Large scale Fokker DVII

Even de 1/3 Fokker spirit hoog houden :p

mooi filmpje van 2x een DR-1 en 2x een D-VI.

Link geleend van de threat van Deljon op Rcuniverse waar ook een hoop 1/3 bouwverslagen te zien zijn. Er is van de week weer een nieuwe gestart voor de SE-5a :D

Het is hier even rustig door de andere projecten die eerst gereed moeten door de deelnemers, maar op de achtergrond gaat het gewoon door. Gear drive's gaan binnen een aanzienlijke tijd besteld worden zodat we in het najaar als het meezit "los" kunnen denk ik.

Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn mooie beelden Teus.
Je bent zeker ook al in gedachte het opstijgen en landen aan het oefenen.
Het vliegen met dit soort kisten is een eitje maar de start en landing hebben toch wel wat concentratie nodig.Vooral de start omdat ze naar links of rechts willen uitbreken.
Het is een kwestie bij de start het toerental van de motor rustig op te voeren dus niet gelijk volgas geven.
Zo heb ik het ervaren met een kleinere Dr1 kwa afmeting dan deze jongens.
Als ie eenmaal hangt dan kan je er van alles mee doen!

Mvgr hans
 
ziet er allemaal weer super uit heren!!
blijt mooi zo'n oldtimer!!

afgelopen jaar in harsewinkel ook een paar van zulke toestellen zien vliegen!!
wat is dat mooi.

allen is het me niet helemaal duidelijk waar jullie de tekeningen weg hebben (of alles van foto)

suc6 met de bouw
 
alleen is het me niet helemaal duidelijk waar jullie de tekeningen weg hebben (of alles van foto)

De tekening wordt in eigen beheer gemaakt in Cad door Strutter terzijde gestaan door Frank. Als leidraad gebruiken we diverse bronnen om zo tot een voor ons bruikbaar concept te komen.

Dat is het nadeel op deze schaal, je moet bijna alles zelf maken daar er weinig is te krijgen, en als het is te verkrijgen dan is het vaak schreeuwend duur.

Maar het maakt het zeer zeker een mooi en uitdagend project.

Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even de 1/3 Fokker spirit hoog houden :p

Goed Teus dat je het weer even 'warm' maakt

Er is van de week weer een nieuwe gestart voor de SE-5a :D

Mjam, kwijl, SE5A! ook al zo'n mooie (toekomst?)

Het is hier even rustig door de andere projecten die eerst gereed moeten door de deelnemers, maar op de achtergrond gaat het gewoon door

Ben door het Camel projekt even een tijdje niet toegekomen aan verder tekenen :oops:
Als dit projekt eenmaal in de lucht is komen de tekeningen aan bod :D
De andere mannen hebben werk/projekten zat op het moment dus er loopt ook geen bloed uit :mrgreen:

De DVII members zijn er al van op de hoogte maar ik moet mezelf terugtrekken van ons machtige DVII projekt om persoonlijke redenen
(Blijf er wel nauw bij betrokken hoor ;) )
Ik heb beloofd de tekeningen gereed te maken voor de cnc-machine en dat ga ik ook doen
Bouwen zit er niet meer in

Helaas, soms wil je meer dan er mogelijk is, 'Tis nie anders...:(

Groeten, Ralf
 
Ik heb twee profielen (sample's) binnen gekregen van Glen Torrance.

Dus.......... voer voor de constructeurs/tekenaars :)

Ik neem ze mee naar Oss zodat jullie een oordeel kunnen vellen over het e.v.t. gebruik hiervan.

Gr. Teus

595848306424ed3ce.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee da's mooi Teus! :yes:

Kunnen we mooi even de maat nemen van de binnenzijde voor het verenstaal :D

Tot Oss!

Groet, Ralf
 
Hoi Frank,

Had jij de lijmproef met jouw lijm nog gedaan met de sample's alluminium profiel van GT? Als dat e.v.t. mislukt moeten we toch maar J&B Weld bestellen denk ik.

Lees dit eens. Geeft wel een ardige indruk hoe het spul is denk ik.

Gr. Teus

P.s.

Voor de deelnemers aan dit project;

20 september naar Borken om de drive's op te halen en e.v.t. gastvliegen aldaar? Mail mij even of iedereen kan.
 
Hoi Frank,

Had jij de lijmproef met jouw lijm nog gedaan met de sample's alluminium profiel van GT? Als dat e.v.t. mislukt moeten we toch maar J&B Weld bestellen denk ik.

