Large scale Fokker DVII

Je zult de lucht eerst naar beneden langs de cilinderkop moeten forceren om het daarna erboven weer uit te laten komen

Dat kan misschien mooi met de "schaal" koelgaten Ralf :D Martin kwam met deze oplossing. Via deze gaten de lucht met flex-slang (geforceerd) naar de cilider voeren! Afvoer is geen probleem.

Er zijn in de datafile's legio voorbeelden van kisten die deze methode gebruikten.

Extra-koeling-01.jpg
 
Dank voor het plaatsen van de foto Teus! :thumbsup:
Stuk duidelijker zo, goed idee ook van die slang
Maar hoezo afvoer geen probleem? :confused:

Members, zou graag van jullie horen welke versie er gekozen wordt mbt de luchtafvoer
-kan ik tenminste ook weer verder met tekenen-
Sparing met gaas onder landingsgestel?? Ben er voor mijzelf over uit dat ik hiervoor ga :D
Nu jullie keuze nog (misschien handig als Lex zich ook aanmeldt op het forum, weten we ook wat hij ervan vindt :confused:)
Bij geen gehoor ga ik van deze opzet uit, nu kan er nog gereageerd worden

Heb intussen ook met wat Gamma-ply de neus even ruwweg gefiguurzaagd om te kijken of mijn tekeningen passen

P1010111~1.JPG


P1010112~1.JPG


P1010116.JPG


Verder de rompdeling verfijnd, je zult er op deze manier straks nauwelijks wat van zien :D
Laat aub even horen wie er voor een deling gaat en wie niet,
Voordeel van deze manier is wel een betere transporteerbaarheid, de gehele rompneus met motor, cabane en het landingsgestel zijn nu een stuk samen

Geloof me, heb wat tekeningen 1:1 geplot en het is ECHT GROOT ! :rolleyes:
Dus denk hier goed over na of je dit wilt of niet, nu kan het nog

newparts.jpg


voorpart.jpg


achterpart.jpg



Groeten, Ralf
 
Ziet er heel goed uit Ralf, :worship:

V.w.b. mijn keuze;

* Waarschijnlijk de deelbare romp. (komt nieuwe auto, moet eerst meten)
* Waarschijnlijk de Schlundt vertraging.

V.w.b. de koeling van de Reeves unit; Het is denk ik idd. de beste optie om aan de onderzijde met gaas of louvre paneeltje air exit's te maken. Daar zie je in de lucht en op de grond weinig van. Ik had eerst in gedachten om de luchtstroom naar boven te geleiden richting/langs dummy, maar als ik nu zo jet set-up zie wordt dat waarschijnlijk lastig.

V.w.b. de Schlundt voorzie ik denk ik geen problemen omdat daar de cilinder bovein zit en de lucht snel en gemakkelijk weg kan via/langs de dummy.

gr. Teus
 
Ralf!
vakwerk man!!
Perfect werk, prachtig, jij zit niet stil,
en extra moeilijk konstrukteurswerk ook nog omdat je over verschillende versies moet nadenken,
ik ga in ieder geval voor een niet deelbare romp (dan moet ik wel een andere wagen kopen) en de Schlundt aandrijving,
zoals Teus al schreef is dan de koeling naar boven langs de dummy vrij makkelijk,

dank voor de energie die je er al ingestoken hebt

Frank
 
Dank heren, kan ik weer verder! :thumbsup:

SCHLUNDTJE.jpg


Hier alvast de opzet voor Teus met de Schlundt drive (ook voor Frank, maar die krijgt een ongedeelde romp)

Sorry de standaard ZG62 demper past niet vandaar de TC pot (lokatie in overleg)
Je zou het 90 graden bochtstuk voor de carb. weg kunnen laten?

Groeten, Ralf
 
Nu ik het zo bekijk....
Ben er bang voor dat de bougiekop door de motorkap gaat komen...

