land rover Defender

Goeden avond modelbouw vrienden,

Graag wil ik hierbij mijn nieuwe project voor stellen. het is een Land rover Defender op een tamiya Xc chassis.
Ik heb de tamiya pajero gekocht en de achteras naar achteren gezet. Op de draaibank heb ik een bus gemaakt om de cardan as te verlengen.
De carrosserie heb ik gevonden op marktplaats.

Verder zal er verlichting op gebouwd worden en alle toebehoren om er een echte land rover van te maken.

hier zijn alvast een paar foto's

Foto-OPGOEEOD.jpg

Foto-8MZ8KYSJ.jpg

de volgende keer komt er een foto van de bus die ik gedraaid heb voor de cardan.

Hey Norbert,

Mooie Range, tenminste een rc auto waarvan er geen tien in een dozijn zijn. Enkel de voorbumper ligt me niet zo, maar ja das natuurlijk mijn smaak he.

Mvg Jan

Hey Norbert,

Mooie Range, tenminste een rc auto waarvan er geen tien in een dozijn zijn. Enkel de voorbumper ligt me niet zo, maar ja das natuurlijk mijn smaak he.

Mvg Jan

Ja, dat ben ik met je eens maar de bumper die er voor komt is nog in aanbouw. Deze wordt van aluminium gemaakt. Op de foto is nog de bumper van de tamiya pajero te zien.

Groeten Norbert Kok

Heb je ook kogellagers erin zitten? Die had ik niet in mijn xc gestopt destijds maar daar heb ik nu spijt van... Het slijt redelijk snel (en niet alleen de glijlagers maar ook de assen!!!). Verder een mooie kap!

Hallo,
mooie wagen is het, alleen vind ik de wielen te klein lijken!
het is alsof je er 1:9 wielen onder moet zetten.
Maar dat moet je zelf weten.

Mvg,

Marijn

Wielen zijn qua schaal wel goed, misschien een setje iets grotere banden..
er zijn al velen jou voorgegaan met deze kap op dit chassis. Het is echt 1 van de mooiere varianten van een kap op het xc chassis

ik wil mij eerst even bedanken bij jullie voor de leuke reacties die er gekomen zijn.

Ik heb er nog geen kogel lagers in zitten,maar het is wel de bedoeling deze te monteren. dit doe ik echter op het einde van het hele project. Ik wil eerst zien dat ik het hele project goed afrond daarna komen de verbeteringen.

De wielen lijken op de foto's klein maar passen er echt goed onder. ook hier wil ik later de velgen monteren van de tamiya hummer. Deze velgen kun je makkelijk veranderen in orginele land rover velgen. door over later meer.

Op de volgende foto is het interieur passend gemaakt op het XC chassis.

Foto-QTKTRKX7.jpg

Hier kun je de bus zien die op de draaibank gemaakt is voor de verlenging van de cardan as.
Foto-8ILCEABS.jpg

Dit zijn de bevestigings beugels aan de achterkant waar aan de carrosserie wordt bevestigd samen met de achter bumper.
Foto-OAMNIOMW.jpg

Foto-DKWK3ZVQ.jpg

Om ook de voorkant van de carrosserie goed en stevig te monteren heb ik de bevestiging van de orginele pajero kap na gemaakt van aluminium en bevestigd met 2 m2 boutjes aan de laro carrosserie.
Foto-LFIIPOQX.jpg

De reden waarom ik ook de pajero gekocht had is omdat er 2 mooie extra verstralers bij zitten die ik wederom voor de land rover kan gebruiken.
De verlichting is ook in de koplampen gemonteerd.
Foto-BRZPL4A7.jpg

Prettige feestdagen en tot de volgende update.
reacties ,vragen en tips zijn altijd welkom.

Ik heb vandaag weer even tijd gevonden om weer aan mijn auto te werken.
Als eerste heb ik de voor bumper verder klaar gemaakt en ook maar even gespoten.
Foto-NNFNVG6S.jpg

Tevens heb ik er een sleep oog aan gemaakt.