Lees dit eens. Geeft wel een ardige indruk hoe het spul is denk ik.

Gr. Teus

P.s.

Voor de deelnemers aan dit project;

20 september naar Borken om de drive's op te halen en e.v.t. gastvliegen aldaar? Mail mij even of iedereen kan.

hoi teus,

ik heb nog wat van dat j&b over , als je het wil testen hoor ik het wel

gr jacques
 
Het is bijna 20 september :banana:

Dan worden er 5 vertragings units voor de motoren gehaald bij Schlundt om de schaal prop van 34x20 rond te kunnen slingeren.

Het lijkt hier stil, maar gaat ondertussen rustig aan door.;)

Gr. Teus
 
Hee Teus,

had op Stadskanaal al begrepen van je dat het op het forum stil is maar dat er achter de schermen gelukkig nog volop aan deze kisten gewerkt wordt.

Goed bezig en wij blijven het volgen :D
 
Oh wat zijn die Geardrive's van Schlundt mooi :D

Later meer, die props die er bij liggen zijn 34x20 :rolleyes:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Teus en ik zijn gisteren naar Borken (D) gereden
Er zijn 5 Schlundt drive's voor de DVII gekocht en wat props

Mag geen reklame maken maar de bouwdozen die Schlundt levert zijn werkelijk van TOPklasse!
Het zijn gefreesde kits met een hoop uitsparingen en slots die in elkaar vallen, het past werkelijk enorm mooi en het is bijna onmogelijk krom te bouwen (als je hem krom wilt hebben moet je wel HEEEEEL erg je best doen :rolling: )
Hij heeft enkele grote bakken, een Fly Baby, Stampe SV4 en een Klemm


Tegen de middag gingen we naar het vliegveld van de Modellflug Gruppe Borken
Wolfgang Schlundt heeft ons zelfs nog even voorgereden naar het veld
Wederom enkele vrienden ontmoet
Het was prachtig (bijna windstil) weer en we hebben heel wat vluchten kunnen maken
Teus had zijn (altijd goed vliegende) Spacewalker mee en ik mijn Tiger Moth en een electro Fokker FVIII-je

Wat een prachtweer! (Frank, Martin en Lex hebben echt wat gemist!)

Er vloog ook nog een Tiger Moth met een omgebouwde 64cc 4-takt benzine motor (zelf gemaakt vanuit zo een bladeren blazer)
Dit is waarschijnlijk het mooiste, realistische geluid wat ik een model heb horen maken!
Lekker diepe pruttel

Later op de avond hebben Teus en ik in Zevenaar nog even de AC rest. aangedaan (die XXL-schnitzel was net een deurmat zo groot, burp :p)

Helaas zijn mijn foto's niet gelukt (nieuwe camera, ff wennen) anders had ik ze wel geplaatst

Het was weer een dag voor in de hall of fame, genoten dus!

Zo, nu de vleugelpartij van de DVII intekenen

Groeten, Ralf
 
Zoals beloofd,

De Drive zoals hij geleverd wordt. Compleet en eigenlijk weinig te doen als gewoon monteren en afstellen volgens de meegeleverde handleiding. Hij is van zeer hoogwaardige kwaliteit met een speciaal geharde as, getest ter plaatse door Wolgang met een hamer :yes: Dan schrik je wel ff als hij op de as gaat staan rammen :yes: en ook speciaal gehard alluminium. Als je het ziet is het gewoon in 1 woord: Kwaliteit!

Het mooie van deze drive is ook dat hij door vervanging van maar 2 simpele steunen ook aan de onderzijde van de motor gemonteerd kan worden.

full


full


Verder hier nog een paar foto's genomen op het vliegveldje van Borken waar we op uitnodiging van Jurgen en Wolfgang konden vliegen om de dag compleet te maken. We zijn dus ook pas om 19.30uur uit Borken vertrokken na een heerlijke dag.

Overzichtje van de flightline
full


Ralf met zijn bekende TigerMoth
full


Heel mooi vliegende en uitziende P51 van Topflite
full


Mooie Boeing Stearman
full


Ralf met zijn vriend jurgen
full


Nieuwste aanwinst van Ralf
full


Heel mooi vliegbeeld van deze kleine Fokker
full


Mooie Cessna? van Eurolight, vliegt echt schitterend
full


3 oudjes op een rij
full


Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top