lamborghini c1 cat "opvoeren"

  • Topicstarter Topicstarter jeffrey99
  • Startdatum Startdatum
De 2 liter heb je er wel vlot door heen hoor...

moet je maar eens de motor zonder plug met je startmotor ronddraaein en gasgeven... dan heb je een mooie fontijn.. :D

leg iig een dubbele laag op je bodem en wanden.
Een flip met 60 - 70 km laat zefs een sterke epoxyboot scheuren.

Ik hoop dat je een 24volts startmoter hebt, anders is de kans groot dat je de motor niet rondkrijgt.
Ik gebruik een 24 volts startmotor en kreeg me motor ook soms rottig rind.

kijk voor informatie over powerboten eens op http://www.xtremercboats.com/phpBB/index.php
Daar zitten modelbouwers die goede informatie kan geven over boten en zwaardere motoren.


groetjes,

John
 
Veel succes met je Cat.

Mijn C-1 CAT gaat de verkoop in. Wil toch wat groter, beter en sneller natuurlijk!
 
vind ik nogal dure verkwisting :D
waterinlaat-radiobox-antenne-roer zijn vandaag geinstalleerd.
normaal in de loop van de week ga ik beginne met het motortje in te lopen. als men starter het rond krijgt... :?:
is 1 dat ik had gekocht voor men cat met 3.5cc k&b.
rompje is momenteel in handen van een vriend. eens ik wat ben gerecupereerd van de momentele kosten is dat men volgende werk 8)

ja bedankt. ik denk wel eenmaal nu men c1 cat in orde is ,genoeg snelheid zal behalen :wink:

grtz
 
dat komt normaal gezien wel snor :wink:
jij hebt al wat ervaring met de cmb, enige afsteltips :?:

grtz
 
afgezien het feit dat de kans groot is dat bij de eerste keer volgas in 2en valt

zou ik de as vervangen voor en echte as en een echt roer
met een sturende as krijg je een hele hoop slijtage en vermogens verlies



Groeten Gerjan
 
2 liter inlopen maar..
ik laat mijn rossi motor z'n 5 liter inlopen en zeer rijk ook ... heel af entoe ff wat krapper maar niet meer dan 100cc.
voor mijn 5 liter zeer rijk en dan mag ie pas echt goed los gaan..
tot nu toe gaan al mijn nitro motoren erg lang mee.
en behouden goed hun vermogen...

ook een cmb zou ik zeer rijk en lang laten inlopen des te langer heb je plezier van dat ding...
(ook al houd de boot het niet zo lang)

greetz jaimy
 
Fuzzy zei:
heb je wat foto's van je ombouwwerk ???


John
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Mijn Cat heeft trouwens een nieuwe (blije) eigenaar.
Tijdens de verkoop ging ie nog wel even op zijn dak :oops:
Gelukkig na droogstarten, en een behoorlijke tijd proberen, deed ie het weer.

Misschien heeft hij wel wat aan jouw ombouw verhaal... (als het tenminste goed gaat :wink: )

Nu kan ik op zoek naar een snellere, en ik heb al wat op het oog!
 
PIR3lly zei:
Fuzzy zei:
heb je wat foto's van je ombouwwerk ???


John
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Mijn Cat heeft trouwens een nieuwe (blije) eigenaar.
Tijdens de verkoop ging ie nog wel even op zijn dak :oops:
Gelukkig na droogstarten, en een behoorlijke tijd proberen, deed ie het weer.

Misschien heeft hij wel wat aan jouw ombouw verhaal... (als het tenminste goed gaat :wink: )

Nu kan ik op zoek naar een snellere, en ik heb al wat op het oog!




Ik las het op Xtreme... ;)



John
 
ja, niet al teveel tijd gehad om te antwoorden met men werk...
nou, in 2'en gaat ie zeker niet gaan, de boot is stevig genoeg :wink:
en die originele as is vervangen samen met de motor.
is een gelagerde van graupner, 5mm.
heb hem hierjuist gewogen, 3.5 kilo. mits nog enkel aanpassingen zal het gewicht maximaal 4 kilo bedragen. :)
voor te sturen heb ik een hydroroer van graupner, dit heb ik met een tijdelijk "verlengstuk" achter men prop geplaatst. ziet er niet mooi uit maar is stevig genoeg voor zen doel.
ik moet nog een tijdje wachten eer ik 1 kan frezen uit alu...
foto's heb ik, maar hoe moet je ze posten?

