laadtijd lipo

Nogmaals: er is een verschil tussen de spanning van het totale pakket (alle cellen bij elkaar, gemeten op de hoofdaansluiting) en de spanning per cel (alleen te meten op de balanceerkabel) De minimale spanning per cel zou zo'n 3,2/3,3 Volt moeten bedragen. In het geval van een 2S lipo is dat dus 6,4/6,6 Volt voor het pakket. Als jij 3,2 Volt op de hoofdaansluiting meet, is je pakket echt dood.

Dan is hij dus hardstikke dood. Morgen koop ik 2 nieuwe 3s accus en 2 nieuwe 2S accus.
Hopelijk werkt dat beter ;)

Moet ook nog veel andere dingen kopen : zo'n 50 euro!

Maar de vraag is nog steeds hoe het zo ver heeft kunnen komen. Als je nieuwe lipos koopt en ze weer te ver ontlaadt, zit je weer in hetzelfde schuitje.

Ik heb er nog nooit mee gevlogen alleen servos getest en motor laten draaien. Na aantal dagen begon hij te piepen als ik veel gas gaf. Dan hield ik op. Nu gaan er meteen rode lichtjes branden als ik de buzzer erop aansluit

Laat die schakelaar er voortaan tussenuit, dat is vragen om problemen. Als je wilt vliegen sluit je de accu aan, als je klaar bent haal je hem los. Dat is veilig en makkelijk genoeg.

Als je een batterij koopt is hij ongeveer 50% opgeladen. Dan is hij dus behoorlijk rap leeg als je wat test.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke geen schakelaar meer dus. Kan het kwaad als ik deze lipo helemaal leeg maak?

Jij bent echt ongelooflijk...
En dat is niet gezegd om grappig te zijn.
Maak dat je geen kortsluiting krijgt tussen plus en min. Netjes afschermen met krimpkous en dan braafjes naar het container park brengen.
Heb je nu nog niet gelezen over de gevaren van lipo?

Jij bent echt ongelooflijk...
En dat is niet gezegd om grappig te zijn.
Maak dat je geen kortsluiting krijgt tussen plus en min. Netjes afschermen met krimpkous en dan braafjes naar het container park brengen.

;) oke
dan maar even wachten op mijn bestelling :)

Er werd ook een vraag gesteld.

Kelte je leest wel erg slecht. Mensen doen hun best om je een antwoord te geven en te helpen maar als je niet leest wat ze schrijven of niet doet wat ze zeggen houdt dat heel snel op. Het is maar dat je het weet.....

Er werd ook een vraag gesteld.

Kelte je leest wel erg slecht. Mensen doen hun best om je een antwoord te geven en te helpen maar als je niet leest wat ze schrijven of niet doet wat ze zeggen houdt dat heel snel op. Het is maar dat je het weet.....

dat had ik wel gelezen hoor. ik dacht alleen dat hij het bedoelde als waarschuwing en niet als vraag.

Back