Laatste F5B wedstrijd 2012

Henry, er is eigenlijk geen pauze maar we kijken wel even.
Het weer ziet er goed uit dus we zouden met gemak 4 ronden moeten kunnen vliegen.

GJ

Hoi allemaal,

Als er nog mensen nieuwschierig zijn naar F5B, gewoon langskomen !
Ik geloof dat t weer ons niet in de steek gaat laten dus t zal weer
een leuke/gezellige dag worden met t nodige F5B geweld.:D:D

Luc: komt Willy ook ?

Gr Frank

(Een deel van) Kampen is nog op vakantie :)

Vannacht de S16 vleugel gefixt voor Johan (C, niet vG), 2 nieuwe servo's geplaatst, dus die is er ook weer klaar voor. Je vliegt toch lekker mee volgend jaar Johan C?

Gerben

Ik ga vanmiddag niet vliegen, ben nogal gaar van het nachtwerk.
Dus.. tot morgen!

GJ

Vannacht de S16 vleugel gefixt voor Johan (C, niet vG), 2 nieuwe servo's geplaatst, dus die is er ook weer klaar voor. Je vliegt toch lekker mee volgend jaar Johan C?
Gerben
Jazeker, jammer dat het seizoen nu bijna afgelopen is, maar volgende jaar ga ik meedoen. Nog bedankt voor het nachtwerk Gerben :thumbsup:

Als er 1 wedstrijd uitgevallen zou zijn (vanwege regen, sneeuw, orkaan) dan zouden we een inhaalwedstrijd hebben.
Ik zit er wel over te denken nog een soort open dag / F5B dag te gaan doen ergens eind september begin oktober.
Meer info zal volgen in een apart draadje.

GJ

zojuist even kort op het veld geweest. Zoals bekend, mooi veldje maar vanavond staat er een flinke wind en is er vlak achter het veld een redelijk hoge bomenrij. Wacht lekker tot morgenochtend totdat ik mijn vlieger op laat.

Catering?

Ik mis info over het eten.... Is er 's middags wat te krijgen? En is er 's avonds iets voorzien? Alvast bedankt...

Wim

Hoi Wim,

Op het veld is drinken (fris), ook worden er broodjes frikandel en hamburger verzorgd, je hoeft geen honger te lijden :)

's avonds wordt er weer gezellig met een groep gegeten, waar precies is GJ nu ter plaatse aan het uitzoeken...

Gerben

Ik ben net terug uit Kelpen-Oler.
Nog kort een berichtje voordat ik ga werken..

Vanaf de A2, afslag 40, Kelpen-Oler.
Dan over de brug meteen linksaf, het kanaal aan de linkerkant houden.
Onder de spoorbrug door, rechtsaf en de weg volgen, je komt op een gegeven moment in een bos bij een Y splitsing, de linkerkant aanhouden dan zit je vlak bij het veld.

Dan het eten:
Er zijn broodjes vettigheid en drinken, er was ook soep.
's Avonds, ik heb net gereserveerd voor 10-12 man bij de Molshoof.
Café-Restaurant de Molshoof - Home

Soort eetcafe / restaurant, goed eten, niet te luxe.
Groot parkeerterrein en ongeveer 4 minuten van het veld.
Ik heb gezegd dat we tussen 17.00 en 17.30 aankomen.

Als je het morgen niet kunt vinden kan je bellen op 06 371 951 74

GJ

Ben er ook bijna klaar voor, eerst dadelijk nog langs de bakker, de bank en enkele katten van klanten verzorgen en dan op weg naar Nederweert. Maar wel nog even de spullen inspecteren of ik alles meeheb.

Vandaag een prachtige dag geweest, ondanks slecht vliegwerk toch mijn pr verbeterd. De raketenwurm deed het goed, zeker gezien de voorbereiding die ik had. Dit was vlucht 2 tot en met 5 van mij met dit "vernieuwde" model. De eerste vlucht vandaag was puinhoop, een highspeed stall op het eerste rak a en gelukkig kunnen herstellen, enkele cuts en met motor aan invliegen en noem maar op. Ondanks dat toch 27 rakken dacht ik. Vlucht 2 eindigde met 29 rakken en vlucht 3 met 31. Bij vlucht 4 waren het er weer 28 of zo en was de zweeftaak een grote puinhoop. In eerste instantie dachten we dat we mede door de thermiek gemakkelijk de 10 minuten vol zouden maken, maar ineens was de thermiek weg en verloor ik 2 keer de orientatie en daardoor heel veel hoogte. Op een seconde of 50 draaide ik het circuit in voor de landing en kwam ik door een te lage snelheid helemaal verkeerd uit op final en besloot ik buiten het rak te blijven en te proberen het grasveld naast het vliegveld te halen. Helaas was de snelheid er tever uit en lag ik ineens in de Maïs. Gelukkig vond Gerben het model vrij snel terug. Het besluit om geen motor meer aan te zetten of iets anders te proberen nam ik met in het achterhoofd dat er nog iemand bezig was met het rakken vliegen, en die wilde ik niet storen.

tijdens de vluchten de raketenwurm steeds beter kunnen uittrimmen en dat was merkbaar. Het model vliegt perfect en snel, maar de training moet meer en beter om hogere ogen te gooien. Helaas zijn de gegevens van de unilog niet bruikbaar, schijnbaar zit daar nog een probleem in, misschien toch opsturen maar opsturen voor controle. Wel moet ik leren om met de wurm een hogere snelheid aan te houden met zweven. De andere zwevers die ik tot nu toe gevlogen ben konden allemaal veel langzamer en dat is toch een kwestie van het model leren kennen en meer vliegen ermee.

Na de wedstrijd nog een stukje gevlogen met de Hawkcloon en die doet het weer perfect. alle reparaties en wijzigingen zijn goed geweest. Zeer zeker de correctie van de instelhoeken, die heeft zich duidelijk bewezen, maar daar kan nog iets verbeterd worden.

Ik heb nu de gehele winter de tijd om beide modellen beter uit te trimmen, en te leren kennen.

Ik ben net thuis na een mooie dag.
Zeer mooi veld, aardige mensen, behulpzame leden, kortom een fijne club dat Nederweert.
Ik heb zelf niet heel veel van de wedstrijd meegekregen, te moe en slaperig.
Ik had een weddenschap staan dat als ik meer dan 42 rakken met mijn nieuwe Surprise zou vliegen ik een rondje zou betalen.
Helaas is dat gelukt, ik ben vandaag op 45 rakken gekomen met een vlucht die er niet uitzag.
Dat beloofd veel voor volgend jaar.
Ik ga nu even slapen, ben kapot.
De foto's en uitslagen zullen binnenkort wel op de site staan.

GJ

Ook weer thuis en afgekoeld onder de douche. Ben wel redelijk gesloopt. Dag ging voor mij helemaal niet zoals gepland. 40 rakken grens op een haar na (cut op b) niet gehaald. Verder wederom veel pech met het materiaal. Maar die ene ronde die wel goed ging, zag er goed uit en heeft me in ieder geval nog m'n punten record opgeleverd. Volgend jaar met nieuwe moed en motoren weer verder waar ik gebleven was.

Mooie club daar trouwens in Nederweert met nog een boel gastvrijheid en zelfs 2 rakkenvrijwilligers. Daar neem ik m'n Castle petje voor af.

Back