Zoals eerder opgemerkt had de oorspronkelijke bouwer de lagers van de voorwielen deels vervangen door kunststof vulringen van dezelfde afmetingen, die eigenlijk onder de mechanische snelheidsregelaar hoorden, als afstandhouders. Even terugwisselen dus. De achterbanden hebben niet veel profiel meer, maar liepen nog wel mooi zuiver, dus voorlopig blijven deze erop. De voorwielen zijn niet origineel, maar waarschijnlijk Team Losi, althans de banden, dus mogelijk de velgen ook. Deze zijn iets groter dan de originele wielen, maar zolang ik de originele velgen niet heb, kan het wel.
De kap was op zich netjes, maar heb ik hier en daar wat bijgewerkt. Bij de achterkant moest je de zijkanten wat naar binnen duwen om tussen de schokbrekers door te komen, en voor ging dat ook niet zo soepel. Dus voor de uitsparingen rond de shocktower iets ruimer gemaakt, en de scherpe hoekjes afgerond, en achter een stukje van de zijkanten weggesneden.
Opvallende aan deze kap is dat hij voor een aantal Ultima versies is gebruikt, wat zich duidelijk uit in het uitsteken van de bodemplaat aan de voorkant, en ook achter een stukje. De andere Ultima versie heeft een smallere bodemplaat, die wel volledig wegvalt onder de kap. Verder zijn er, vanwege het ongeveer geschikt moeten zijn voor meerdere versies, aan de achterkant meerdere snijlijnen zichtbaar zijn in het vacuum gevormde lexan. Ik heb die maar losjes aangehouden, en de uiteindelijke snijlijn ligt tussen 2 aangegeven lijnen in. Kap zit nu prima op zijn plek, en is zonder ergens achter te blijven hangen, of iets naar elkaar te hoeven duwen, te plaatsen en weer af te nemen.
Daarna de rand onder wat strakker gemaakt, en aan de binnenkant hier en daar een stukje ductape geplakt, op plekken waar iets tegen de binnenkant van de kap de verf zou kunnen wegschuren. Doe ik bij al mijn auto's.
Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:
Er missen nog wat stickers, helaas zijn originele vellen zeldzaam en duur, en reproducties al net zo. Ik had op eBay een verkoper gevonden die veel soorten vellen heeft, en leuk geprijsd, maar die reageert niet op vragen. Misschien op vakantie, nog maar een keer proberen, er zaten wel veel bruikbare tussen, met merknamen die vaak op Kyosho's uit die tijd waren te vinden.
Ik heb inmiddels originele voorvelgen en banden onderweg, maar zit toch nog steeds te twijfelen of ik niet achter ook witte 2.2 inch wielen zal doen. Maar eerst maar eens kijken hoe dit gaat rijden. Dat wilde ik vandaag gaan uittesten, maar de regen gooide roet in het eten, dus voorlopig moeten jullie het hiermee doen.