Hallo mensen !
Als volledig nieuw lid van het forum heb ik wat zitten bladeren en lezen.. erg veel interessante dingen hier ! Ik heb sinds een maandje een Lama v4 Upgrade. Leuk ding ! Vlieg er graag buiten mee als het (zo goed als) windstil is.. binnen gaat snel vervelen als je in de te beperkte ruimte alleen maar wat hovert en op en neer/rondjes vliegt.
Nou heb ik een vraag.. ook al wat gezocht hier op het forum, maar kan er (nog ?) niets over vinden (of slecht gezocht natuurlijk). Ik wil de volgende rotorbladen bestellen voor de Lama.. iemand er ervaring mee ?? Het zijn Phase II Acro bladen; zou outdoor een verbetering moeten zijn: voor indoor adviseert men Extreme bladen.
M-W-Modellbau | Rotorblätter Acro Glasfaser Gelb | online kaufen
Over de standaard bladen ook nog een vraag: ik lees dat deze eigenlijk vrij moeten kunnen scharnieren in horizontale richting. Als ik dat doe vind ik de heli erg wiebelen (in de staart).. als ik de bladen vast zet (en ze dus alleen nog moeilijk kunnen scharnieren) en uitricht is de heli wel stabiel. Wat is nou eigenlijk de bedoeling ? Scharnieren, of vastzetten ?
Dan heb ik zelf al wat zitten experimenteren met de stabilisator bovenop.. heb gemerkt dat je de gewichtjes naar binnen kunt schuiven; deze leg je dan aan tegen het omgebogen stangetje aan: scheelt 1cm. De heli wordt hierdoor wat wendbaarder, maar is iets minder stabiel. Iemand hier ervaring mee ?? Wil ipv de standaard versie deze kopen (is 18cm ipv 21cm):
M-W-Modellbau | Paddelstange Tuningzubehör | online kaufen
Dan de laatste vraag.. ik merk dat de grens van kunnen voor mijn Lama nog niet bereikt is: boven- en onderblad sukkelen nog niet van ellende tegen elkaar aan als ik gek doe
. Hoe kan ik zorgen dat er iets meer snelheid in het Heli'tje komt ? Ligt dit aan de hoeveelheid beweging die de swashplate aankan, en is een grotere slag van de servo (dus een ander heveltje er op) voldoende om meer verplaatsing te maken ?
Verder dan de bovenstaande veranderingen wil ik trouwens niet gaan met de Lama; wil graag over een tijdje een Honey Bee FP2 kopen, lijkt mij een logische stap in het vlieggebeuren (heb alleen (veeeel) ervaring in het benzine-rc-auto's gebeuren.. maar dan mis je toch (minimaal) 2 kanaaltjes op je zender).
Een hoop vragen... hoop dat iemand zich de moeite wil doen om er even op in de gaan
Greetz, Martijn
Als volledig nieuw lid van het forum heb ik wat zitten bladeren en lezen.. erg veel interessante dingen hier ! Ik heb sinds een maandje een Lama v4 Upgrade. Leuk ding ! Vlieg er graag buiten mee als het (zo goed als) windstil is.. binnen gaat snel vervelen als je in de te beperkte ruimte alleen maar wat hovert en op en neer/rondjes vliegt.
Nou heb ik een vraag.. ook al wat gezocht hier op het forum, maar kan er (nog ?) niets over vinden (of slecht gezocht natuurlijk). Ik wil de volgende rotorbladen bestellen voor de Lama.. iemand er ervaring mee ?? Het zijn Phase II Acro bladen; zou outdoor een verbetering moeten zijn: voor indoor adviseert men Extreme bladen.
M-W-Modellbau | Rotorblätter Acro Glasfaser Gelb | online kaufen
Over de standaard bladen ook nog een vraag: ik lees dat deze eigenlijk vrij moeten kunnen scharnieren in horizontale richting. Als ik dat doe vind ik de heli erg wiebelen (in de staart).. als ik de bladen vast zet (en ze dus alleen nog moeilijk kunnen scharnieren) en uitricht is de heli wel stabiel. Wat is nou eigenlijk de bedoeling ? Scharnieren, of vastzetten ?
Dan heb ik zelf al wat zitten experimenteren met de stabilisator bovenop.. heb gemerkt dat je de gewichtjes naar binnen kunt schuiven; deze leg je dan aan tegen het omgebogen stangetje aan: scheelt 1cm. De heli wordt hierdoor wat wendbaarder, maar is iets minder stabiel. Iemand hier ervaring mee ?? Wil ipv de standaard versie deze kopen (is 18cm ipv 21cm):
M-W-Modellbau | Paddelstange Tuningzubehör | online kaufen
Dan de laatste vraag.. ik merk dat de grens van kunnen voor mijn Lama nog niet bereikt is: boven- en onderblad sukkelen nog niet van ellende tegen elkaar aan als ik gek doe

Verder dan de bovenstaande veranderingen wil ik trouwens niet gaan met de Lama; wil graag over een tijdje een Honey Bee FP2 kopen, lijkt mij een logische stap in het vlieggebeuren (heb alleen (veeeel) ervaring in het benzine-rc-auto's gebeuren.. maar dan mis je toch (minimaal) 2 kanaaltjes op je zender).
Een hoop vragen... hoop dat iemand zich de moeite wil doen om er even op in de gaan

Greetz, Martijn