Laat ons je heli zien!

Betekend dit dan lage prijs , wel genoeg lef en een mogelijk gevaar voor de omgeving:rolleyes:

Denk dat mensen met niet genoeg lef, beter hun beperkingen kennen

Nee joh, daar doelde ik helemaal niet op :D

Ik doelde op mensen die 15 mille uitgeven voor een mooie schaalheli, en er vervolgens zelf niet mee durven vliegen.... dat laten ze aan een ander over, of ze hooveren er heel kort mee op meetings "want hij is nog niet goed ingevlogen" o.i.d.

Vliegen op "lef" is sowieso stupide, maar lef is iets anders als weten wat je kan, of je eigen kunnen realistisch inschatten.

"Niet genoeg lef" heeft dus ook bitter weinig met "je eigen beperkingen kennen" te maken.

Iemand die zijn beperkingen kent, en daarnaar vliegt, die hoeft geen lef te hebben, en iemand die (teveel) lef heeft, nou ja, die komt er vanzelf achter of hij goed genoeg vliegt of niet.... :D

Dus inderdaad, lage prijs, en teveel lef, kan heel goed een gevaar voor de omgeving betekenen.... Al heeft die lage prijs daar weer niet superveel mee te maken. Teveel lef alleen is al gevaarlijk....

Groet, Bert

Nee joh, daar doelde ik helemaal niet op :D

Ik doelde op mensen die 15 mille uitgeven voor een mooie schaalheli, en er vervolgens zelf niet mee durven vliegen.... dat laten ze aan een ander over, of ze hooveren er heel kort mee op meetings "want hij is nog niet goed ingevlogen" o.i.d.
[..]
Ik zou dat zonde vinden, beter een goedkoop model in de lucht dan een dure aan de grond maar als de eigenaar er op die manier plezier aan beleefd moet ie dat zelf maar weten :) Qua vliegstijl idem zo lang het geen gevaar is voor een ander.
-
btw; mooie copterx :thumbsup:

Of je bent iemand die echt helemaal gek is van schaalbouwen. Dat is op zich ook al een genot! :thumbsup:

Mijn Schaal-Heli is geen 15, maar 1/2 zo veel,
en die vliegt, nog niet super,
maar wij komen steeds dichter bij ...

groetjes van Uwe

Kijk.... dát bedoel ik.... dat ding is gemaakt om te vliegen en dan moet je dat er ook mee doen.

Ben het helemaal met Joop eens, dat schaalbouwen ook fantastisch is (ben altijd heel erg onder de indruk van "The Belgian Connection" in het schaalgedeelte), maar als ik er niet mee zou kunnen of durven vliegen zou ik er na een week op uitgekeken zijn....

Groet, Bert

ik zit te twijfelen om dat nieuwe airwolf rompje te kopen uit de te koop sectie, is natuurlijk niet echt een schaalheli dan maar lijkt me wel erg leuk. Weet ook niet of ik daarmee kan vliegen maar trekt wel gewoon omdat ik het super mooi vind

Natuurlijk kun jij daar mee vliegen.... Of je er "natuurgetrouw" mee kunt vliegen is punt twee, en of je die stijl van vliegen leuk vind, punt drie.

Maar als je een trainer kunt vliegen, kun je ook een romp vliegen.

Pas bij grotere afmetingen (zeg, 600 en groter) begint het vliegen wat lastiger te worden omdat je dan sneller tegen de grenzen aan loopt van wat kan en wat niet meer kan.

Groet, Bert

Ligt aan het vermogen ook. Vlieg je hetzelfde toerental als een normale krachtige trainer dan merk je van de romp alleen het gewicht en de weerstand. Ga je meer een schaal toerental vliegen dan wordt het heel anders :)

Joh, met een 450 size rompje kan je heerlijk rondvliegen hoor! Tuurlijk zal ook een 450 rompje her en der wat anders kunnen reageren als dat je gewent bent ( hughes 500 bijv) maar verder gewoon erg leuk :-)

640x425-DSC_0034.JPG

Vandaag wat knutselwerk verricht en ze kunnen beide toch alweer door voor een heli :D

Vd week eindelijk weer eens de Warp vliegklaar gemaakt en de 7HV heeft een nieuw kapje gekregen :cool:
Gister weer met de Warp gevlogen en het blijft een topper, vliegt super en is nu voor het eerst dat hij 8 vluchten achter elkaar heel is gebleven (heb hem al 3 keer geprakt, alle 3 mijn eigen schuld....)
Laat de zomer maar komen!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Oooh Iwan, die Fusuno die perfect bij Gryphons past. Heb je meer foto's? Indien ik een 7HV zou bouwen zou ik ook die combo gaan nemen. Als je naar de meeting komt: MEEBRENGEN! Mooi ding! :thumbsup:

Ik noem het ook de Gryphon Edition ;)
Canopy heeft Rogiër eens laten maken met inderdaad de Gryphon bladen in gedachten.....
Ik vind hem zo mooi dat ik bijna niet meer durf te vliegen, bijna :rolleyes:

full

full

full

Op de meeting neem ik hem zeker mee!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik noem het ook de Gryphon Edition ;)
Canopy heeft Rogiër eens laten maken met inderdaad de Gryphon bladen in gedachten.....
Ik vind hem zo mooi dat ik bijna niet meer durf te vliegen, bijna :rolleyes:

Weet ik. Dacht wel dat het mooi ging zijn want heb er ook al een aantal keer mee in men bestelmandje gestaan maar nog steeds de knoop niet doorgehakt of ik nu een 7HV zou gaan bouwen.

Ziet er nog beter uit dan ik dacht. Blij dat ik eens foto's zie want ik heb de combo nog nooit door iemand zien vliegen. Awesome! En dan zeggen sommige mensen dat de 7HV een lelijke heli is... Wat een bruut ding :) Leuk gedaan met de stickers van Rogiër ook. Staat em goed!
Wat is de rest van je setup?

Back