lader advies gevraagd.

• Topicstarter Topicstarter Speedfreakssj
  • Startdatum Startdatum
S

Speedfreakssj

Guest
Hoi, dit is mijn erste topic in dit gedeelte dus ik hoop dat het goed staat.

Ik ben op zoek naar een lader die het volgende zou kunnen.

automatisch:
- accu aansluiten en op start drukken en dan zsm volladen.

handmatig:
- accu aansluiten en zelf voltage en A van accu instellen en lader kiest verschillende laadmogelijkheden waaruit gekozen kan worden.
- accu aansluiten, instellen V en A en dan de mogelijkheid hebben om te kiezen op hoeveel A veilig geladen kan worden.
- instelbaar met hoeveel A geladen mag worden.
- automatische afslag en evt druppelladen.
- zelf instellen tot hoever de accu vol moet.
- traploos instelbaar laadvermogen.
- minimaal 5 A laadvermogen.
- mogelijkheid om te kunnen zien hoe goed de accu nog is.
- battery revival.
- van 4 tot 12 cellen kunnen laden per accu.
- NiCad, NiMh, Lipo en andere soorten, liefst ook loodaccu kunnen laden.

af kunnen lezen:
- laadvermogen, hoeveel A er geladen word.
- het voltage van de accu die aangesloten is.
- hoeveel het voltage bedraagd realtime weergegeven evt in grafiek.
- hoeveel A er geladen is en hoeveel er nog moet evt in graf of tijd.
- verstreken laadtijd en komende laadtijd.
- huidige staat van de accu.

Ik heb verder geen wensen meer.
tot nog toe dan.
zelf ben ik tot de volgende laders gekomen die zeg maar het wel hebben wat ik wil maar ik vind te weinig informatie over de laders.

PKracing:

EXPROBL CHARGER WITH DISPLAY,4-8 CELLS, 220V, 220V blue € 109.95
- laadstroom instelbaar van 0.5 tot 5.5 Amp
- accu aansluiten op de lader en op start drukken
- Als de accu vol is, blijft er een klein onderhouds stroompje lopen
- laad- en ontlaad capaciteit, stroomsterkte en spanning op getoond wordt
- voorzien van een akku tester

MMCTXC CELL MASTER CHARGER € 179.95
- amperage up to 10 Amp
- peak detect, temperature limit and/or capacity cut-off methods
- adjustable from 0.1 to 10.0 A
- Charging capacity 10 - 9990 mAh
- thermometer sensor 15 - 70 degreeC

ROB8194 ROBBE PROFI-HOME CHARGER € 229.95 +1
- special reflex charging process
- accurate digital Delta Peak charge termination circuit
- Revives even rarely used batteries
- Automatic charge mode
- Manual charge mode
- The following parameters can be set using the precise-acting push-buttons:
" Charge current
" Discharge current
" Cell count
" Battery capacity
" Battery type: NC, NiMH, lead-acid, lithium
" Charge program 1 ... 7
- Screen displays:
" Status of charge output 1 ... 4
" Active charge / discharge cycle
" Battery voltage
" Charge / discharge current
" Charge / discharge time
" Discharged / charged-in capacity
- ´Auto-start´ function

PaSe:
Futaba cdr 5000 +1
- Auto cut-off can be programmed for delta peaking, mAh and temperature settings
- Five built-in fans provide maximum cooling
- Set Charge- Set charging current from .01 to 12A (in .01A increments)
- Charge Cut-off Delta Voltage- set the voltage for `Delta Peak` detection level (ODV or 3-5mV/cell in 1mV/Cell increments)
- Charge Cut-off Temperature- maximum temperature of the battery. Setting range from 25 to 75 degrees Celsius in 1 degree increments
- Charge Cut-off Max Voltage- The maximum voltage of the battery. Setting range from .1 to 62V in .001V increments
- Charge Cut-off Capacity- Set the maximum capacity. Setting range is from 50 to 9999mAh in 1mAh increments
- Charge Cut-off Capacity- Set the maximum capacity. Setting range is from 50 to 9999mAh in 1mAh increments
- Volts- shows the current battery voltage
- Amperage- shows the present charging current or discharge current
- Battery Capacity- shows the accumulated amount of charge or discharge from the beginning
- Time- shows the accumulated amount of time from start of charging or discharging
- Power level- the status of the battery under charging or discharging
- Matched level- shows the matched level among the battery cells and how the cells are well matched to each other
- Input voltage- shows the voltage of the power source
Input voltage- shows the voltage of the power source
- Can show the relationship between the charging time, battery voltage, and temperature for 1 to 36 cells
- Shows the average voltages of each cell in the charging mode
- Shows the average voltages of each cell in the charging mode

Pitstop:
X-Peak-3 plus lader. euro 79,90 +1

Digi Peak 14 euro 109.90 +2

Die laatste lader heeft eigenlijk alles wel wat ik wil maar weet er verder weinig van.

van pitstop kan ik de dingen niet selecteren en plakken...
Hoe dan ook lijken mij de Robbe bij PaSe en die laatste van Pitstop me erg goed.

Ik zou persoonlijk voor een ALC expert 8000plus of een 8500 gaan. Robbe verdeelt deze ook maar zijn wel duurder als die van elv en zijn identiek. Je kan er 40 accu's in een databank stoppen zo hoef je enkel de batterij te selecteren die je wilt laten en op start drukken. Je moet dan slechts eenmalig al je accu's instellen. Je kan ook de afslag voltages etc bepalen. Hij beschikt ook over een usb link, hier kan je op je pc in grafiek vorm informatie over ja accu bekomen. Hij heeft ook een aantal onderhoudsprogramm's.
De profi home charger zou ik niet nemen. Het is een dure lader en hij kan meer een batterij tegelijkdertijd laden.

