Large scale Fokker DVII

Kunnen jullie hier wat mee?

full

Uiteraard Jan!
Beter laat dan nooit ;)

Frank gaat in zo'n razend tempo, daar valt geen eer meer aan te behalen :worship:
Anders dan wat -werktuigbouwkundige- back-up te bieden
Heb nu thuis eindelijk een 'compatible' computer staan en kan nu hier 3D-en :D
Zodoende ben ik zelf begonnen de Schlundt drive in te meten
(toch wel handig als die van Frank hier nog staat :rolleyes:)

Deze ben ik in Inventor aan het uitwerken samen met de ZG62
Hopenlijk is deze dan in te lezen in Frank's Solid Works file :rolleyes:
Frank, Mooi werk man! :proost:

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach ja je moet wat te doen hebben met deze vrije dagen nietwaar :mrgreen:

Ralf, prima dat jij de zg62 met aandrijving tekend, die hebben we uiteraard ook nodig om te bepalen of het motorspant goed staat en hoe groot de dummymotor moet worden.

Nog ff de Mercedes F-1466 in elkaar 'gesleuteld' (14.8 liter 6 cilinder in lijn ongeveer 160 pk, lekker blok hoor) anders kan ik de openingen in de motorkap niet goed bepalen;

GroteFoto-TFDO6MYO.jpg

GroteFoto-4DMDKHH6.jpg

duidelijk is te zien dat m.i. de opening bovenin meer dan voldoende is om de koellucht door te laten, we hoeven alleen de lucht omhoog te geleiden,

gr.

Frank

Frank,

Dat ziet er goed uit mooi stukje tekenwerk en natuurlijk een mooi ontwerp.

Maar waarom worden er spanten en latjes getekend, alleen spanten is toch al meer dan voldoende.

Ton

Hier de vorderingen tot nu toe van de Schlundt vertraging getekend in Inventor: :D

719449564a3b7986c.bmp

De ZG62 dient nog ingemeten en uitgetekend te worden
(lastig nu die in de Camel 'verscholen' zit :rolleyes:)

Ik zal de file naar Frank mailen, kijken of deze in te lezen valt in Solid Works :confused:

Hopenlijk gaat dit lukken :p

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
En gelukt,
net een mail van Ralf en gelijk ff in de tekening van de romp gezet:
past allemaal perfect!!

GroteFoto-MFVLQHLK.jpg

GroteFoto-7URMGJFA.jpg

mooi medium toch dat internet!

gr.

Frank

Frank, Gij zijdt GROOTS :worship:

Zo te zien blijft de 'schwungscheibe' ook vrij van de cowl
Mooi, mooi, mooi

Super man!

Groeten, Ralf

Ziet er heel mooi uit, maar............

Zoals ik nu beoordeel is hij nu getekend als in-line maar hebben wij de versie met de drive zijwaarts :confused:

edit; Ik zie het al, komt wel goed!
:oops:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zag het al Ralf ik was wat te snel met beoordelen, zie post #388 :oops:

Gaat heel mooi worden :thumbsup:

Gr. Teus

Maar waarom worden er spanten en latjes getekend, alleen spanten is toch al meer dan voldoende.

Ton,
je kan duidelijk zien dat jij 'kleine' kisten gewend bent haha!, bij 1:6 zou inderdaad een spant niet extra verstevigd hoeven worden!

Echter bij schaal 1:3 zijn de spanten 250mm breed, met 3mm triplex als materiaal bestaat er een neiging tot buigen of knikken,
vandaar een verstevigings lat van 10x10mm balsa: (als ik er nu over nadenk zou 5x10 ook volstaan),

GroteFoto-TQD4BQOE.jpg

gr.

Frank

Laatst bewerkt:
Frank,

Duidelijk, dacht eigenlijk dat de latten van vuren zouden zijn en de spant meer als toevoegen voor de vorm (uitlijning) dienst zou doen.

Zie veelal dat ze met die grote bakken meer met vuren latten werken dan met balsa, komt natuurlijk ook door die trillingen van die lompe benzine motor dat alles zo zwaar uirgevoerd moet zijn:rolleyes:.

Heb je gekozen voor balsa vanwege voldoende sterkte of ook voor de gewichtbesparing.

Mooi stukje werk heren blijf het natuurlijk volgen.

Ton

Frank,

Lijm je de latten koud op elkaar of komt er ook nog een penverbinding voor de zekerheid, of een verbindingsplaatje de benkende driehoekjes.

Of eeeh moet ik gewoon effe geduld hebben en kijken wat er gaat gebeuren.

Ton

@Ton: zo ontzettend gedetailleerd kunnen we het nu nog niet vormgeven,
dat veranderd nu nog voortdurend:D

Eerst de cockpit maar eens een beetje vorm gegeven; (vloer, stoel en stuurkolom), zodat we weten waar we 'omheen' moeten met de servo's en stuurkabels:

GroteFoto-3OBFJXPY.jpg

GroteFoto-GBKDWRGB.jpg

Vervolgens de ruimte voor de RC apparatuur bepaald; wel een zee van ruimte zeg!, en de servo's er vast ingezet:

GroteFoto-YS8XEWTX.jpg

Nu kunnen we mooi zien dat de kabels naar hoogte en richting roer netjes onder de cockpit vloer door lopen, verder kunnen in die ruimte ook makkelijk de ontvanger en eventueel accu's en powerbox een plek vinden,

GroteFoto-QFONORY7.jpg

gr.

Frank

Even kijken hoe de (2d) bouwtekening eruit komt te zien,

GroteFoto-OPFKE8IY.jpg

Idee van de afmetingen: het kader van de tekening is 2.52m breed en 1.18m hoog (3x A0 op z'n kant!) :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

gr.

Frank

dit zijn nog eens afmetingen.............net wat ik mooi vind.
Lastig is altijd het transportprobleem, maarja, daar kies je voor.

Taco.

Back