PIR3lli, wat heb je op het oog mis.? :)
 
Hai Jeffrey,

Ik zie dat je een "Goudkop" CMB hebt... ( ik heb de zelfde )
Dit model is al erg oud.. hierna kreeg je de groenkop, de paarskop en de roodkop.
Ik hoop niet dat je hiervoor de hoofdprijs hebt betaald....!!!

Ik zie in je boot geen drijfvermogen.
Dit doe je met poolnoodles ( te koop bij Intertoys ) en die prop je in je boot.
Dit is voor als je boot omslaat of een schade oploopt, dan zinkt hij nml niet.

Heb je autobailers in je boot gemaakt.? Deze zijn er voor dat als er water in je boot komt, deze via de autobailers er weer uit loopt.

groetjes,

John
 
heb hem samen met uitlaat 200 euro betaald.
ik ben niet op de hoogte van de prijzen maar vond dit toch shappelijk :?:

dat drijfvermogen heb ik liggen...
zo'n "gaatje" moet ik nog maken. de 2 originele heb ik dichtgemaakt,
vond ze niet echt te betrouwen...

wat vind je van het geheel?
de hoek van de as gaat de snuit wel naar beneden houden :?
 
heeft er iemand tips voor het afstellen van de cmb?
heb hem effe draaiende gekregen, maar daarna :?
ben begonne met de naft 1 slag open te zetten...?
 
Hai Jeffrey,

Op zich ziet het er leuk uit... alleen.
Ik denk dat je roer opzij geblazen gaat worden. Het is een plastic roer.
Kan je de strut stellen ( omhoog en omlaag ) ?

Over je motor:
Draai je hoofdsproeier 3 slagen open.
zet de andere in het midden ( vast )
Blaas door je brandstofslag of er een goede doorspoeling is.
Heb je tankdruk gebruikt ?
en heel belangrijk heb je je motor gekoeld ?
Dit is makkelijk te doen door een colafles te nemen, en gaatje in de dop maken, slang er door heen(liefste met een koper pijpje) en zo met een slang naar je koelkop.
Vergeet geen gaatje in de fles te maken, anders loop het er niet uit (vacuum).

haal bij het starten even je plug er uit, en start met de startmotor, geef gas ( pompend ) en kijk of er brandstof uit het gaatje van de plug komt.

Plug er in en starten.

Hou er rekening mee dat het mengsel erg rijk moet staan. ivm het indraaien ( dit doe je niet op de kant, maar in het water of met een grote vliegtuigprop )

Tip: als de motor op de kant na het indraaien, goed reageerd, moet je hem rijker zetten als je het water in gaat ;)

John
 
aan dat van het roer had ik nog niet gedacht, ik zie wel wat de eerste test
zal brengen...
strut kan ik niet verder afregelen, het midden van de prop
komt wel mooi gelijk met het onderste van de drijvers.

ok, zal eens beginnen met die afstelling.
tankdruk heb ik momenteel niet, is tankje van de originele c1 cat.
de 2e nippel daarvan (waarop darmpje uitlaat opzit) heb ik toegesmolten.
ja heb koeling gebruikt, dmv: tuinslang->kurk met daardoor alu buisje-> darmpje naar cinlinderkop.

bedankt voor de tips

grtz
 
PIR3lly zei:
Niet alleen op het oog, maar ook al thuis staan (en mee gevaren):
http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=10084

Dit is echt zooooo anders dan een C-1 Cat. Echt niet te vergelijken, wat een power!

Maar ik ben echt nog steeds benieuwd naar de foto's van jou gepimpte C-1 Cat!!!

Zie hier:
jeffrey99 zei:

btw,mooie cat pir3lly
 
Back
Top