land rover Defender

Vandaag heb ik weer een beetje aan mijn laro gewerkt. ik heb de lucht snorkel gemaakt.
Deze bestaad uit een plastic buisje, twee ABS plaatjes voor de zijkant aan de auto.
De bovenkant is op de draaibank gemaakt en is ook van plastic.

De voorbeelden van accesoires haal ik van de land rover site.

Foto-GISY8COF.jpg

Foto-GJDWHEU6.jpg

volgende keer ga ik verder met de bouw van de imperial.

Groeten norbert

Hallo Norbert Kok,

Ja ik denk wel dat ik het door heb :rolleyes:,
Lijkt me haalbaar om het zelf maar eens te proberen, ben momenteel bezig aan een leger truck en heb er een viertal nodig. Maar op de manier waarop u het doet lijkt het me goed te doen. Bedankt voor de info.

Luchthapper is trouwens goed gelukt, mischien nog een dakrek??? Beetje in camel trophy stijl (jerrycans, rijplaten, reservewiel.... wat ook niet mis zou zijn is zo'n "beschermgrill" die in de bullbar zit en de koplampen beschermd.

Mvg Jan

Vandaag had ik vrij, dus kwam bij mij het idee om maar eens door de sneeuw te rijden.
Voor ik naar buiten ging toch maar even het fototoestel nee genomen.

Foto-OGJR3T6F.jpg

Foto-ZHYGTMIT.jpg

groeten Norbert

Hallo Norbert

Op het eerste gezicht zou je zeggen dat het een schaal 1:1 is,perfect in één woord.
Ik mis alleen de sneeuwkettingen,of maak je die ook nog?

suxes met de verdere bouw en zie hem nog wel op de clubavonden.

Gr.Joop

Toen ik de eerste keer dit topic zat te lezen dacht ik ook steeds meer aan een schaal 1:1 vanwege de prachtige detaillering.
Klasse gedaan, mooie foto`s in de sneeuw :D

hier ben ik weer met een aantal kleine vorderingen aan mijn Laro
als eerste heb ik een truckpuller gemonteerd. Ook is de verlichting nu werkend gemaakt.
Verder heb in de ontvanger veilig en stof/ zand vrij in een doosje verpakt zodat deze geen last krijgt met de modder.Om toch minder modder/ zand binnen te krijgen heb ik een strook rubber om het chassis gelijmd. de rubber strook sluit nauw aan de carrosserie en het scheelt aanzienlijk.

Dit is de plank om de auto te transpoteren. De steunen zitten onder het chassis en de wielen zijn vrij van de plank
Foto-Q48D6IKQ.jpg

Alu onderrijbeveiliging of wel een carter beschermingsplaat
Foto-ULDWF8U7.jpg

werkende koplampen en verstralers
Foto-TCRRQH4F.jpg

ik heb nu een goed voorbeeld van een imperial en die is nu in de maak.
Deze wordt geheel van messing gemaakt.

tot de volgende keer.

Groeten norbert

gisteren avond kreeg ik een idee om mijn land rover defender om te bouwen naar een defender G4.
Dus moest de kap kompleet gestipt worden om gespoten te kunnen worden.
de onderdelen die nu van chrome zijn moeten mat zwart gemaakt worden en de carosserie moet dus oranje worden.Vanmorgen maar vroeg dus begonnen met de makeover.

De onderdelendie zwart moeten zijn.
Foto-BZ7AXLUG.jpg

Oranje!!
Foto-BQCGIJIZ.jpg

En weer kompleet samen gebouwd.
Foto-8TKGUVO8.jpg

Vanavond maar meteen even wezen rijden in het terrein samen met mijn vriend Thomas, hij heeft een pajero.
Foto-NIQOECH8.jpg

Foto-JURSJMGH.jpg

Ook een land rover komt wel eens vast te zitten.
Foto-EJLRG8KA.jpg

En weer thuis.
Foto-WGXGKMDJ.jpg

Groeten norbert Kok

Erg mooi en netjes gemaakt ! Zo heb ik ze graag.
Ik vind alleen het oranje niet passen bij deze generatie Land Rover.

Alleen de echte land rover fans weten wat de G4 nou werkelijk allemaal presteert. Tik maar eens op google in !
Ik vindt het super leuk uitzien en voor de kenner zit er een hele uitleg achter , toch ?;)

imperial

Ja dat klopt, de G4 is wel interesant en mooi om te zien.

Maar nu ga ik weer even verder met een paar kleine vorderingen aan mijn laro.
Allereerst heb ik een schop gemaakt. Die komt wel van pas als je in het terrein gaat rijden.
Foto-D4LE3CE8.jpg

Vandaag ben ik eerst even bij een modelbouw collega op bezoek geweest. Hij vertelde mij dat ik de imperial beter van RVS kan maken dan van messing. Ik wist niet dat je RVS ook kan solderen. Dus meteen maar even proberen bij hem in de werkplaats.
Daarna weer naar huis en meteen maar begonnen met de imperial.
Het is wel een rottige klus hoor al die stangetjes op maat maken en solderen. Na veel passen en meten is dit het resultaat tot nu toe. Voorop de imperial waar nog een lege ruimte is komen 4 daklampen. De imperial is nu zover klaar dat hij morgen gespoten kan worden.

Foto-ANQEQ77W.jpg

Foto-EDTDVO6F.jpg

tot de volgende keer

Ik denk dat je ook eens bij Tamiyagekken.nl moet kijken!
Als je scalers van deze klasse kan bouwen, dan zal je daar ook goed op je plek zijn!

heey norbert

ik zat er ook al een tijdje aan te denken om mijn defender tangiers orange te spuiten( ga ik nu zeker doen, ziet er gaaf uit) heb nog een spuitbus. ik wil ook al een lange tijd een roofrack maken, ik zou graag een keer bij je komen kijken, en wat vragen stellen, want dit is de 1e keer dat ik zoiets doe

groetjes jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jasper,

Kom maar langs hoor , ik zie dat jij hier in de buurt woont. Ik wil je wel helpen hoor met een roofrack.
Nu heb ik een vraag aan jou: Waar ga jij rijden met de auto. ik ga veel rijden in Losser in de Zandbergen maar misschien weet jij ook nog een mooie locatie. De auto houd erg veel van zand,modder en water.

Ik heb vandaag nog even een trapje achterop de auto gemaakt zodat je nu op de imperial kunt komen. Ik hoop dat ik deze week nog de bestelling binnen krijg want daar zitten nog 4 verstralers bij die op het roofrack gemonteerd moeten worden.

Ook heb ik 2 zandplaten gemaakt en deze aan het roofrack gemonteerd.
foto's komen morgen wel.

groeten Norbert kok

hoi norbert,

ik heb helaas nog geen onderstel,:(maar wil misschien voor mijn verjaardag een axial ax10 kopen en op een tcs x-trail chassis zetten.
mischien is het leuk om een stukje bij de dinkel(lutterzand, de lutte) te rijden.;)
waar heb je het rvs voor het roofrack gekocht?, want dan kan ik dit vast kopen.
kwam laatst op ebay dit tegen, http://cgi.ebay.com/RC-rock-crawler-stickers-decals-HPI-Axial-tamiya-CR-01_W0QQitemZ160303100865QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_RadioControlled_JN?hash=item2552cf33c1&_trksid=p4634.c0.m14.l1262&_trkparms=%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A30 must have voor een g4

groetjes jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Back