laadtijd lipo

... Ik zou zeggen; meet je Lipo eens na...
A picture is worth a thousand words ...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een lipo accu van 7.4v (2s) met een capaciteit van 850 mah.

Als de totale spanning van het pakket 3,2 volt is, dan is de Li-Po diep ontladen. Een fatsoenlijke lader zal die dan niet meer willen laden.

Maar wat is dat voor iets raars op de foto bij die ene rode draad? Is die los van de balancerconnector? Bij een tweecellige Li-Po behoren er drie draden naar de balancecronnector te gaan.

Zie ook weer plakband. Knoeiwerk! Zo wordt het nooit iets.

Ik zie ook niet dat de hoofddraden zijn aangesloten op de lader.
Die ladertjes werken enkel via de balanceerstekker.

Kelte, een volgeladen lipo heeft een spanning van 8,4V; als hij helemaal leeg is rond de 6V. Zit je onder de 5V dan mag je aannemen dat de lipo is overleden. De lader zal hem dan ook niet meer accepteren.

Dat lijkt me wel ja. En voorlopig maar even de soldeerspullen in de kast laten liggen, want dit kan tot gevaarlijke situaties leiden.
Ik neem aan dat het model waarin je deze accu gebruikt niet is voorzien van een ESC met een automatische afslag en/of lipo-alarm? Dat lijkt me dan ook een must-have.

Wat heb je behalve die stekkertjes gedaan met je lipo? Het lijkt wel of er rechtsonder een verdikking zit. Laten vallen o.i.d? Dat zou kunnen verklaren dat je lipo maar 3.2v aangeeft.

Als je een nieuwe lipo besteld, bestel dan meteen een zakje XT60 connectors en een meter 5mm krimpkous mee. Dan hoef je alleen maar de stekker van de ESC te LATEN vervangen door iemand die kan solderen.

Laatst bewerkt:
Nee, er is geen verdikking.
Oke zal ik doen. Maar dit setje had ik 2e hands gekocht. Zelf kan ik wél solderen

Een willekeurige motor verbruikt meer dan dat schakelaartje aan kan. Dat wordt dus rook en een onbestuurbaar vliegtuig. Tussen de LiPo en de motor hoort geen schakelaar. Bovendien zitten de draden zo slecht gemonteerd dat deze na een paar keer bewegen afbreken. Weer een onbestuurbaar toestel...

Je zal ondertussen wel merken dat al je pogingen om iets voor elkaar te krijgen steeds op niets uitlopen. Stop met dat zelfdoen zoek hulp bij een vereniging.

We wachten in spanning af ;)

Je wacht de spanning af was het.

Die 3,2V is wel een nette voltage. hangt er alleen vanaf of dit 1 cel is of 2.

Ofwel op welke draden heb je gemeten.
Als het op de dikke hoofddraden is. (en dat lampje doet idd wat eerder gemeld wordt) dan zal je lipo idd overleden zijn. Beide cellen of 1

Op de balanceer stekker kan je ze afzonderlijk meten. (voorzichtig met meten dat je geen sluiting maakt)
.
Poging reanimatie is mogelijk maar laten we daar maar niet over beginnen. Zou fijn zijn dat je met dit weer nog een dak boven je hoofd houdt.

En hier zie je dat een iets betere lader handig kan zijn. Daar zie je tenminste gelijk de cell spanningen, totaalspanning, laadstroom en bijbehorende errors in geval van problemen.

Het is een 2 cel.
Eerder werd gezegt dat de accu onder de 5V dood is.
Maar als ik op mijn 2s-3s buzzer kijk dan staat het dat hij bij spanning onder de 3.6V gaat piepen. Oftewel dan is hij al dood :)

Back