Kijk maar eens naar de motorkap van de DVII, vanaf het zijpaneel met de louvres loopt hij al 'rond' naar boven....
(is goed te zien op de foto van Han die al eerder gepost is, en die ik nu als screen saver heb ;) )

Wat nu weer???

Ralf
 
Je zou het 90 graden bochtstuk voor de carb. weg kunnen laten?

Ik denk zelfs dat dat noodzakelijk is Ralf, anders komt hij denk ik boven de dummy uit met de aanzuigtrechter.

Dat de standaarddemper niet past is geen probleem Ralf, In dit ontwerp ga ik zowiezo de TC demper gebruiken. De motor draait met de vertraging 8 a 9000 t/min (info website Mick Reeves) dus een goede demper is noodzaak. Met 6000 t/min is het geluid aangenaam, maar met 8500 betwijfel ik dat.

Je hebt het er maar weer druk mee. :thumbsup:

Gr. Teus
 
Ik denk zelfs dat dat noodzakelijk is Ralf, anders komt hij denk ik boven de dummy uit met de aanzuigtrechter

Vergeet die hele trechter maar dan, zonder 90 graden bocht komt deze nog hoger uit :onweer:
(edit: kijk maar eens naar het vooraanzicht; de carb staat op de juiste positie getekend (wel naar achteren verschoven) en denk het trompetje er eens recht bovenop)

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt:
:oops::oops::oops::oops::oops:

Ik bedoelde het goed maar schreef het verkeerd :hammer:

We moeten de 90 graden bocht voor de carburateur toepassen, want zonder bocht komt hij boven de dummy uit.
 
Als deelnemer aan het DVII project, heb ik me eindelijk(na een kleine aansporing van Ralf :pim:)
ook maar aangemeld op dit forum.
Wat betreft de uitvoering ga ik,net als Theus,voor de deelbare romp en de schlundt vertraging.
Je hebt er al heel wat uren inzitten Ralf, mijn bewondering hiervoor.
Ik heb de momentsleutel al in m'nauto gelegd,kan ik hem niet vergeten.:turn-l:
Tot de 23e heren.

Groeten Lex.
 
Hee Lex,

van harte welkom op HET forum, maar goed dat Ralf ook jouw heeft aangespoord om het wel en wee hier maar eens te bezoeken.

De deelnemers breiden zich uit en ik geloof dat dit voor jullie een geweldig projekt gaat worden.

Ik blijf het in ieder geval met grote bewondering volgen en zal dat af en toe ook melden.

Succes in ieder geval alvast gewenst vanaf deze zijde.
 
Fijn dat je erbij bent Lex! :thumbsup:

Ik heb de momentsleutel al in m'nauto gelegd,kan ik hem niet vergeten.:turn-l:

Super!, kan ik eerdaags mijn ZG62 ook eens testen nadat de cilinder bouten weer op moment zijn aangehaald na demontage ivm de Torquemaster. Thanks!

Fijn dat we nu jouw voorkeur ook weten (gloep, wordt ik nu de enige met de Reeves-unit? :confused:)

Groeten, Ralf

P.S. iemand nog ideeen mbt de bougiekop bij de Schlundt drive?
Hij komt echt door de motorkap heen hoor... :(
 
Even een video gevonden voor Ralf :D

Proefdraaien met de Reeves vertraging;

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat belooft wat Ralf, ben benieuwd of er nu echt een verschil straks te merken is tussen de vertragingen?

Nou ja we zullen het binnenkort weten ;-)
 
Laatst bewerkt:
Teus, you're the best! :yes::yes::yes:

Heerlijk geluidje zeg :p

Als ik het zo zie gebruikt hij een DA50 demper?

Dank voor het plaatsen! (als het geluid van de mijne ook maar enigszinds in de buurt komt ben ik een blij man)

Dank, Ralf :bye:
 
Hee Martin,

Weet jij al of je voor een deelbare romp gaat of niet?
En wordt het bij jou de Schlundt drive of de Torquemaster? :confused:

Groeten, Ralf
 
Back
Top