Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Corrien zei:Denk je soms dat een ander merk/type andere Amperes laadt?
Paulraaf zei:Als de infinity staat ingesteld staat op een bepaalde laadstroom (5 Amp) moet hij deze ook aanhouden lijkt me, ongeacht de accu spanning en het type cel.
Raf zei:ik ben best bereid die cellen door een andere lader telaten opladen hoor
raf zei:het zou dus wel eens interessant zijn om dezelfde accu op een shultze met software te proberen en dan kijken wat een verschil we hebben
dan word een fout of functie die in de powerpeak zit uitgesloten als we daar hetzelfde resultaat op de grafieken bij hebben
Corrien zei:Ik weet niet, hoor, maar waarom is het zo moeilijk om de gepresenteerde grafieken te geloven???
De enige manier, waarop er verstoringen kunnen optreden in de laadstroom is de accu, die dus blijkbaar niet constant de zelfde stroom opneemt. Zelf zou ik verwachten, dat dit ook in even grote mate aan de accuspanning te zien zou zijn. Misschien, dat een van degenen, die meer van de accu-chemie afweten een verklaring weten???
Paulraaf zei:Het enige wat aan de laderkant behoort te varieren is de spanning (afhankelijk van de cel weerstand).
Leuke discussie trouwens!![]()
raf zei:dat die cellen dat maar moeten slikken vind ik komplete onzin
of je moet dik in de euro's zitten of een rijke pa hebben ,een andere oorzaak kan ook nog maar die ga ik hier niet noemen.
De Infinity 2 onderbreekt op de stand "auto" (duidelijk zichtbaar) de laadstroom elke keer zo'n 5 sec. In de stand "manual" heb ik eigenlijk nog nooit gekeken wat-ie dan doet (bij duurtests worden altijd alleen meerdere "auto" ontlaad-laad-cycli doorlopen). Volgens de grafiek wordt er dan ook steeds 5 sec. gestopt, anders kunnen de dips niet op zo'n regelmatige afstand van elkaar verschijnen.
Gerben zei:Ten tweede zie ik in sommige grafieken een wilde schommeling in de laadstroom.
Zou kunnen komen door de spanningsomvormer die de laadspanning omhoog moet gaan brengen.
Gerben