Verder heb ik nog een bullbar gemaakt.
De bullbar is van messing gemaakt. Het is van 4 mm rond massief gebogen en de staanders zijn van 4x8 mm messing gemaakt. toen was het goed uitlijnen en vast zetten met spijkers. Nu kon ik alles in 1 keer solderen en alles weer rustig aflaten koelen.
Foto-YUKHYREM.jpg

Foto-MZEI4ZVR.jpg

Dit is het resultaat na een paar uurtjes werken. Nu eerst nog de bullbar zwart spuiten en de verstralers monteren.
Foto-UITALO86.jpg

Foto-QNQRSL7K.jpg

De volgende keer ga ik verder met de lucht snorkel.

Groeten Norbert Kok

Bedankt voor de komplimenten Diederik.

Vandaag ben ik maar even gaan rijden. de grond was goed bevroren dus komt er nu ook nog niet veel zand in de lagers. De kogellagers zijn besteld dus de auto moet toch nog weer helemaal uit elkaar om de glij lagers te vervangen. Daarom toch maar even nog gereden.

Twee foto's van de land rover defender, in zijn element.
Foto-TH6MZ7LB.jpg

Foto-PZMNUH7B.jpg

Verder denk ik er over om een truck puller te monteren. deze motoren hebben meer kracht en draaien niet zo snel.

Hoi Douwe,

Ja die wielen had ik ook al gevonden, Goed dat de dollar laag staat,ha,ha,ha!!
Maar die zijn mij toch een beetje te duur.
ik heb op het duitse modelbouw forum een goedkopere oplossing gevonden.
Tamiya velgen van de Hummer zijn makkelijk te veranderen tot land rover velgen.
dan hoef je alleen nog maar de sleufen in de velgen te fresen en wit te spuiten.

Groeten norbert

hallo
mijn complimenten voor de laro,
banden van een tamiya ford high lift misschien om de hummer velgen plakken,het is maar een idee,
zie modellbau-seidel.de
en daar kan je ook de lange vw touareg aandrijfas kopen,
mvg markioo

Defender

Hallo Norbert

Prachtig werk !!

Ik zie ze al een tijdje op Tamiyaclub. Heb jij een goed adres waar ik die auto met Defender body nog kan kopen ?

Mvg

Het chassis is van de mitsubitshi pajero van Tamiya. Let op dit is wel de korte wielbasis dus zul je de cardan moeten verlengen. Wil je dit niet neem dan de WV Touareg van tamiya.
ik heb voor de pajero gekozen omdat er hier 2 mooie verstralers bij zitten.

De body heb ik stom toevallig op marktplaats gevonden maar er staan er ook weleens op E-bay. kijk dan vooral op ebay duitsland, daar staat veel meer op. kijk bij modellbau en voer dan land rover in. Succes!!

doe mij maar een pb-tje als ik voor je mee moet kijken,

groeten Norbert

Hoi Norbert,

Heb een klein vraagje, hoe heeft u het sleepoog gemaakt, het oogt zeer realistisch en zou ook goed staan op mijn model

Hallo Jan,

het sleepoog is gemaakt van messing. Eerst de messing draad gebogen in de vorm en op maat gemaakt. Daarna 2 stukjes messing buis op de uiteinden gesoldeerd. dit geheel met de dremel(proxxon minimot) mooi gelijk geslepen.

Nu een stukje messing buis op maat maken dat er precies tussen past. Op dit stukje buis een 2 mm messing draad solderen zodat je een T vorm hebt. Voordat je deze draad er op soldeerd, wel even 2 mm schroefdraad er op snijden.

Nu voeg je het geheel samen door een messing draad door de buis te voeren. Door de schroefdraad kun je hem nu zo op de bumper schroeven.M2 moertje er achter voor de zekerheid en hij zit vast.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want ik heb er geen foto's van maar anders maak ik er nog wel een. En maak dan foto's

Groeten norbert kok

Back