Zo, dat was weer een lang weekeind...
Vrijdagavond nog even 4 vluchtjes gemaakt om wat te testen, de BeNeLux prijsjes inelkaar gezet (Bas bedankt voor het design!!) en de auto vast gepakt voor zaterdag.
Het was genieten in Nederweert, mooi veld, interessant weerscondities met wisselende thermiek en gezellige mensen. Ik heb eens zitten kijken naar wat vluchten en vond dat er erg goed gevlogen werd. Als ik dan terug denk aan het begin van het jaar ben ik erg onder de indruk van hoe iedereen vooruitgegaan is. Theo meermaals over de 30 rakken, Marcel die de illustere 40-rakker gepakt heeft, GJ die een 45-rakker uit de nieuwe Plettenberg aandrijving wist te halen. En daarnaast wordt er ook goed gezweefd, er wordt steeds minder motorloop gebruikt, mooi om te zien hoe iedereen steeds een stapje beter vliegt.
Helaas ook wat schades, de Castor motor die het niet zo kon vinden met de E-flight prop, een B95 die een boom als landingsplek dacht te moeten kiezen (gelukkig nog wel te herstellen) en helaas heb ik ook een B95 stevig beschadigd (pilot error??).
Het laatste vluchtje ging van grote veugde over de 49 rakken binnen 4 minuten naar enorme teleurstelling toen de prop er (weer) afviel in de 2e stijger voor de thermiektaak... veel problemen deze dag, maar wel weer veel geleerd.
In alle drukte werden de vlaaien bijna vergeten, hopelijk hebben jullie genoten van de heerlijke originele Limburgse vlaaien (Theo, bedankt voor het meenemen) om de verjaardagen van Johan en mij te vieren

MBC Nederweert ontzettend bedankt voor de gastvrijheid, het was top!
Gerben
(die zondag in Belgie wel zijn props op de kist wist te houden

)