Lama V3 schiet naar achter bij opstijgen

• Topicstarter Topicstarter peterhattem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien is het wel handig om een paar foto's te maken en die te plaatsen, heb namelijk het gevoel dat er iets anders aan de hand is dan simpelweg een afstelling.

Lijkt erop dat de twee schroefjes van de onderste rotorophanging niet in de gaatjes vallen die in de buitenste holle as zitten. Daardoor kan het geheel (swashplate en onderste rotorophanging) omhoog gaan waardoor je swashplate scheef gaat staan en het lijkt of je servo-stangen te kort zijn.

Peter,

Lijkt mij inderdaad handiger om een fotootje te maken.
Heb inmiddels aardig wat v3 en v4 voor mensen afgesteld maar dit kan niet simpel weg een afstel probleem zijn.
In de as zitten een paar gaten, deze worden gebruikt om de bladhouder en de swash op z'n plaats te houden, zo dat ze niet naar boven kunne schuiven
Even de schroefjes eruit draaien en je servo armpjes loskoppelen, daarna het geheel van swash en bladhouders zo ver naar beneden schuiven dat je het bovenste gaatje in de as net kan zien. Gaatje op lijden met de bovenste schroefgaten en voorzichtig vastschroeven.
daarnaar de onderste.
Zo bliijft het geheel zitten en kunnen de bladen niet naar boven schuiven.

Ik heb even een afbeelding van de onderdelen toegevoegd waarin je duidelijk de bedoelde gaten ziet zitten

81214a2b5f94f1748.jpg

81214a2b63d6925fe.jpg

ik hoop dat ik je op weg heb kunnen helpen....

O Ja .. dat vergeet ik, daarnaa alles natuurlijk terug plaatsen en de hele boel waterpas zetten met de lengte van je servo armpjes.
In eerste instantie NIET met de schuiven op je zender, das de fijn afstelling.
Voor het afstellen van je 4 in 1 ( waar de motoren en de servos aan vast zitten geschoven) verwijs ik je naar de sticky via deze LINK

Gr
Ferdy

Laatst bewerkt door een moderator:
Een kennis van mij had het zelfde probleem, zo uit de doos Bij het opstijgen wilde de heli ook alleen maar naar achteren.
Heb toen ook naar de swashplate en servo's gekeken en kwam tot de conclusie dat het schakelaartje voor de servo norm/rev niet goed stond

Ik werk nu in Nunspeet -> Zwolle/ Hattem..
Hmm, als jij nu eens voor een warme hap zou zorgen ;)

Dan kan ik t ding eens helemaal nalopen en je vlieg instuctie geven.

Laatst bewerkt:
Ik heb, zoals Ferdy zei, gecontroleerd of de schroefjes op de goede plek zaten. Dat zaten ze niet, maar nu i.i.g. wel. Na het zo goed mogelijk recht zetten van de swashplate ben ik nu bezig met de fijnafstelling d.m.v. de trims en de stelschroefjes op de 4-in-1. Ik kan hem een beetje in de lucht houden, maar zodra hij om is gedraaid in de lucht, ben ik m'n oriëntatie kwijt en zet ik hem snel weer neer. Ik heb binnen te weinig ruimte om goed te kunnen oefenen en te corrigeren, daarom houd ik em dicht bij de grond. Ik zal eens op zoek gaan naar een klaslokaal of gymzaal waar ik een beetje kan oefenen. Misschien is het nu verstandig om dit topic te sluiten, het hoofdprobleem is nu wel opgelost. Iedereen heel erg bedankt!!!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back