Kyosho Seawind gekregen!

Jan, het werd een rampzalig project. Dat ligt uiteraard aan mijn kunde:
3mm aluminium, ik draaide het schroefdraad kapot.
Het was leuk om te proberen, maar ik ga hem naar origineel terugbrengen..

Leg eens uit: ging de schroefdraad kapot omdat je de boutjes te strak aandraaide, of ging het aluminium stuk bij het er in tappen van de schroefdraad? Foto's?

Waarom terug brengen naar de oude situatie? Een lekkend deksel, met alle gevolgen van dien voor de de elektronica en de optie om vol te lopen en te zinken...

Gewoon nog een poging wagen en dan eventueel de schroefdraad éérst in het aluminium tappen vóór je het onder dek vast lijmt.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,
Ik had het aluminium getapt voor het plaatsten. Ging al een keer mis, heb ik het vervangen voor een nieuwe… weer dolgedraaid. En nee, heb het niet te strak aangedraaid. Om nu het hele profiel onder het dek weer te verwijderen, met kans op grote schade, laat ik het zo. Heb jacht kit in de schroefgaten gedaan om de boel weer te dichten. Daarna ga ik het originele deksel voorzien van extra baleinen om de kromming eruit te halen. Hoe ik die schuimrubber afdichting ga vervangen, daar ga ik nog op broeden.
groet,
Tijl

Dat klinkt als een oude/botte tap, of het gebrek aan smering tijdens het tappen.
Aluminium is relatief zacht en laat zich goed bewerken, maar je moet wel het goede gereedschap hebben en bij voorkeur de tap in een verticale boorstand hebben, zodat de boel niet kan verkanten tijdens het draad tappen.

Groeten, Jan.

Been there, done that:
Ribben.jpg

Lekte nog steeds als een dolle.

Groeten, Jan.

Back