land rover Defender

ja die ken ik !!! het emblemen set voor de LR DT5 en verstralers zijn onderweg.
Ik hoop ze voor het weekend hier te hebben want dan kan ik met de pinksterdagen verder bouwen.

Groeten norbert

@jasper: dat is inderdaad een mooi stickervel. je hebt een pb-tje van mij!

zo daar ben ik weer met een paar kleine nieuwtjes.
Ik heb stickers besteld van G4 Challenge. De eerste jerrycan heeft zijn plaats op het dak gevonden. De houten plaat van het roofrack is grijs geschilderd.

Tja,...en nu wachten op de rest van bestelling die nog moet binnen komen.
Foto-FEKFNJ4R.jpg

de auto staat nu op duitskenteken. het is het zelfde kenteken dat ik zelf op mijn laro had in duitsland.
Foto-M6RMDSXW.jpg

Foto-ZAMKF4DH.jpg

thomas zijn pajero zat vast.

Hallo scale off-road vrienden,

op tweede pinksterdag nog maar even wezen rijden en wederom mooie foto's gemaakt.
Na thuis komst ben ik maar eens begonnen met het schoonmaken van de auto.
Ooohhh jeeee!! wat een elende!! het zwakste punt van het XC chassis is bij velen wel bekend. De plastic buis waar de stuurstang door loopt in het chassis begint te "vreten".
Gevolg de auto wil bijna niet meer sturen. Na de schoonmaak heb ik dus maar besloten om de stuur inrichting om te bouwen. Er komt nu een kogel gelagerde as in. De onderdelen zijn besteld bij Bauteil 1 in duitsland.

nog even 2 foto's van de pinksterdagen.
Foto-HVX4HLY8.jpg

Foto-PRHI7ZS8.jpg

komend weekend vervolg van de type plaatjes en verstralers opbouwen.
groeten , Norbert

Zoals gezegd, de post heeft mij deze week weer blij gemaakt. De typeplaatjes zijn binnen gekomen en het stickervel.
De type plaatjes zijn van foto ets. het schilderen ging als volgd. De dieper liggende kleur op het plaatje aanbrengen en helemaal bedekken met verf. Daarna het plaatje omdraaien op glad papier en draaiende bewegingen maken over dit papier. Hierdoor gaat de verf weer van de letters maar het diepere gedeelte blijft bedekt met verf.

Foto-64DGR6KC.jpg

stickervel uit Engeland
Foto-JIOIECD3.jpg

het resultaat zit al op de auto
Foto-YIRT6RWK.jpg

Foto-NHEJFLGF.jpg

Foto-DOLKISJR.jpg

Foto-SCRFE3ZR.jpg

De verstralers die ik besteld had zijn niet zoals ik het wilde hebben dus die worden ook nog niet gemonteerd. Eerst weer op zoek naar verstralers van ongeveer 19mm diameter. wie er een tip heeft laat het mij dan even weten.

Groeten ,
Norbert kok

SO...

Das mooi!

Ziet er goed uit...en dat kleurtje is zeker niet mis! ;)
Mooi met al die details!
Echt vet..(heb je ook een filmpje van de auto...zo neit, moet je eens maken als je wilt..kan erg mooi morden..!)

Aloha! :D

Ik ben zelf ook zeer tevreden met het resultaat. En filmpjes maken doen we altijd. ik weet alleen niet hoe ik ze op het net moet zetten maar dat zal ik nog eens uitzoeken.
Het Scale trailen bevalt mij zo goed dat er alweer een nieuw project op stapel staat.
Dit keer wordt het ook een land rover maar dan de Discovery type 3 eveneens in G4 challenge kleuren en details. Daar over zal ik ook wel weer een bouw verslag maken.

groeten Norbert

Hier ben ik weer met een paar kleine vorderingen aan de laro.
Ten eerste heb ik andere banden en velgen gemonteerd. De nieuwe banden zijn in diameter iets groter. Nu zijn de wielkasten mooi vol. De nieuwe velgen vind ik er ook mooier onder staan.
verder heb ik nog G4 stickers op de deuren geplakt. Door de vele regen van de laatste dagen kon ik het niet laten om vanavond nog even door de blub te rijden. Foto's spreken voor zich.
Foto-8JZGSBMP.jpg

Foto-8ELYB8EK.jpg

Foto-PN4JNV8A.jpg

Het was weer een avond vol avontuur!
groeten Norbert

Zoals al in mijn bouwverslag van de Discovery III verteld paste de lier die ik besteld had niet mooi voor deze auto. daarom heb ik vandaag de lier voor op de Defender gemaakt.
Het is een echt werkende lier met veel kracht.

Hier zie je de montage van de lier.
Foto-OWX77IX8.jpg

Op de volgende foto's het eind resultaat.
Foto-6AFJQG8N.jpg

Foto-XGJSCF8I.jpg

groeten Norbert kok

Norbert,

Dit is een zeer mooi project. Nu heb ik een vraagje; het naar achteren zetten van de achteras, wat houdt dat precies in; is het alleen een kwestie van het verlengen van de cardan of moeten er ook nieuwe bevestigingspunten komen voor de vering? Alvast dank.

Groeten,
Peet

De links van de achteras zal je dan zelf moeten maken van bv M4 tapeind!
Kleine verlengingen van de wielbasis kan je nog met de originele as opvangen, meer dan 3mm moet je de as van de de CC-01 Touareg gebruiken en die op maat maken!
Andere aftermarket assen doen het uiteraard ook goed!

De achterasophangingen van XC modellen zijn erg goed aan te
passen en te verbeteren, voor zit het altijd wat tegen:D

Dit klopt helemaal, de links gewoon zelf maken van M4 draadstang. de schokdempers komen nu voor de as te zitten. en niet meer achter de as.
De cardan as heb ik gewoon verlengt met een bus van messing op de draaibank gedraaid.
Heel gemakkelijk allemaal hoor! het steld niet veel voor.

Groeten Norbert

Back