lagers versleten van novarossi 10cc'er

Nou dat je motor straks 17000 toeren gaat maken en dat jouw futura nog steeds een mooie heli is :)

Bedoel er nix mee. Als jij het durft is het goed. Ik zou dat niet durven (en dat ligt aan mij 8O )

Groet,

Marc

nog even 2 fotootjes van wat ik gemaakt had.
afb10249.jpg

afb10248.jpg

Jeroen

Anders moeten we een keertje afspreken, mijn futura vliegt nu heel mooi (rustig... accu is te klein) met een 91C-spec PS & MP2.
Misschien is dat ook wat voor jou, wel leuk om eerst een keertje te zien en erover te praten (it aint cheap)

Opsomminkje..

OS91C-spec PS 327 euro (rchelistore.com)
MP2 105 euro (rcmarket.org)
clutch 87 euro (rcmarket.org)
390t snaar prijs onbekend
metalen koelfan heb k nog wel voor je

519 euro + snaar.... en dan moet je je motorsteun beetje affrezen (wel te regelen)

Het kan waarschijnlijk nog wel 100 euro goedkoper als je het aan de andere kant van de plas besteld, loop je alleen risico op invoer.

Volgens mij is er uiterlijk geen verschil tussen de "oude" en "nieuwe" OS70... alleen de zuiger is dikker dacht ik.

Groetjes,

Richard

Kijk Richard, bij jouw gaat het de goede kant op. bij mij dus niet, en ik vind een 91er leuk maar de geldbeurs niet.
Wat betreft die70er, da's meer in mijn richting. Maar aan de buitenkant is het dus totaal niet te zien of je een ouwe of een nieuwe krijgt.........
Na ja, eerst maar een bij je komen kijken hoe je nieuwe speeltje vliegt.
groetjes

Weet iemand soms waar je nog onderdelen kunt kopen van de motor os max sf 61 ??

Zo, dat is een oud draadje ! zoek je een lager of een onderdeel ?

Lagers van OS kun je doorgaans bij Biesheuvel, Sanders, SKF, of elders halen.

Neem het oude lager mee.

Ik zoek een cilinder kop van OS Max 61 sf en zou deze het zelfste zijn als OS Max 61 RF ? buiten dat de kop rond is

@gweets
Is eigenlijk een vliegtuigdraadje... anders nieuw posten of laten verplaatsen.

Beste bron voor onderdelen blijft de USA, met name e-baai.
Geduld hebben. Vaak prijzig, soms ook niet.

Je zou er vanuit kunnen gaan dat de RF kop ook past.
Enige is dat de poort naar achteren staat.
SF en RF hebben beiden het zelfde vermogen. De RF (rear flow) is bedoeld om de resonatiepijp in de romp te kunnen bergen.

Staan regelatig gebruike en nieuwe .61 RF/SF. Soms goedkoper.
Soms tref je ook motoren op de fora van onze Oosterburen, tegen zeer schappelijke prijzen.

Google zoeken op: os spare parts

Mail deze eens?
OS MAX and Four Stroke Model Engine Parts
27704000 61SF-RF CYLINDER HEAD (DISCONTINUED)
Even de zoekfunctie gebruiken...

Laatst bewerkt:
Back