De huidige helis, zonder het hele kleine grut dan wel, zoals een 300X en 2 mCPX'en, maar die dienen goed voor mijn zoontje die nu ook buiten begint te vliegen. Weinig veranderd qua helis het laatste jaar trouwens.
Van links naar rechts:
- MA Furion 450 met Mikado FBL head, gestretcht en naar 6S geconverteerd, een bezig bijtje.
- Logo 400, een beater.
- Logo 500SE, favoriete trainer met 550 mm bladen, met 600s wordt hij te licht naar mijn zin.
- Logo 600SE, vlieg ik als ik minder zin heb om te vliegen, heel relaxed en voorspelbaar ding.
- Henseleit TDR, als het echt snel mag gaan.
Allemaal met Kontronik regelaars en V-Bars, maakt het eenvoudig.
En eentje welk ik tot de laatste schroef aan het restaureren ben, een Huey Cobra van Dieter Schluter, de eerste in serie geproduceerde RC heli, begin jaren 70. Hier met de optionele CP kop, maar heb ook nog de originele FP kop, inclusief de originele bladen enzo, de heli is helemaal compleet, met motor en al. Af en toe werk ik er een beetje aan verder. De thread vind je hier:
Schluter Bell Huey Cobra: just bought one - HeliFreak
Een beetje voor de kick, want eigenlijk hou ik me niet bezig met "planken": een hotliner, spanwijdte 1,75 meter met een Plettenberg motor en regelaar. Trekt + 60 Ampère met een 6 cel lipo. Nooit langer dan 2-3 seconden vol gas geven, of je haalt er beter een verrekijker bij, lol. Was een recent cadeautje van een clublid trouwens, die geen competitie meer vliegt. Toch wel een geestig ding.
Schaalmodellen heb ik opgegeven, te log naar mijn zin, hou van lichte helis. Een 800 staat wel nog op de verlanglijst, misschien de nieuwe TT E820, ziet er behoorlijk uit.