Laatste F5B wedstrijd 2012

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Zaterdag 1 september is de laatste wedstrijd voor het NK / BeNelux cup in 2012.
De lokatie is Vliegclub Nederweert, Doradopad 7, Nederweert.
We bouwen het parcours rond 9 uur op zodat we rond 10 uur kunnen beginnen.
Er zullen weer oranje bordjes met het F5B logo neergezet worden, vanaf de afrit van de snelweg tot het veld, dat is ongeveer 2 kilometer.

Zoals gewoonlijk zoeken we ook weer wat helpers voor op de rakken.
Meevliegen kan ook, als je iets hebt wat op een hotliner lijkt dan zullen wij je begeleiden.
Mocht je geinteresseerd zijn in electrozwevers of electronica en wil je gewoon eens komen kijken dan ben je natuurljk ook welkom.
De piloten zijn altijd bereid om dingen uit te leggen en te laten zien.

Na de wedstrijd is er weer het etentje, vliegers, bezoekers, helpers en toeschouwers, iedereen mag mee, natuurlijk op eigen kosten.

Het veld "kijkt" naar het noorden dus geen zon in het gezicht.
Er is 230V aanwezig, toilet, douches en een kantine.
Vliegers kunnen hun auto in de pits neerzetten, bezoekers op de parkeerplaats.
Waarschijnlijk vliegen we van links naar rechts, dus A staat links.
Rechts van het veld ligt een verboden vlieggebied maar er is genoeg ruimte om lekker rond te zweven.
Vrijdagmiddag / avond 31 augustus ben ik daar op het veld en zou je eventueel kunnen trainen.

nederweert.jpg

Vliegers graag aanmelden op de website F5B.nl - Home

Gert-Jan

Laatst bewerkt:
F5B wedstrijd

Hallo Gert-Jan

Natuurlijk hardstikke mooi dat deze wedstrijden georganiseerd worden,
helaas:( kan ik niet dit valt namelijk nog in de schoolvakantie, en dan hebben we andere verplichtingen.:cool:
voor een volgend jaar dan maar niet in de schoolvakantie's plannen dan is de opkomst misschien iets groter.

Frans:mrgreen:

Team Kampen.

Frans, ik heb geen kinderen en in mijn buurtje wonen alleen maar bejaarden.
Dus ik heb geen idee wanneer de vakanties eindigen.
Waarom 1 september... omdat dat de datum was dat het kan in Nederweert en ook omdat Joris, Gerben, Luc en Willy naar het WK gaan dat 16-21 September gehouden wordt in Roemenie.

Volgend jaar zitten de wedstrijden weer wat verder uit elkaar en loopt het seizoen iets langer door, denk ik.

GJ

Het is inderdaad net het laatste weekeind van de vakantie voor regio Noord, alle andere regio's zijn midden-eind augustus alweer terug.
Als je een kalander probeert vast te stellen is het ieder jaar weer verrassand hoe lastig het is om alle vakanties/feestdagen en evenementen heen te plannen.

We kunnen van de reservedatum natuurlijk nog een trainingsdagje maken, iemand interesse zo aan het einde van het seizoen?

Gerben

Neem je nog een paar extra Belgen mee Wim?
Wojciech, Stefaan, Jean-Luc, Tony etc zijn natuurlijk allemaal welkom. En vergeet Dieter niet! Samen rijden is altijd gezelliger... :)

Gerben

De eerste post is aangepast met extra info en kaartje.
Ik zal ook nog wat duitsers uitnodigen voor de gezelligheid.
Een betaalbaar restaurant is ook al gevonden, mooi weer is besteld.

GJ

Gaat er van het weekend iemand ergens trainen? Ik kan nu wel wat training en hulp gebruiken.

De raketenwurm vliegt weer, maar nu nog even afstellen.

vrijdag avond kan ik er ook bij zijn om te helpen/trainen. Heb afgelopen maandag een stuk van mijn S-prop geslepen en heb een 5S 3000 SLS pakket aangesloten. Inmiddels 3 vluchten gemaakt (5.2Kwatt peak). 1e keer alle energie op na de rakken, 2e keer energie ruim over door hele korte bursts tijdens de rakken, 3e keer met de hakken over de sloot 10min zweven gehaald. Ben benieuwd!

Vrijdagavond ben ik er sowiezo, ik blijf dan overnachten bij vd Valk Eindhoven.
Ronald, oppassen dat je toerental niet te hoog wordt bij de afgeslepen prop.
Ik heb vandaag ook een prop onder handen genomen, zit tussen een 18x19 smal en breed in.
En het profiel is aan de achterkant iets holler geslepen.

GJ

Ik zal er vrijdagavond ook zijn, nog snel even een paar vluchtjes maken met de Raketenwurm zodat ik die goed uitgetrimd krijg.
De hawkcloon hoop ik dan ook weer vliegend te hebben. De romp was bijna helemaal door gebroken, die is nu weer met koolstof en zo gerepareerd, ook de nieuwe vleugelbevestiging zit er weer goed in. Morgen de motorunit er weer in hangen en dan de instelhoeken eens opmeten en aanpassen. Volgens mij zit daar het grote probleem van het trimmen dat ik steeds moest doen.

zo, 2e accu ook net gesoldeerd (1,5 uur werk ongeveer) dus dat scheelt weer wat laadstress zaterdag. Luc ging coachen geloof ik dus heb ik goede hoop de 40 gewoon over te slaan.

ok, je gaat dan dus voor 3x 39 en de laatste vlucht maak je niet...........:cool:

ps, morgen wordt de bestelling bij de bakker geplaatst.......

Is er de mogelijkheid om in de pauze ( als die er is) een vluchtje te maken buiten het F5B-geweld om? Ben er toch, moet zaterdag een kist afgeven..

Back