Ik had een ALM ELM7000.
een duits ding met 3 rijen lampjes en een knopje per rij om het in te stellen.
deze was overigens wel traag met laden. welk merk het was weet ik niet.
Hoe dan ook, ik wil minimaal een engelse lader want dat duits is niks voor mij.
ik heb gisteren de LCD plaatjes gezien van de futuba CdR5000 en ik neem die, samen met die ene digipeak en de 2 zshculze laders in overweging. Ik kan alleen niet zoveel vinden over die shculze lader..
ja in het duits.....

De CDR5000 ziet er natuurlijk wel leuk uit, maar je hebt er eigenlijk niets aan, je kunt er nl net zoals de DigiPeak 14 alleen maar NiCd en NiMh mee laden.

Zelf heb ik een Schultze ISL-636+ en dat is echt een prima lader. Laad alles en is evt uit te rusten met een kabel naar je pc voor grafieken.
http://www.schulze-elektronik-gmbh.com/isl6-e.htm

Ook heb ik een Robbe PowerPeak Infinity-II. Dit is een iets eenvoudigere lader maar kan ook op de pc aangesloten worden. De nieuwe versies hiervan kunnen ook lipo's laden.

Als je echte een hele mooie lader wilt hebben dan is de Schultze isl8-936g voor 904 euro erg goed. http://www.schulze-elektronik-gmbh.com/isl8-e.htm Maar vraag je tegelijk wel af wanneer je nu eigenlijk gebruik zult maken van zulke uitgebreide functies.

Johan: wat bedoelen ze met dit dan?
This means: Fully automatic adjustment of all charging parameters of your accumulator over the entire charging cycle!
The isl 6 charging devices operate on 11 to 15 VDC, but may only be connected directly to a 12 V car battery!
Even regulated power supplies as a rule do not meet the stringent DC requirements of the device!
When isl 6 is connected to the car battery, car must stand still and motor must be switched off.

Ik vind het best een mooie lader maar er staat HEEL VEEL beha;ve de echt belangrijke dingen in het eerste deel van de tekst.

Ik heb even verder gelezen maar ik vind het echt super onduidelijk uitgelegd.
Lijkt mij een hgeel ingewikelde lader.
is het trouwens wel nederlands of engelstalig? de ladersoftware? want dat duitse ding dat ik had vond ik echt een ramp.

ik vind die ALC8500 ook wel erg netjes.
Ik denk dat ik eerder die zal nemen dan dat andere ingewikkelde ding/

Speedfreakssj zei:
ik vind die ALC8500 ook wel erg netjes.
Ik denk dat ik eerder die zal nemen dan dat andere ingewikkelde ding/

Ik heb intussen al enkele mensen deze types laders aangeraden en ze zijn allemaal heel tevreden. Je kan er alles aan instellen dat je maar wil handig via de pc. En vooral dat je met meerder kanalen tegelijk kan laden dit kan je met de meeste niet!

Dat is wel zo.
Je kan dus makkelijk via de PC alles invoeren over de accu en dan laden?
in het engels uiterard?
nu zie ik onderaan dat je komplettbaugsäts voor 250 en voor 299 een fertiggerat

Het programma op de pc is in het duis maar de symbolen wijzen zichzelf wel uit. De software van de lader is in het engels, maar nu robbe hem ook volop aan het verdelen is zal er binnekort wel verandering in komen.

Ik hoop van wel. ,maar wat is dat 50 euro verschil eigenlijk?
En kan je op de lader zelf ook gewoon alles MAKKELIJK instellen?
dus accu aansluiten, voltage instellen, A instellen en vervolgens de laadstroom en start?

Die van 250 euro is dezelfde als die van 300 euro maar die van 250 moet je nog bouwen, en is wel redelijk moeilijk er moetn smd componenten op gesoldeert worden. Er is wel een hoop werk aan veel meer als bij de ALC 7000.
Die accu's zijn zeer makkelijk in te stellen op de pc maar ook op de lader hoor. Het leuke is gewoon dat je 40 accu's an opslagen je hoeft dan enkel de naam van de batterij te selecteren uw laadfunctie in te stellen en vervolgens op start te drukken. Het is gewoon een menu die je doorloopt je kan geen stap overslagen per toeval. De 8500 beschikt over een fucntie om loodaccu's in goedd conditie te houden wanneer ze vol zijn springt hij op activator functie.

Dat is wel netjes dan. even kijken hie alles financvieel gaat lopen en dan zeker in julie halen dat ding.
q

Moest de 300 euro teveel worden, dan kan je ook de 8000 plus nemen is identiek aan de 8500 maar dan met een kanaal minder en geen activator functie.
bij de 8500 wordt de 5A beschikbare laadstroom verdeelt over kanaal 1&2, bij de 8000 is het dan gewoon enkel kanaal 1 met 5A de 1A beschikbaar op kanaal 3&4 wordt bij beide laders gedeelt.
Veel plezier eermee!

de 8000+ kan ik niuet vinden op je link....
Die is zeker niet meer in productie?

Nu kom ik eigenlijk tot de volgende conclusie:

ik kan dus niet echt kiezen.

ALM8500 €300
Robbe profi €230
Futuba CDR €400

het voordeel van ALM is dat hij goed schijnt te zijn alleen het nadeel is dat hij de laadstroom verdeelt.

het voordeel van de robbe is dat hij makkelijk te bedienen is en relatief goedkoop tov de ALM maar kan minder.

het voordeel van de futuba is dat hij HEEL snel kan laden, 12A, maar het nadeel is weer dat hij alleen nicad en nimh kan laden.

Bij ALLE laders is het nodige in et stellen waarvan de futuba het meeste kan.

Back