog volledig als donor, de andere zijn al wat geplunderd.

De laatst bijgekochte is heel stofferig en wat verminkt, maar aan de staat van de glijlagers en tandwielen te zien, toch niet zo veel gereden.

Hie zie je nog eens hoe het stuur anders gemaakt is. Geen slecht idee, maar niet zo goed uitgevoerd. Dit chassis is nu toch om zeep: veel gaten, stukken weggezaagd en gedremeld,... Ik zal met deze beginnen om alles wat beter uit te voeren.

Blijkt weer dat het een enorm goedkoop instapmodel was, maar toch erg robuust. Fun. Nu nog een kap zoeken die in het roze kan. Met die wielen kijk ik wel voor iets anders dan een buggy denk ik.

Leuk, die "oudjes". Ik heb zelf nog een Optima Mid en een paar Lazer ZX Sport buggies. Ook daar niets dan goede ervaringen mee. De Sport is dan in principe ook een budget versie van de competie-auto's uit die tijd (ZX-R) maar erg degelijk, en het rijdt prima.

Die lazer sport, nooit gezien. Leuk. Denk dat de raider daar nog eens onder zat qua budget.. :)
Fotootjes van de uwe? Altijd goed om zien.

De Lazer ZX Sport is een beetje vergelijkbaar met de budget versie van de Ultima. De Raider zal daar inderdaad nog net iets onder zitten. Van de Lazer is ook nog een echte instapversie gemaakt, de Lazer Alpha, dacht ik. Daarbij was het nog meer plastic, en nog minder metaal.

Aandrijving is bij de Sport wel volledig voorzien van kogellagers, maar de besturing niet. Schokdempers zijn kunststof ipv metaal, geen undertray, minder koolstof en meer alu of kunststof, als je met de race versie, de ZX-R, gaat vergelijken.

Foto's van 1 van mijn ZX Sport auto's staan hier: RC Groups - View Single Post - Show us your trucks!

Hier vind je foto's van de andere ZX Sport: kyosho-offroad-elektro-algemeen-2

En kom gerust eens buurten in het Kyosho offroad topic, zoveel rijders zijn er blijkbaar niet, of komen daar niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
In deze kleurstelling vind ik hem ook mooier:

joe-kimble-albums-kyosho-lazer-zxr-mkii-1991-picture139-nice-old-school-magnum.jpg

Dit is een alternatieve kap:

getuserimageb.jpg

En er zijn er ook die de kap van de Optima Mid erop hebben weten te zetten, dat lijkt dan hierop:

1008160522591153096575067.jpg

4WD heeft zeker voordelen, zowel on- als offroad.

Zo, voorbije weken af en toe wat gedaan met het laatste chassis.
Waar gezaagd en gevijld was, wat netter gemaakt, regelaar en nieuwe banden gekocht. De banden waren het duurste en pakweg 2 keer zo duur als al de rest samen, incl reserve chassis en zo.. Dure dingen, wel mooi nu.

Velgen geschuurd en een paar lagen mat zwart gegeven.
Stuurinrichting beter uitgelijnd, iets betere servo, verstevigd,... Het zwarte plaatje bovenaan is gelaserd uit een plaatje ABS, stevig geheel nu. De shocktowers zijn ook zo emaakt, de tekening had ik nog van de alu versies van de blauwe raider, alleen wat smaller gemaakt.

De voorwielen lopen tegen de bumper aan, spijtig, want heel goeie (originele) bumper. Ik zou deze kunnen afsnijden, maar doe ik liever niet. Ik zal een andere moeten maken.

Buiten een hoekige raider kap (die ik niets vind), had ik nog niets. Deze vorm had ik nog, ooit van een beurs als sample meegenomen. Vorm is wat grof, maar wel leuk. En ik ben uiteraard voor de kevers. Plastic is net polyethyleen of zo, in elk geval geen ABS, PS of PC. Voor mij mogen alles body's daar uit gemaakt zijn. Enorm taai, alleen wat moeilijker te versnijden.

Meestal zijn bij deze soort stadium of monster, de achterkant afgesneden. Wat erg spijtig is voor een kever. De spatborden en de voorkant moet er al redelijk aan geloven, ik laat de kont er liever aan. Een spoiler komt er ook niet op denk ik. De blauwe stift was nog als hulp bij het snijden, ondertussen er af gehaald met aceton.
Raampjes maken in zwarte sticker, en ik heb nog oude stickers van de originele raider om het wat af te maken. Misschien deze week ergens. Maar de kap loopt ook nog aan aan de vorwielen wanneer deze gedraaid staan. Ik zal toch nog wat de kever moeten molesteren en de spatborden vooraan wat verder afsnijden ter hoogte van de trede. Dju toch.
Die trede hou ik liever, maakt de kap wat steviger en ziet er vollediger uit.

Zoek de verschillen:

Ook eens vergelijking met mijn tamiya blitzer beetle. Ik heb mijn kap wat lager gezet, omdat het kon. Heb het niet zo voor lege hoogte. En de motor zit natuurlijk in het midden, niet achteraan. Rijdt minder leuk, maar bon, zo blijft de keverkont wel behouden.

Rijdt leuk, alleen: heb een NiMH van 4400mAh dacht ik, en daarmee kan er zo 2minuten gereden worden zoals het hoort, en de volgende 10 op een slakkengangetje. Zou dat te maken hebben met de regelaar? In mijn tamiya blitzer beetle zit er een (beetje duurdere)LRP regelaar in voor 13T, ook naar remmen en zo vind ik dat hij beter is. Tips? De regelaar is wel afgesteld.

Ziet er leuk uit. Niet vintage met die kever kap, maar het blijft een leuke body.

Wat betreft de regelaar, wordt die erg warm na die 2 minuten dan? Andere accu geprobeerd? Kan ook zijn dat 1 cel erg slecht is, en maar een paar minuten mee doet. Daarna rij je op 5 cellen ipv 6, en is de snelheid er flink uit.

Sinds wanneer is een kever niet vintage? :)
Nee, de regelaar wordt gewoon wat lauw. Nee ik moet nog even proberen met een andere accu, dit was gewoon de zwaarste die ik heb. Je kunt natuurlijk niet de cellen apart checken bij zo'n pack...

Niet vintage op dit chassis. Maar een kever kan wat mij betreft altijd, tijdloos ontwerp.

Even wat anders, je vond de body van mijn Lazer ZX Sport wat minder, ik heb nu een andere spoiler op de oranje kap, ik ben benieuwd naar je mening: [post22]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back