La Licorne - De Eenhoorn

@ Erik, nu lijkt het inderdaad of de binnenkant in drie compartimenten verdeeld is, theoretisch kun je nog wel door de openingen in de knietjes heen kruipen, maar ik zit er sterk over te denken om deze deels weg te zagen. Wat dan overblijft zijn twee kleine vierkantjes tegen de railing waar twee engeltjes op komen te staan...

Ter verduidelijking nog de volgende foto:
Rode vlakjes zijn voor de voetstukjes van de beelden. De groene kruisjes geven de zaagvlakken aan als optie om de binnenruimte weer tot één geheel te maken.

full

Intussen heb ik de balustrade met perenhout afgewerkt, weet nog niet of ik deze in hout-tint laat of zwart schilder. Eerste likje blauwe verf zit nu wel al op de buitenkant van het balkon.

De zijgalerij aan bakboord begint nu ook op te schieten, hier en daar zijn er nog groene stukjes greenstuff bijgewerkt en de veroudering moet ook nog.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ben zelf even met andere dingen bezig dan de bouw (en ik wacht op plankjes... ;) ) dus dan is het leuk om bij anderen voortgang te kijken. Super mooi gedaan dit!! Echt 200% beter dan het metalen beslag.

Geen commentaren vanuit hier. Dat ziet er allemaal goed uit. Volg je verder in stilte. :p

Wat ik mijzelf wel afvraag is waarom je niet gewoon gaat scratsch bouwen. Dat is veel goedkoper en in jou geval goed te doen. Dus gewoon vanuit tekeningen bouwen zonder dat je een duur bouwpakket koopt.

Vandaag weer eens in een modelbouw winkel geweest. En even gekeken naar modelbouwdozen uit nieuwsgierigheid en schrok mij dood van die prijzen.

Ik heb genoeg hout gekocht waarvan ik dit schip 3 keer kan bouwen en was nog geen 80 euro kwijt. (is hout voor een opdracht)

Wederom veel dank voor de complimenten, een echte vakman voel ik me echter niet, teveel eer, maar geniet wel enorm van het priegelwerk aan de spiegel.

@ Rik, je hebt helemaal gelijk, ik heb bij de intro van dit verslag ook aangegeven dat ik in eerste instantie begonnen ben met een scratchbouw van de 7P, maar dit toen nog net een iets te grote stap vond, inmiddels heb ik de Eenhoorn echter al zo gemodificeerd en heb ik er minstens zoveel materiaal en tijd aan scratchwerk ingestoken dat ik het voordeliger van begin af aan volledig zelf gemaakt had, dit bevestigd alleen dat ik me er straks klaar voor voel met vertrouwen aan de 7P te beginnen. Hoewel, dit blijft nog even toekomstmuziek...eerst nog een statenjacht en een boomhuisje ;)

Een staten jacht is zeker ook een gaaf model. Heb je daar dan al een bouwdoos van? Maar wat je zegt. Eerst deze afmaken, dan verder naar het volgende schip. En je hebt nog genoeg werk voorlopig. :p

Vervolg sculpturen

Na een te lange onderbreking eindelijk weer eens tijd gehad om te knutselen. Ik heb besloten de twee figuren aan weerszijden van de spiegel in de vorm van Satyrs te maken. Ergens wat ideeën van een mooi plafond gepikt en deze uitgetekend voor mijn spiegel:

full

Kleine details worden nog aangepast: ik zit erover te denken de hoorns wat groter te maken, ook moet degene met boog nog een koker met pijltjes over z'n schouder krijgen.

full

Zo moet het ongeveer worden als ze gemonteerd zijn:
De leeuwtjes wil ik misschien ook pikken van dit plafond:

full

Heren, wederom dank voor de complimenten.
Ik moest eigenlijk wachten met schilderen om alles uniform te houden, maar kon vandaag het geduld niet opbrengen en heb de twee bokmensen in het oud-goud gestoken en direct gemonteerd:

full

voor een totaalplaatje:

full

Back