Lagers vervangen OS 46 AX

Ik heb net het hele verhaal doorgelezen.
- Volgens mij maakt de brandstof niet uit; alles wat je noemde is prima kwaliteitsbrandstof.
- vocht kan wel een probleem zijn. Of in je brandstof (omdat er vocht in de brandstof komt in de tank of in je kan), of in het vliegtuig als je hem niet gebruikt
- je zegt dat de motor rijk is afgesteld (waarom heel rijk trouwens??), maar is dat tijdens de vlucht ook zo? En op het einde van de vlucht? Controleer dus ook de afstelling op het einde van de vlucht en in verschillende houdingen van het toestel. Als je het niet zeker weet kun je ook een ervaren brandstof vlieger eens vragen tijdens een vlucht te luisteren.

Een OS46 is bullet proof zou ik zeggen; de lagers vervangen is dus prima; al is het maar om daarna uit te vogelen wat er nu toch echt aan de hand is.

Succes!

Volkert

Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak heb kunnen vinden.
Ik heb de tank nu ook uitgebouwd, en wat zie ik, de viltclunk zat boven voor in de tank vast !

Ik denk dat tijdens het vliegen de motor een te arm mengsel krijgt aangeboden waardoor deze te heet wordt. Hierdoor ontstaat nitro-oxide die de motor binnen laat roesten.

Aan de brandstof ligt het niet, gebruik al jaren Klotz en heb nu Coolpower getest, beiden met het zelfde resultaat.

Verder is mij opgevallen dat het roesten bij gebruik van Coolpower eerder optrad dan toen ik Klotz gebruikte, maar ik denk niet dat dit veel zegt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat tijdens het vliegen de motor een te arm mengsel krijgt aangeboden waardoor deze te heet wordt. Hierdoor ontstaat nitro-oxide die de motor binnen laat roesten.

Dat klopt, na het afslaan van de wordt je motor van binnen gefrituurt in een mengsel van zuur. Probeer de motor altijd na de vlucht even stationair te laten draaien tot hij is afgekoeld, dan heb je altijd voldoende schone olie in de motor.

Back