ok, zal wel foutje van mij zijn dan, zal wel auto corrigeren denk ik...
maar hoe heb jij je lama op je mx12? ik heb hem ook, maar mij werd verteld dat dat niet kon...
Ik heb op de zender een heli programma gekozen met servo type normal 1 servo, omdat in beginsel er maar één servo aangesproken wordt bij nick en roll, in tegenstelling tot CP heli's, waar minstens 2 maar meestal 3 servo's tegelijk in actie komen.
Ik heb op de zender 2 mixers gemaakt. Een voor nick en een voor roll.
Bij de eerste mixer heb ik ailerons naar throttle gemixt met een offset op 0 en + en - 40%. Dit moet je echter gevoelsmatig instellen. Deze heb ik vervolgens op de schakelaar links voor gezet.
Bij de tweede mixer heb ik throttle naar ailerons gemixt voor roll. Ook weer offset op 0 en + en - 40%. Ook deze heb ik op de schakelaar links voor gezet. En ook deze waarden moet je even gevoelsmatig instellen.
Als je nu de schakelaar op off hebt staan en je drukt de rechter stikck naar voeren, dan zal alleen de linker servo (van achteren naar voren gekeken) reageren. Zo zal, wanneer je de rechter stick naar links of rechts drukt, alleen de rechter servo (ook weer van achteren naar voren gekeken) reageren.
Als je de schakelaar vervolgens op on zet (naar je toe) en je beweegt de rechter stick vaan voren, achteren, links of rechts, dan zul je zien dat er twee servo's reageren, waarvan eentje behoorlijk veel en de ander minder.
Dit kun je ook weer terug vinden in het kanaaloverzicht. Daar zie je de pijltjes van kanaal 1 en 2 (nick en roll) bewegen.
Willem.